معرفی ریماک نِوِرا تولیدی 1900 اسبی با شتاب 1.85 ثانیه!
ریماک نسخهٔ نهایی و تولیدی هایپرکار الکتریکی C-Two را معرفی کرده که هرچند حالا به نِوِرا (Nevera) تغییر نام داده اما تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود وفادار مانده است. نورا یک نام کرواتی است که توسط مردم محلی به طوفان غیرمنتظره و قدرتمند مدیترانهای اطلاق میشود. نورا در مقایسه با نسخهٔ کانسپت خود تغییرات گستردهای را در بدنه و آئرودینامیک تجربه کرده است که 34 درصد بهرهوری آئرودینامیکی خودرو را بهبود دادهاند. بهمنظور بهبود جریان هوا و داونفورس، ریماک پروفیل کاپوت، شکل ستونها و طراحی دیفیوزرها، اسپلیترها و رادیاتورها را تغییر داده است.
علاوه بر این، ورودیهای هوا و کانالهای خنککننده هم بازطراحی شدهاند که این کار خنککنندگی ترمزها و سیستمهای قوای محرکه را در سرعتهای پایین 30 درصد و در سرعتهای بالا 7 درصد بهبود داده است؛ اما شاید چشمگیرترین ویژگی بدنهٔ نِورا، عناصر آئرودینامیکی فعال بیشمار آن باشد که به آن امکان تبدیل شدن از خودرویی داونفورس بالا به خودرویی با ضریب درگ پایین را میدهد و در هر سناریوی رانندگی، ترکیب آئرودینامیکی بهینهای را فراهم میکند. هنگامیکه خودرو در حالت درگ پایین قرار دارد، ضریب درگ آئرودینامیکی 17.5 درصد کاهش یافته و به 0.3 میرسد و زمانی که در حالت داونفورس بالا قرار گیرد، سطح داونفورس حداقل 326 درصد افزایش پیدا میکند.
نِورا به چهار موتور الکتریکی اختصاصی مجهز است که هرکدام در یکی از چرخها نصب شده و مجموعاً 1914 اسب بخار قدرت و 2360 نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری لیتیوم/منگنز/نیکل H شکل 120 کیلووات ساعتی آب خنک تأمین میشود که از ابتدا توسط خود ریماک طراحی شدهاند. این باطریها با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن 550 کیلومتر را فراهم میکنند.
به گفتهٔ ریماک، شاسی مونوکوک کربنی نورا یکی از نوآورانهترین ویژگیهای آن است زیرا این شاسی بهگونهای طراحی شده که برای باطریها یک ساختار فوقالعاده مستحکم ایجاد کند. البته خود پکیج باطری هم بهتنهایی 37 درصد به استحکام ساختاری مونوکوک فیبر کربنی اضافه میکند و موقعیت بهینهٔ آن در کف خودرو نهتنها مرکز ثقل پایین را به دنبال دارد بلکه به تعادل وزنی 48 به 52 درصد در جلو و عقب خودرو هم کمک میکند.
به گفتهٔ ریماک، این هایپرکار الکتریکی ظرف تنها 1.85 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت، ظرف 4.3 ثانیه به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت و ظرف 9.3 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت میرسد. نِورا مسافت 400 متر را هم در تنها 8.6 ثانیه طی میکند و نهایتاً میتواند به حداکثر سرعت 412 کیلومتر بر ساعت دست یابد. ریماک در نِورا به دنبال ترکیب کیفیت یک گرند تورر با دقت یک خودرو متمرکز بر پیست بوده است و به همین دلیل بسیار روی کالیبراسیون حالت رانندگی مختلف آن کار کرده است. در این خودرو مجموعاً هفت حالت رانندگی مختلف شامل اسپرت، دریفت، راحت، بُرد، پیست و دو حالت سفارشی وجود دارد که دو حالت آخر امکان تنظیم دقیق ویژگیهای خودرو را بهدلخواه راننده فراهم میکند.
نِورا همچنین از اولین سیستم مربی رانندگی دنیا هم برخوردار است. این سیستم عملکرد راننده را ارزیابی و سپس راهنمایی میکند تا به وی کمک کند رانندگی خود را در پیست بهبود بخشد. سیستم مربی رانندگی بهمنظور پوشش پیستهای انتخابی و ارائهٔ راهنماییهای دقیق برای کمک به راننده در شناسایی ریسینگ لاین و نقاط ترمز گیری و شتاب گیری، از 12 سنسور اولتراسونیک، 13 دوربین و 6 رادار استفاده میکند. این سیستم در سال 2022 از طریق بهروزرسانی از راه دور برای خودروهایی که تحویل داده شدهاند ارائه خواهد شد.
کابین نِورا به سه نمایشگر وضوحبالا برای صفحه آمپر، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و سرنشین مجهز شده و روی داشبورد هم کنترلهای دوار و دکمههای آلومینیومی تعبیه شده که احساس آنالوگ را با تکنولوژی دیجیتال ترکیب کرده است. به گفتهٔ ریماک، در کابین این هایپرکار الکتریکی فضای کافی برای دو سرنشین با لباس مسابقهای کامل و چمدانهای آنها وجود دارد. همچنین برای این خودرو طیف گستردهای از تریمها و متریال سفارشی هم ارائه میشود تا نورا را به خودرویی تک ساخت برای هر خریدار تبدیل کند. از ریماک نِورا تنها 150 دستگاه ساخته خواهد شد که قیمت هرکدام از 2.4 میلیون یورو شروع میشود.