اعلام نسخههای هیبریدی و الکتریکی TVR گریفیت
شرکت TVR سالهای سختی را تجربه کرده است. سپتامبر 2021 چهارمین سالی است که این برند بازگشت خود را جشن میگیرد. این شرکت در آن زمان از گریفیت جدید با پیشرانه 8 سیلندر و توزیع وزن بسیار خوب رونمایی کرد. از آن زمان تاکنون چیزهای زیادی تغییر کرده اما یکچیز همچنان ثابت مانده و آنهم نبود گریفیت تولیدی برای خریداری کردن است! در واقع از سال 2017 تاکنون تنها خبر معرفی گریفیت را شنیدهایم و خبری از تولید آن نبوده است.
ظاهراً TVR هنوز هم با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم میکند که اصلیترین آنها سرمایه و تأسیسات تولید است. این شرکت به خاطر برنامههای حمایت از شرکتها در زمان همهگیری کرونا وامی 2 میلیون پوندی دریافت کرد اما طبق گفته اتواکسپرس، این شرکت به دنبال جمع سرمایه 25 میلیون پوندی بوده و بدون وجود این مبلغ فاز توسعه و تولید گریفیت تکمیل نخواهد شد.
اتواکسپرس همچنین میگوید گریفیت برای استفاده از قوای محرکه هیبریدی و تمام الکتریکی هم طراحی شده است. ظاهراً این را TVR میگوید اما فعلاً جزئیات بیشتری در دست نیست. آیا گریفیت با در نظر گرفتن قوای محرکه الکتریکی توسعه یافته است؟ آیا استفاده از این قوای محرکه بخشی از نیازهای توسعهای برای تولید خودرو است؟ ما سری به اخبار رونمایی گریفیت در سال 2017 زدیم تا ببینیم آیا اشارهای به نسخه هیبریدی یا الکتریکی این خودرو شده است یا خیر و خب چیزی پیدا نکردیم. البته قرار بود تولید این خودرو از اواخر سال 2018 شروع شود که چنین چیزی هرگز رخ نداده است.
در ژانویه 2021 گفته شد TVR سفارش خریدی به ارزش 40 میلیون پوند برای گریفیت دریافت کرده اما فعلاً وضعیت این سفارشها مشخص نیست ولی با توجه به گذشت چهار سال از رونمایی این خودرو به جرات میتوان گفت وضعیت مالی شرکت کاملاً تغییر کرده است. گریفیت لانچ ادیشن قرار بود قیمت 90 هزار پوندی داشته باشد.
ما نمیدانیم چه آیندهای در انتظار TVR است اما ظاهراً کار روی کارخانه این شرکت در جنوب ولز از اواخر این ماه شروع خواهد شد.