معرفی لادا نیوا سالگرد 50 سالگی، این چهار چرخ تمامنشدنی!
کمپانی پارتیزان موتورز سال پیش اعلام کرد تیمی بینالمللی از متخصصان را مأمور ساخت اولین لادا نیوا سالگرد 50 سالگی برای بازار آلمان خواهد کرد. این شاسی بلندها قرار بوده در کارخانه ولگا اتومبیل که در حال گرامیداشت 50 سال تولید خودروست ساخته شوند.
این نیوا که مشاهده میکنید تغییراتی را نسبت به مدل استاندارد تجربه کرده است. نیوا سالگرد 50 سالگی ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و به رینگهای آلیاژی جدید، لاستیکهای بی اف گوودریچ، پوششهای محافظتی دور گلگیر، سپرهای جدید، محل نصب وینچ، ریلهای سقف، اسنورکل و چراغهای جلوی ارتقا یافته مجهز شده است. از دیگر شاخصههای این خودرو میتوان به ورودی هوای روی کاپوت و قلابهای بکسل اشاره کرد که با ظاهر خشن خودرو کاملاً هماهنگی دارند. داخل کابین نیز از چرم با دوخت های قرمز استفاده شده است.
این نیوای جدید با قیمت 19900 یورویی در دسترس میباشد که تقریباً سه برابر گرانتر از ارزانترین نسخه نیوا لجند سه درب در بازار روسیه است. تمامی نسخههای نیوا نسخه 50 سالگی دارای پلاک ویژه و تأییدیه تولید سازنده خواهند بود.
کمپانی آوتواز به خاطر استانداردهای آلایندگی و زیستمحیطی سفتوسخت قاره اروپا صادرات خودروهای خود به اتحادیه اروپا را متوقف کرده است. این کمپانی سرمایهگذاری چندانی روی پیشرانههای خود برای هماهنگی با قوانین اتحادیه اروپا انجام نمیدهد و همین امر سازنده نسخه سفارشی لادا را مجبور به استفاده از پیشرانههای برندهای چینی کرده است. البته فعلاً اطلاعاتی از پیشرانه نیوا سالگرد 50 سالگی منتشر نشده است.
سابقه معرفی نیوا به سال 1977 بازمیگردد هرچند در آن زمان با نام VAZ-2121 پدیدار شد. در نهایت نام خودرو به نیوان تغییر یافت و از شاسی یونی بادی استفاده کرد. نسخه بدون بدنه روی فریم این خودرو نیز عرضه شد که یک سال پس از معرفی روانه بازارهای اروپای غربی گردید و به موفقیت بزرگی دست یافت به گونهای که در برههای زمان 40 درصد فروش خودروهای دو دیفرانسیل اروپایی را در دست داشت.