معرفی نسخهٔ جدیدی از سوپرکار ایتالیایی مازانتی ایوانترا با پیشرانهٔ کوروت

سه‌شنبه 4 آبان 1400 - 10:30
مطالعه 4 دقیقه
Mazzanti-Evanta-Pura-2
در نمایشگاه هنری دوسالانهٔ فلورانس، شرکت ایتالیایی مازانتی (Mazzanti) نسخهٔ جدیدی از سوپرکار ایوانترا (Evanta) را با نام پورا (Pura) معرفی کرده...
تبلیغات

در نمایشگاه هنری دوسالانهٔ فلورانس، شرکت ایتالیایی مازانتی (Mazzanti) نسخهٔ جدیدی از سوپرکار ایوانترا (Evanta) را با نام پورا (Pura) معرفی کرده است. این نسخهٔ جدید در ظاهر با نسخه‌های قبلی ایوانترا یکسان به نظر می‌رسد اما سبک‌تر و قوی‌تر از قبل شده است. ایوانترا پورا در تعداد محدودی در توسکانی تولید خواهد شد و خریداران آن گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی خواهند داشت.

اولین باری که نام مازانتی را شنیدیم، سال 2013 بود که نسخهٔ اولیهٔ ایوانترا را معرفی کرد. بعداً نیز نسخه‌های قوی‌تر این سوپرکار نوظهور ایتالیایی با نام‌های ایوانترا 771 و ایوانترا میله‌کاوالی در سال 2016 ارائه شدند که بعداً به ایوانترا 781 و ایوانترا میله‌کاوالی R تبدیل شدند و هم‌اکنون در کنار نسخهٔ جدید پورا قابل خریداری هستند. پورا که نسخهٔ پایهٔ جدید در خانوادهٔ ایوانترا محسوب می‌شود، ظاهری مشابه نسخهٔ اولیهٔ این خودرو دارد اما یک سری به‌روزرسانی‌ها را تجربه کرده است. از همه مهم‌تر، وزن 1290 کیلوگرمی این نسخه است که 90 کیلوگرم از سلف خود کمتر شده است.

تغییر مهم دیگری که در این نسخهٔ جدید صورت گرفته، استفاده از پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ ساخت جنرال موتورز بجای موتور 7 لیتری V8 تنفس طبیعی قبلی است. این موتور 750 اسب بخار قدرت و 910 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. به لطف این ترکیب، ایوانترا پورا ظرف 2.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت 360 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

شاسی این سوپرکار ایتالیایی همچنان از فولاد ساخته می‌شود و سیستم تعلیق آن در هر چهارچرخ از نوع مک‌فرسون با قابلیت تنظیم است. ایوانترا پورا روی رینگ‌های OZ با لاستیک‌های میشلن 255 در جلو و 315 در عقب قرار گرفته و دیسک‌های ترمز کربنی سرامیکی برمبوی 380 میلی‌متری با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و 360 میلی‌متری با کالیپرهای چهار پیستونه در عقب هم وظیفهٔ متوقف کردن آن‌را بر عهده دارند.

ازآنجایی‌که طبق گزارش‌ها مازانتی در سال تنها حدود پنج دستگاه از این خودرو تولید می‌کند، امکان شخصی‌سازی بسیار بالایی را برای خریداران خود فراهم می‌کند به‌گونه‌ای که هر خریدار می‌تواند رنگ‌های و متریال موردنظر خود را سفارش دهد؛ بنابراین همان‌طور که انتظار می‌رود، به هرکجای کابین دونفرهٔ ایوانترا پورا که نگاه کنیم چرم، آلکانترا و فیبر کربن فراوانی به چشم می‌خورد.

علاوه بر این، در اینجا کنسول مرکزی خودرو نسبت به ایوانترای سال 2013 بازطراحی شده و حالا یک نمایشگر لمسی بزرگ‌تر و مدرن‌تری برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی روی آن جای گرفته است. همچنین یک نمایشگر دیگر هم روی غربیلک فرمان نصب شده است. در این خودرو موقعیت راننده با توجه قد و اندام خریدار ساخته می‌شود و حتی پدال‌های تعویض دنده را هم می‌توان بر اساس شکل دستان او مدل‌سازی کرد.

مازانتی هنوز قیمت ایوانترا پورا را اعلام نکرده اما گفته می‌شود قیمت این نسخهٔ جدید از حدود 800 هزار دلار آغاز می‌شود. این در حالی است که قیمت نسخهٔ پرچم‌دار این خودرو یعنی میله‌کاوالی R به بیش از 1.2 میلیون دلار می‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.