معرفی سوپراسپرت جدید نوبل M500 با پیشرانهٔ V6 فورد

پنج‌شنبه 23 دی 1400 - 08:30
مطالعه 5 دقیقه
Noble-M500-1
شرکت بریتانیایی کوچک نوبل سوپراسپرت جدید خود بنام M500 را رونمایی کرده است. البته پروتوتایپ این خودرو که قرار است محصول ارزان‌تری از شرکت نوبل...
تبلیغات

شرکت بریتانیایی کوچک نوبل سوپراسپرت جدید خود بنام M500 را رونمایی کرده است. البته پروتوتایپ این خودرو که قرار است محصول ارزان‌تری از شرکت نوبل باشد، برای اولین بار در فستیوال گودوود سال 2018 رونمایی شد اما حالا می‌توانیم نسخهٔ تولیدی نهایی آن‌را ببینیم. در سینهٔ این سوپراسپرت جدید بریتانیایی پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 توئین توربوی فورد قرار گرفته است که 550 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این همان پیشرانهٔ سوپرکار فورد GT است.

برای انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های عقب یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ساخت شرکت ایتالیایی گرازیانو در نظر گرفته شده که دسته‌دندهٔ آن در داخل کابین از نوع Gated یا دروازه‌دار است. M500 روی شاسی فولادی لوله‌ای ساخته شده و پیشرانهٔ آن پشت سرنشینان نصب شده است. به‌منظور کاهش قیمت، بدنهٔ این خودرو برخلاف M600 که بدنه‌ای کربنی دارد، در نسخهٔ استاندارد از کامپوزیت فایبرگلاس ساخته شده اما نوبل بعداً برای کاستن از وزن ماشین، بدنهٔ فیبر کربنی را هم به‌صورت آپشن سفارشی ارائه خواهد کرد.

M500 اشتراکات زیادی با مدل قدیمی M600 دارد و 70 درصد از طراحی شاسی آن با سوپرکار قبلی نوبل یکسان است. حتی طول این دو خودرو هم برابر است و M500 تنها چند میلی‌متر از همتای قدیمی خود پهن‌تر است. بااین‌وجود، سوپرکار جدید نوبل از طراحی کاملاً جدیدی برخوردار است که بسیار مدرن‌تر به نظر می‌رسد و شباهت چندانی به M600 ندارد. این طراحی شاید مثل ساخته‌های لامبورگینی یا مک‌لارن خیره‌کننده نباشد اما زیبا و دوست‌داشتنی است.

کابین M500 کاملاً با آلکانترا پوشیده شده است و در آن دو صندلی مسابقه‌ای ریکارو، غربیلک فرمان D شکل، صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر بزرگ اطلاعاتی-سرگرمی دیده می‌شود. سوپرکار جدید نوبل همچنین رکاب‌های کوچک‌تری نسبت به M600 دارد که ورود و خروج به کابین ‌را آسان‌تر می‌کند.

قرار است M500 رانندگی آسان‌تر و شهری‌تری نسبت به M600 داشته باشد اما بااین‌حال در این ماشین هنوز هم خبری از ترمز ABS نیست و به‌منظور جذاب‌تر کردن تجربهٔ رانندگی آن، بجای فرمان برقی همچنان از فرمان هیدرولیک استفاده شده است. تعلیق این سوپراسپرت جدید بریتانیایی هم در هر دو محور از نوع دو جناقی است. پروتوتایپ M500 نزدیک 1400 کیلوگرم وزن دارد اما در نسخهٔ نهایی به لطف قطعات سبک‌تر، این عدد می‌تواند به 1250 کیلوگرم کاهش پیدا کند.

نوبل هنوز قیمت نهایی M500 را اعلام نکرده اما تخمین فعلی این شرکت چیزی در حدود 150 هزار پوند است. با این قیمت، سوپرکار جدید این شرکت بریتانیایی در برابر رقبایی مثل مازراتی MC20، آئودی R8 و پورشه 911 توربو S قرار خواهد گرفت. نوبل امیدوار است بتواند سالانه 50 دستگاه از این خودرو تولید کند. تحویل اولین نمونه‌های M500 به خریداران باید تا پیش از پایان سال جاری انجام گیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.