سوپراسپرت جادهای KTM بهزودی معرفی میشود
کی تی ام X-Bow GTX که در سال 2020 و به عنوان نسخه مخصوص پیست از GT2 مسابقهای رونمایی شده بود، احتمالا در جادهها هم حضور خواهد یافت. اتوکار میگوید این خودرو به تعداد محدود و با پیشرانه 5 سیلندر برگرفته از آئودی RS3 تولید میشود. خودروی موردبحث بر اساس همان شاسی مونوکوک فیبر کربن نسخههای قبلی X-Bow تولید میشود و از نظر ویژگیها قرابت زیادی با GTX/GT2 خواهد داشت. این خودرو همچنین محفظه فیبر کربنی سوپرکار مانند خود را نیز حفظ خواهد کرد. به خاطر نیاز به تجهیزات بیشتر در مدل جادهای، X-Bow جدید طبق انتظارات وزنی بیشتر از وزن 1048 کیلوگرم مدل مسابقهای GT2 خواهد داشت اما هنوز هم خودروی کاملاً سبکوزنی محسوب خواهد شد.
پیشرانه 5 سیلندر 2.5 لیتری توربوی آئودی RS3 به منظور تولید قدرت بیشتر در محصول جدید کی تی ام از تنظیمات ویژهای سود خواهد برد. بهطور خاص باید گفت این نیروگاه در GTX قدرت 523 اسب بخاری و در مدل مسابقهای GT2 قدرت 600 اسبی تولید میکند. اگرچه مطمئن نیستیم نسخه جادهای این خودرو چه قدرتی خواهد داشت اما احتمالاً قدرتی کافی برای شتاب گیری دیوانهوار را ارائه خواهد کرد. نیرو هم از طریق گیربکس 7 سرعته سکونشئال به چرخ های عقب فرستاده خواهد شد. به این مجموعه باید یک دیفرانسیل لغزش محدود را نیز اضافه کرد. اگرچه مدل مسابقهای فاقد تجهیزات غیرضروری است اما نسخه جادهای میتواند از سیستم تعلیق نرمتر استفاده کند. همچنین تجهیزات رفاهی بیشتری در کابین به چشم خواهد خورد که از جمله آنها میتوان به صندلیهای اسپورت و متریال سرکوب کننده صدای بهتر اشاره کرد.
کی تی ام از سال 2008 تاکنون بیش از 1300 دستگاه X-Bow شامل X-Bow R، GT، GT4 و... را تولید کرده است. این شرکت اتریشی حداکثر 100 دستگاه خودرو را در سال تولید خواهد کرد تا وضعیت انحصاری آنها را حفظ کند. رقبای X-Bow جدید شامل محصولاتی همچون رادیکال رپتور، دالارا استراداله، باک مونو و کاترهام 620R هستند. ما فعلاً از قیمت این مدل جدید بیخبر هستیم اما نسخه پیست محور GTX قیمت پایه 230 هزار یورویی در اروپا دارد.