تصاویر جاسوسی پاگانی C10 درحال گذراندن تستهای خیابانی
عضو جدید خاندان سوپرخودروهای پاگانی که فعلا با نام C10 شناخته میشود، سرانجام و درحالیکه تستهای خیابانی خود را میگذراند و با پوششی خاص نیز پوشانده شده بود، شکار دوربینهای جاسوسی شد. این سوپرخودروی ایتالیایی که مدتهاست طرفداران این برند را منتظر گذاشته، قرار است جایگزین مدل کنونی هوایرا شود و از چهرهای جذاب و نوگرانه و فرمپردازی آشنای پاگانی سود میبرد که تاحدودی نیز ما را به یاد زوندا میاندازد.
نمونه اولیه این خودرو که در در تصاویر مشاهده میکنید شباهت بسیار زیادی به تصویر احتمالی دارد که سه ماه پیش درز پیدا کرد (تصویر پایین). پردازش خطوط بدنه، کاپوت تخت و کمارتفاع، چراغهای عمودی و بینی مثلثی این خودرو دقیقا مشابه نمونهای هستند که تصویرش را در زیر مشاهده میکنید؛ انگاز که پاگانی درحال توسعه یک نسخه بهروزشده از زوندا است. از سوی دیگر، اشکال پیچیدهای مانند ورودیهای روی سپر و دیفیوزر پشتی شباهت بیچونوچرایی به پاگانی هوایرا دارند؛ با این تفاوت که بهطور کلی کمی خشنتر و تندوتیزتر شدهاند.
چراغهای جلوی این خودرو حال بهجای جدابودن از یکدیگر، مانند مدل فوقالعاده خاص زوندا 760LM درون یک قاب قرار گرفتهاند که همچنان جلوه زیبایی را برای این خودرو بهوجود آورده است اما با نگاه به این حقیقت که این خودرو تنها یک نمونه اولیه است، ممکن است شاهد استفاده از چراغهایی متفاوت در نسخه نهایی C10 باشیم؛ بنابراین امکان دارد پاگانی فرمول معمول خودروسازان را دوباره کنار گذاشته به سنت خود برای جداسازی چراغها در سه ردیف بپردازد.
با همه این تغییرات و دگرگونیها، هرچقدر هم که از دور نگاه کنید باز هم میتوانید سازنده آن را تشخیص بدهید؛ چراکه امروزه کمتر خودرویی به ساختههای هوراچیو پاگانی، موسس این شرکت، شباهت دارد. درکنار تناسبات نسبتا آشنای C10، از دیگر مشخصههای خاص آن میتوان به المانهای مشهوری چون اگزوزهای چهارگانه پاگانی که درون یک دایره قرار گرفتهاند، آینههای آیرودینامیک و گلگیرهای بسیار پهن اشاره کرد.
پاگانی بهصورت رسمی اعلام کرده است که سوپرخودروی C10 از یک موتور ساخته مرسدس AMG کاملا احتراقی استفاده خواهد کرد. این موتور یک واحد 6 لیتری تویین توربو V12 خواهد بود که ازطریق یک جعبهدنده دستی یا خودکار، تمام قدرت نامعلوم خود را به چرخها منتقل میکند. هوراچیو پاگانی هم اعلام کرده است که بهجای افزودن قدرت بیشتر به این خودرو، برروی کاهش وزن آن تمرکز ویژهای داشته است تا درکنار بهرهوری از آیرودینامیک پیشرفته، یکی دیگر از مهمترین المانهای ساخت یک خودروی بینظیر را به بالاترین حد ممکن برساند؛ درپی همین حرف، اعلام شده که C10 قدرتی بیش از 888 اسب بخار نخواهد داشت.
انتظار میرود پاگانی تا اواسط سال جاری میلادی از این سوپرخودروی جدید پردهبرداری کند و از سال 2023 نیز نخستین دستگاهها را به مشتریان تحویل دهد. یک سند درزیافته از این شرکت مشخص کرده بود که نرخ رزرو این خودرو برابر 300 هزار یورو (316 هزار دلار) خواهد بود. C10 نیز مانند پدرش، هوایرا، نسخههای خاص و تولیدمحدود خواهد داشت و مسلما در آینده، شاهد معرفی نسخههای قدرتمندتر آن نیز خواهیم بود. ظاهرا پاگانی تا خودروهایش را به آسمان نبرد، دست بردارد نیست!