خودروی جدید گوردون موری پروژه 3 به موتور V12 مجهز می‌شود

سه‌شنبه 8 شهریور 1401 - 11:30
مطالعه 4 دقیقه
Gordon-Murray-T.33-6
ظاهر تصمیم برآن شده که خودروی بعدی گوردون موری نیز با یک موتور V12 عرضه شود. رئیس جدید «گروه گوردون موری»، «فیلیپ لی»، در مصاحبه‌ای با مجله...
تبلیغات

ظاهر تصمیم برآن شده که خودروی بعدی گوردون موری نیز با یک موتور V12 عرضه شود. رئیس جدید «گروه گوردون موری»، «فیلیپ لی»، در مصاحبه‌ای با مجله تاپ‌گیر گفته که این تازه شروع ماجرا به شمار می‌رود؛ پس احتمالا گوردون موری در تلاش است تا نام خود را به‌عنوان آخرین سنگر خودروهای احتراق‌داخلی ثبت کند. لی درباره خودروی بعدی این شرکت می‌گوید:

ما هم‌اکنون درحال کار روی پروژه 3 هستیم و تازه آن را شروع کرده‌ایم. از یک موتور V12 استفاده خواهیم کرد و همین روند را ادامه خواهیم داد.

این خودروساز تاکید دارد که محصول بعدی این شرکت همانند T33 در سطح جهانی و به دوصورت راست و چپ فرمان به فروش خواهد رفت.

تمام خودروهای آینده جهانی خواهند بود.

گوردون موری برای ساخت پروژه 3 از همان نمونه 3.9 لیتری تنفس‌طبیعی V12 کازورث استفاده خواهد کرد که توان تولید قدرتی برابر 654 اسب بخار را دارد. این موتور در سوپرخودروی دیگر این شرکت، T33 نیز مورد استفاده قرار گرفت اما سازنده برای حفظ توالی محصولات خود قدرت آن را به 607 اسب بخار کاهش داد.

لی با اشاره به اینکه مجموعه GMA از تولید این سوپرخودروها چیزهای زیادی را یاد گرفته است به دوربرداشتن T50 و T33 به‌ترتیب تا 12,100rpm و 11,100rpm اشاره کرد؛ چراکه این دو مدل جزو برترین سوپرخودروهای جهان با دور موتور بالا محسوب می‌شوند.

نکته شگفت‌انگیزی که شاید آن را متوجه نشده باشید این است که گوردون موری برای ساخت خودروهایش تا اواسط سال 2023 برنامه دارد. ما هیچ کمبودی در حوزه ایده نداریم پس می‌دانیم که کجا می‌خواهیم باشیم و قصد انجام چه کاری را داریم.

لی مدعی شده که مشتریان این برند علاقه زیادی به پروژه 3 نشان داده‌اند. از آنجا که گوردون موری خودروهایش را به‌صورت تولیدمحدود می‌سازد، افراد زیادی فرصت مالکیت آن‌ها را نخواهند داشت. روی‌هم‌رفته تنها 125 دستگاه T50 و T50 S و 100 دستگاه T33 تولید خواهند شد که تمام نمونه‌های آن‌ها نیز فروخته شده‌اند. لی درباره تولید محدود این شرکت می‌گوید:

ما هیچگاه هیچ مدلی را بیشتر از 100 دستگاه تولید نخواهیم کرد و سر حرفمان نیز باقی خواهیم ماند؛ بنابراین اگر هم‌اکنون مالک یکی از این سوپرخودروها هستید می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که تنها 99 دستگاه دیگر از آن در جهان وجود دارد. خبری از نسخه‌های گوناگون یک مدل با طاق متفاوت و... نیست.

گوردون موری تلاش دارد تا تولید 100 نمونه از هر مدل را به‌عنوان بخشی از سیاست و هویت خود مطرح کند. لی می‌گوید که هدف این کار بازگرداندن سود به سهام‌داران نیست بلکه تمرکز ما روی تولید، شهرت و برندمان است؛ بنابراین آنچنان روی جزئیات توجه خواهیم داشت که شاید مشتریانمان به آن توجه نکنند.

من پیش‌زمینه مالی زیادی دارم و می‌توانستم بخش‌های زیادی از این خودرو (T33) را برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها حدف کنم اما آن‌ها برای برند مهم هستند. این جزئیات برای محصول مهم هستند و درصورت حدف می‌توانند روی برند تاثیر بگذارند.شاید مشتریانمان هرگز ندانند که تک‌تک پیچ‌ومهره‌های به‌کاررفته در خودروهایشان از تیتانیوم ساخته شده است. ما هم می‌توانستیم در طول زمان از این فرصت و نمونه‌های مشابه آن که از اگاهی مشتری دور است، استفاده کنیم اما این کار را نمی‌کنیم. ما روی جزئیات تمرکز خواهیم داشت.

فعلا اما تنها جزئیاتی که درباره سوپرخودروی بعدی GMA مشخص است، استفاده آن از یک موتور V12 محسوب می‌شود. نظر شما درباره سیاست‌های فروش و تولید گوردون موری چیست؟ آیا این برند می‌تواند سنگری سزاوار برای آخرین خودروهای بنزینی باشد؟!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.