کی تی ام از X-Bow GT-XR با 500 اسب بخار قدرت رونمایی کرد

پنج‌شنبه 17 شهریور 1401 - 07:30
مطالعه 8 دقیقه
KTM-X-Bow-GT-XR-35-1024
بهترین و سرسخت‌ترین نمونه جاده‌ای کی‌تی‌ام X-bow به‌صورت رسمی و با نام «GT-XR» رونمایی شد. این سوپرخودرو که تا چند هفته پیش در لباس ضدجاسوسی در...
تبلیغات

بهترین و سرسخت‌ترین نمونه جاده‌ای کی‌تی‌ام X-bow به‌صورت رسمی و با نام «GT-XR» رونمایی شد. این سوپرخودرو که تا چند هفته پیش در لباس ضدجاسوسی در معابر گوناگون تردد می‌کرد، شباهت بسیار زیادی به کی‌تی‌ام GTX و خودروی این شرکت در مسابقات GT2 دارد. این شرکت اتریشی قیمت هر دستگاه GT-XR را برابر 282 هزار دلار تعیین کرده و بیشتر از 100 عدد از آن را تولید نخواهد کرد.

شاسی GT-XR از جنس فیبرکربن، به‌صورت مونوکوک و به‌همراه قاب فولادی استقامت بالا تولید شده است. همه این مجموعه به‌صورت خام 1130 کیلوگرم وزن دارد. کی‌تی‌ام می‌توانست روند پیشین خود را برای استفاده از قدرت کم در خودروهایش پیش بگیرد اما به‌جای آن، GT-XR را با استفاده از موتور 2.5 لیتری توربوشارژ 5 سیلندر آئودی به 500 اسب بخار قدرت و 581 نیوتن متر گشتاور مجهز کرده است که در دورهای 6,350 و 5,550 دردسترس راننده قرار می‌گیرند.

قدرت موتور از طریق یک جعبه‌دنده 7 سرعتی دوکلاچه و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. اعداد و ارقام یادشده به GT-XR این امکان را می‌دهند تا تنها درعرض 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این سوپراسپرت نهایتا به سرعت 280 کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد.

همان‌گونه که از سابقه کاری کی‌تی‌ام پیدا است، این شرکت محصول خود را برای مسابقه‌دادن و عملکرد بالا در پیست مسابقه آماده کرده است؛ کی‌تی‌ام با این وجود مدعی شده که GT-XR به لطف بهره‌وری از مخزن سوخت 96 لیتری، فرمان مجهزبه دستیار تماما برقی و درجه‌ای و سیستم آپشنال بالابر هیدرولیکی 9 سانتی‌متری برای کاملا مناسب کاربری روزانه شده است.

کی‌تی‌ام نیروی عمودی این سوپراسپرت را نیز منتشر کرده است. این شرکت نیروی عمودی زیاد GT-XR را مدیون استفاده از بال بزرگ عقب، دیفیوزر عقب، اسپلیتر جلو و طراحی زیرین بدنه برای افزایش اثر زمین (که از جریان‌های گردابه‌ای تولیدشده توسط اسپلیتر استفاده می‌کنند) می‌داند.

راننده برای توقف این خودروی تندوتیز می‌تواند به کالیپرهای مونوبلوک ترمزی 8 پیستونی با روتور فولادی اتکا کند. خریداران درصورت تمایل می‌توانند دیسک ترمزهای کربن‌سرامیکی را نیز سفارش دهند. فنربندی نیز GT-XR توسط «Sachs» تولید شده است.

کابین GT-XR میزبان فرمان فیبرکربنی جداشونده، نمایشگر دیجیتال روبه‌روی راننده، جعبه پدال تنظیم‌شونده، سیستم دوربین دید عقب آپشنال، سیستم صوتی بلوتوثی، نورپردازی LED، سیستم تهویه‌مطبوع و یک داشبورد کوچک برای قرار دادن وسایل همراه سرنشینان است. از دیگر نکات جذاب این خودرو می‌توان به سیستم ورودوخروج جذاب آن اشاره کرد که به راننده حس سوارشدن به یک جت جنگنده را می‌دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.