رانندگی آفرود لوئیس همیلتون با اینیوس گرنادیر مجهز به موتور بی‌ام‌و

دوشنبه 16 آبان 1401 - 10:30
مطالعه 3 دقیقه
Grenadier-1
لوئیس همیلتون، رانندهٔ تیم فرمول یک مرسدس AMG پشت فرمان یک شاسی‌بلند با پیشرانهٔ ب‌ام‌و چه می‌کند؟  اینیوس اتوموتیو، زیرمجموعهٔ شرکت مواد شیمیایی...
تبلیغات

لوئیس همیلتون، رانندهٔ تیم فرمول یک مرسدس AMG پشت فرمان یک شاسی‌بلند با پیشرانهٔ ب‌ام‌و چه می‌کند؟  اینیوس اتوموتیو، زیرمجموعهٔ شرکت مواد شیمیایی اینیوس گروپ یکی از اسپانسرهای اصلی تیم فرمول یک مرسدس است. حال قهرمان هفت دورهٔ جهان در ویدئوی جدیدی همراه با مؤسس اینیوس «جیم راتکلیف» پشت فرمان گرنادیر نشسته است. البته لوئیس همیلتون به خاطر کلکسیون سوپرکارهای کم‌ارتفاع شهرت دارد اما به نظر می‌رسد هنگام عبور از مسیرهای ناهموار پشت فرمان گرنادیر لذت می‌برد.

گرنادیر مشکی‌رنگی که در ویدئو دیده می‌شود، روی بزرگ‌ترین لاستیک‌های آلترین قابل سفارش قرار گرفته است و قطعاً بادی‌رول بیشتری نسبت به خودروهای کم‌ارتفاعی دارد که لوئیس معمولاً با آن‌ها رانندگی می‌کند اما او تحت تأثیر میزان چسبندگی این آفرودر توانمند قرار می‌گیرد و به یکی از طرفداران پر و پا قرص آن تبدیل می‌شود. گرنادیر در کارخانهٔ سابق دایملر در فرانسه ساخته می‌شود یعنی جایی که قبلاً خودروهای اسمارت را تولید می‌کرد. این ماشین با دو پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ساخت ب‌ام‌و عرضه می‌شود که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است.

موتور دیزلی 250 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که نمونهٔ بنزینی 285 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF صورت می‌گیرد و مثل مرسدس بنز G کلاس در کنار سه قفل دیفرانسیل کار می‌کند. البته گرنادیر اولین تنها شاسی‌بلند بریتانیایی جدیدی نیست که از پیشرانه‌های ب‌ام‌و استفاده می‌کند زیرا نسل جدید رنجروور و رنجروور اسپرت هم موتور هشت سیلندر V8 باواریایی‌ها را قرض گرفته‌اند.

احتمالاً داستان جالب چگونگی تولد گرنادیر را شنیده‌اید. جیم راتکلیف در ابتدا قصد داشت حقوق دیفندر قدیمی را بخرد و تولید آن را ادامه دهد اما با جواب منفی لندروور مواجه شد. به همین دلیل، او تصمیم گرفت خودش از ابتدا اقدام به توسعه و ساخت یک شاسی‌بلند آفرودی توانمند و جان‌سخت کند. این کار یک دعوای حقوقی را به دنبال داشت زیرا لندروور معتقد بود گرنادیر بیش‌ازحد شبیه دیفندر است اما درنهایت این شکایت راه به‌جایی نبرد. قرار است تحویل اولین نمونه‌های شاسی‌بلند اینیوس در پایان امسال به خریداران تحویل داده شود و این شرکت اعلام کرده است که گرنادیر را سال آینده با پیشرانهٔ بنزینی در ایالات‌متحده هم عرضه خواهد کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.