آخرین محصول توتِم بر پایه آلفارومئو 1300GT معرفی شد: GTA مودیفیکاتا

جمعه 11 اسفند 1402 - 11:30
مطالعه 6 دقیقه
gt-modificata-intro
این خودرو که تنها 5 دستگاه از آن ساخته می‌شود، بیش از 800 اسب بخار قدرت و 1 میلیون دلار قیمت دارد.
تبلیغات

«توتم اتوموبیلی» نام یک بازسازی‌کننده شاسی‌های کلاسیک آلفارومئو است که به‌زودی کار روی آخرین کوپه دوست‌داشتنی خود را با یک مدل خاص به نام «GTA مودیفیکاتا» پایان می‌رساند. این محصول تازه از قدرت بیشتری بهره‌مند شده و به بدنه‌ای جدید تجهیز می‌شود که با نمونه موجود در نمونه‌های سوپر GT تفاوت دارد.

تنها 5 دستگاه توتم با قیمتی نزدیک به 1.2 میلیون دلار ساخته می‌شوند و هر کدام از آن‌ها به‌نوعی شاهکار خواهند تا مالک از خرید خود راضی باشد. برداشت مدرن توتم از کوپه اسپرت آلفارومئو باعث شده تا GTA مودیفیکاتا برخلاف برادران کوچکش که از پیشرانه 2.6 لیتری V6 استفاده می‌کنند، از واحد 3.2 لیتری V6 سود ببرد. 810 اسب بخار قدرت و 730 نیوتن‌متر گشتاور این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده 6 تناوبی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود تا نهایتا بدنه تقریبا یک تنی GTA را با سرعت باورنکردی جابه‌جا کند.

البته که تنها فاکتور متمایز مودیفیکاتا در پیشرانه آن نیست و توتم برای این مدل خاص از فنر و میراگرهای برند «بیلستین» استفاده کرده که به‌طور اختصاصی برای این خودرو توسعه پیدا کرده و کمک‌کننده چرخ‌هایی هستند که درون تایرهای پیرلی تروفئو R جای گرفته‌اند.

اگر از بخش‌ها فنی بگذریم، بدنه GTA مودیفیکاتا جسورانه بازسازی شده است؛ طاق چرخ‌های بزرگ، نورپردازی بیشتر و میخ‌پرچ‌های روی پنل‌های بدنه که اشاره‌ای از خودروی کلاسیک آلفارومئو به شمار می‌رود، چهره‌ای جذاب و اسپرت به آن بخشیده است. تمام شاسی با فیبرکربن توسعه پیدا کرده است تا درکنار سبکی بدنه و استحکام بیشتر اسکلت آن، به‌عنوان یک ویژگی جذاب و گران‌قیمت به نظر برسد. کربن به‌کاررفته نه‌تنها در بدنه بلکه در کابین هم به‌همراه چرم آلکانتارا خودنمایی می‌کند.

در جریان نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو 2024 که هم‌اکنون در جریان است، مدیرعامل توتم اتوموبیلی، «ریکاردو کواجیو»، درباره این خودرو اعلام کرد:

برای پایان دادن به این خانواده خودرویی، می‌خواستیم یک خودروی مسابقه‌ای درست‌درمان بسازیم پس با کارکردن در کنار یک برند ایتالیایی بزرگ دیگر، «ایتال‌تکنیکا»، نسخه مدرن جولیا GT مسابقه‌ای را که در دهه 60 و 70 (میلادی) عملکرد مناسبی را از خود نشان داد، انتخاب کردیم.برای رسیدن به هدفمان روی یک عدد تمرکز کردیم: 200. به سوپر GT استاندارد 200 اسب بخار بیشتر دادیم و وزنش را 200 کیلوگرم کاهش دادیم و سپس روی جزئیات کوچک‌تر تمرکز کردیم؛ برای نمونه از هواکش‌های بزرگ‌تر و سیستم اگزوز جدیدی استفاده کردیم. البته که فیبرکربن مونوکوک تقریبا همان قبلی است که این‌بار در معرض دید قرار گرفته اما شاسی و تنظیمات سیستم فنربندی GTA مودیفیکاتا را به‌کلی از نو بازسازی کرده‌ایم تا بتوان از آن به‌عنوان یک خودروی روزمره هم استفاده کرد. حداقل باور داریم می‌توان از آن در این راستا استفاده کرد.

واقعا چه کسی دلش دوست ندارد با یک خودروی کوپه 1 میلیون دلاری زیبا با 810 اسب بخار قدرت هر روز در خیابان دور نزند و از صدای جذاب موتور V8 آن لذت نبرد؟ آیا توتم یکی از بهترین بازسازی‌های دهه اخیر را انجام داده است؟ چه خودرویی رقیب واقعی GTA مودیفیکاتا خواهد بود؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.