صدای جذاب پیشرانه 12 سیلندر گوردون موری T.33 در دور بالا!

سه‌شنبه 21 فروردین 1403 - 09:30
مطالعه 5 دقیقه
gordon-murray-t.33
گوردون موری T.33 به پیشرانه 12 سیلندر بکار رفته در سوپر اسپرت T.50 مجهز شده و صدایی فوق‌العاده دارد.
تبلیغات

گوردون موری با تولید T.50 ثابت کرد چه اعجوبه‌ای را توسعه داده است. در کنار پیشبرد اهداف توسعه T.50S پیست محور، این شرکت مشغول توسعه سوپر اسپرت پایه خود با نام T.33 نیز هست. این خودرو اندکی سنگین‌تر و کم‌رمق‌تر از T.50 الهام گرفته از مک لارن F1 خواهد بود اما هنوز هم در بطن خود از پیشرانه 12 سیلندر 3.9 لیتری کازورث با 607 اسب بخار قدرت و ردلاین 11100 بهره می‌برد.

گوردون موری به دنبال دستیابی به وزن حدود 1090 کیلوگرم است و به تازگی اولین نسخه پیش‌تولیدی T.33 را تست کرده است. اگرچه این خودرو با نسخه تولیدی فاصله دارد اما پیشرانه 12 سیلندر آن صدایی فوق‌العاده ارائه می‌کند. داریو فرانچیتی راننده تست شرکت و قهرمان ایندی 500 با T.33 پیش‌تولیدی که جیمز نام دارد هنرنمایی می‌کند. او کاملاً مراقب خودروست و به نظر می‌رسد دمای هوا نیز پایین است هرچند او از جرات کافی برای شتاب دادن به خودرو برخوردار است.

پیشرانه T.33 از نظر ردلاین کاملاً به مدل T.50 با ردلاین 12100 نزدیک است هرچند با تنظیمات اعمالی، سوپرکار جدید موری گشتاور بیشتری را در دورهای پایین تولید می‌کند. حداکثر گشتاور 451 نیوتون متری این نیروگاه پرقدرت در دور 9500 حاصل می‌شود. نسبت تراکم نیز به رقم قابل‌توجه 14 به 1 می‌رسد و شرکت موردبحث در ابتدا تلاش داشت T.33 را با گیربکس 6 سرعته دستی یا سکونشئال تولید کند اما همه خواهان گیربکس دستی بودند و به همین خاطر عرضه آن با گیربکس سکونشئال لغو شد.

طبیعتاً یک خودروی پیش‌تولیدی از نظر تجهیزات کابین کامل نخواهد بود و در گوردون موری T.33 نیز برخی دکمه‌ها و پانل‌ها را می‌بینیم. در پایان ویدئو نیز فرانچیتی دور پیشرانه را به 9 هزار دور در دقیقه می‌رساند تا صدای تولیدی متفاوت نسبت به T.50 را بشنویم. با این تفاسیر بی‌صبرانه منتظر معرفی سوپر اسپرت جدید گوردون موری خواهیم بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.