آخرین نسخه پاگانی زوندا در هفته خودرویی مونتری حضور خواهد داشت

پنج‌شنبه 25 مرداد 1403 - 09:30
مطالعه 3 دقیقه
Pagani-Zonda-arrivederci-Copy-1024x576
این سوپراسپرت 7.3 لیتری V12 توان تولید 760 اسب بخار قدرت را دارد.
تبلیغات

رویداد خودرویی مونتری امسال شاهد رونمایی دو سوپرسپرت رودستر از برند پاگانی خواهد بود. نخست، یوتوپیا رودستر پرد‌برداری می‌شود تا درهای تازه را به روی بخش پروژه‌های ویژه پاگانی باز کند. مدل دوم هم آخرین نسخه پاگانی زوندا با نام «اَریویدِرچی» (به معنای خداحافظ در ایتالیایی) خواهد بود.

این سوپراسپرت فوق‌العاده خاص با شماره شاسی 140، آخرین نسخه صفرکیلومتری خواهد بود که از کارخانه پاگانی خارج می‌شود. مالک آن یک تاجر و کلکسیون‌دار آمریکایی‌تبار به نام «کریس ساین» است که به‌زودی آن را در معرض دید عمومی قرار خواهد داد. جالب است که بدانید این خودرو سال گذشته از خط تولید خارج شد اما ساین بلافاصله آن را در گاراژ خود پنهان کرد.

هر چند بدنه کلی زوندا در این مدل قابل تشخیص است و در طراحی‌اش از المان‌های مشترک زیادی با مدل‌های خاصی چون 760 هم استفاده شده است اما طراحان برای خاص‌تر جلوه دادن آن دست کم نگذاشته‌اند و به جزئیات بسیاری پرداخته‌اند. بیشتر بخش‌های بدنه از جنس یک نوع فیبرکربن خاص با پرداخت رنگ نقره‌ای انجام شده است که ظاهری خارق‌العاده را برای زوندا اریویدرچی فراهم کرده است. طراحان پا را از این هم فراتر گذاشته‌اند و برای ایجاد یک تناقض رنگی جذاب، بخش‌هایی را هم به رنگ آبی‌تیره مزین کرده‌اند که شامل طاق چرخ‌های جلو، پنل راکر، کاپوت، پیرامون چراغ‌های جلو، هواکش سقفی، فین (تیغه) آیرودینامیک کوسه‌ای و بال بزرگ عقب می‌شود.

همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، روندا اریویدرچی به یک بال منحصربه‌فرد مزین شده است که از مدلی تک‌ساختی چون زوندا JC الهام گرفته شده است و مانند آن را نمی‌توان در هیچ خودروی دیگری یافت. ارتفاع بال از سطح بدنه بیشتر از نمونه‌های همانند شده است و صفحات کناری آن هم منحصرا برای این مدل توسعه پیدا کرده‌اند. ظاهرا مالک به این‌ها بسنده نکرده و طرح بدنه زیبای دو خط آبی و سرخ را هم روی زوندای خود سفارش داده‌ است که باعث زیبایی دوچندان آن شده است.

نهایتا کابین کلاسیک زوندا هم پوشیده از فیبرکربن، چوب و چرم رنگ قرمز ملایم دیده می‌شود که اتفاقا هماهنگی کاملی با رنگ سرخ کالیپرهای ترمزهای کربن سرامیکی جلو و عقب دارد.

متاسفانه اطالاعات دقیقی درباره پیشرانه این هیولای چند میلیون دلاری موجود نیست اما پاگانی تایید کرده است که از همان پیشرانه 12 سیلندر تنفس‌طبیعی مدل 760 استفاده می‌کند که با تکیه‌بر حجم 7.3 لیتری خود 760 اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می‌دهد. نظر شما درباره این زوندا چیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.