کانسپت تازه برتونه معرفی شد؛ گرامیداشت رونابوت کلاسیک پس از 50 سال

شنبه 5 آبان 1403 - 16:50
مطالعه 4 دقیقه
Bertone-RUNABOUT-main-1-1024x576
رونابوت از سال 2026، در تعداد محدود و با قیمت 378 هزار دلاری به دست مشتریان خاص می‌رسد.
تبلیغات

شرکت طراحی خودروی برتونه از جدیدترین محصول خود رونمایی کرده است تا یاد یکی تاثیرگذارترین کانسپت‌های کلاسیک خود در سال 1969 را گرامی بردارد. این شرکت دهه 60 میلادی خودروی اتوبیانچی A112 رونابوت کانپست را طراحی کرد که بعدها به ریشه دو مدل مشهور فیات X1/9 و لانچیا استراتوس تبدیل شد. با وجود فرارسیدن عصر خودروهای برقی، برتونه تصمیم گرفته تا رونابوت را این‌بار هم با پیشرانه‌ای درون‌سوز معرفی کند اما این پیشرانه تازه با نمونه گذشته تفاوتی دارد؛ درحالی‌که نسخه اصلی این خودرو یک محصول شهری به شمار می‌رفت، نسل تازه آن به یک موتور V6 قدرتمند مجهز شده است تا عملکرد یک سوپراسپرت را از خود به نمایش بگذارد.

برتونه برنامه دارد که رونابوت تازه را به‌طور محدود وارد خط تولید کند و مسیری تازه را برای این شرکت آغاز کند؛ به این ترتیب برتونه به یک خودروساز کوچک تبدیل می‌شود که محصولاتی خاص را با طراحی جذاب و عملکرد سطح بالا ارائه می‌کند.

رونابوت تازه مانند نسخه کلاسیک از فرمت بدنه کوچک، شیشه بدون‌حاشیه کوتاه جلو، ارتفاع کم بدنه و جایگاه پایین و مناسب سرنشینان، رنگ‌بندی دوگانه بدنه به‌همراه خط سرخ‌رنگ جداکننده‌ آن‌ها، رینگ‌های زیبای طرح کلاسیک با لوگوی برتونه در مرکز آن‌ها و فرم‌پردازی تارگا در بخش ستون عقب خودرو استفاده می‌کند که آن از سایر سوپراسپرت‌های حال حاضر بازار متمایز می‌کند.

نمای جلوی خودرو میزبان یک ورودی هوای بزرگ در بخش میانی سپر، یک چراغ سراسری LED روی نوار جداکننده سپر از کاپوت، دو چراغ جمع‌شونده، لوگوی برتونه روی دماغه و کاپوت زیبای آن شده است که خود با قوس طاق چرخ‌های جلو و فرورفتگی سرخ-سیاه مرکزی مزین شده است. نمای جانبی هم با بهره‌مندی از دقیقا رونابوت کلاسیک را یادآوری می‌کند. بخش پشتی هم از همین روند طبعیت می‌کند و درکنار یادآوری چهره گذشته این خودرو، جلوه‌ای تازه دارد.

سرطراح بخش طراحی برتونه درباره طراحی این محصول مفهومی می‌گوید:

چالش اصلی ما نگه‌داشتن روح و حال‌وهوای مدل 1969 درکنار فناوری مدرن بود. برتونه رونابوت جدید ترکیبی بی‌نظیر از پیشینه طراحی و عملکرد مدرن است... .

خریداران می‌توانند از میان دو نسخه موجود بارکتا (بدون شیشه جلو) و تارگا (با سقف جداشونده) یکی را انتخاب کنند. هر دو نمونه یادشده، صندلی‌هایی با دوخت چرمی دو رنگ و کابین مزین شده  با قطعات آلومینیوم دارند.

موتور V6 تماما درون‌سوز روتابوت که در بخش میانی بدنه قرار گرفته است، توان تولید 500 اسب بخار قدرت را دارد که نسبت به موتور 4 سیلندر 1.1 لیتری 54 اسبی ساده کانسپت اصلی، ارتقای خوبی محسوب می‌شود. این خودرو از سال 2026 وارد خط تولید خواهد شد و نهایتا با قیمت 378 هزار دلار به فروش خواهد رسید. برتونه ایتالیایی امید دارد که با ترکیب و گرامیداشت سبک طراحی کلاسیک، استفاده از المان‌هایی مدرن به‌همراه تکنولوژی به‌روز مشتریانی جذب کند که محصولی متمایز را می‌خواهند و البته با پرداخت مبالغ بالا هم مشکلی ندارند. نظر شما درباره برتونه رونابوت کانسپت چیست؟ آیا طراحی‌ مدرن-کلاسیک را به طراحی پست‌مدرن ترجیح می‌دهید؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.