ساخت پیشرانه 12 سیلندر کواد توربو با 2000 اسب بخار قدرت در ایتالیا!
ظاهراً برخی مهندسان ایتالیایی از عملکرد پیشرانههای 12 سیلندر فعلی راضی نیستند. رسانههای محلی ویدئوی جدیدی از تست پیشرانه 12 سیلندر جدید در کشور موردبحث را منتشر کردهاند اما این پیشرانه از نوع تنفس طبیعی و یا توئین توربو نیست بلکه ظاهراً قرار است چهار توربو را در خود جای دهد. همچنین باید گفت پیشرانه موردبحث توسط لامبورگینی یا فراری توسعه نمییابد.
چیز زیادی درباره خود پیشرانه و یا شرکت سازنده آن منتشر نشده اما در ویدئوی موردبحث به وضوح میتوانیم پیشرفت فرایند توسعه آن را مشاهده کنیم و احتمالاً نیروگاه موردبحث در حال تستهای استقامتی رؤیت شده است. صدای تولیدی آن نیز به وضوح نشان میدهد که با پیشرانهای 12 سیلندر روبرو هستیم. با اینکه وضعیت ظاهری این نیروگاه آهنین چنگی به دل نمیزند اما چهار فیلتر هوای مجزا از بالای پیشرانه بیرون آمده و قابل مشاهده هستند. همچنین به هریک از آنها یک توربو متصل بوده و ظاهراً این نیروگاه با طراحی هات V آرایش یافته است.
اینجاست که وضعیت پیشرانه 12 سیلندر کواد توربو جالبتر میشود. گفته شده تیم توسعه پیشرانه موردبحث به دنبال دستیابی به قدرت 2000 اسب بخار هستند و همچنین میخواهند آن را روی پلتفرم خودرویی کاملاً درونسوز نصب کنند و به همین خاطر خبری از سیستم هیبریدی نخواهد بود. رسانهها میگویند شرکتی که در پشتصحنه ساخت چنین نیروگاه پرقدرتی قرار دارد جیامارو اتومبیلی است که با مراجعه به وبسایت آن میتوانیم متوجه اهداف جاهطلبانه مدیرانش شویم. این شرکت قول قدرت قابلتوجهی را به همراه تاریخ مشخص یعنی 22 می 2025 داده است. اما سؤال مهمی که پیش میآید این است که نیروگاه 12 سیلندر کواد توربوی موردبحث روی چه خودرویی نصب خواهد شد. آخرین باری که چنین پیشرانهای در دنیای خودرو دیده شد به بوگاتی EB110 همچنین زنوو مربوط میشود. آیا چنین پیشرانهای میتواند نوعی ادای احترام به محصول بوگاتی باشد یا اینکه با ابر خودروی کاملاً متفاوتی روبرو خواهیم شد؟ باید چند ماهی منتظر ماند تا اطلاعات بیشتری از این پروژه را به دست آورد.