آلینو یونوم، ابرخودرو 5221 اسب بخاری از بلغارستان معرفی شد

سه‌شنبه 4 مرداد 1401 - 14:30
مطالعه 6 دقیقه
alieno-unum10
احتمالاً نام آلینو Alieno به گوشتان نخورده است. این کمپانی در سال 2015 تأسیس شده و مقر آن در نزدیکی شهر اسلیون بلغارستان قرار دارد. حدود 4 سال پیش...
تبلیغات

احتمالاً نام آلینو Alieno به گوشتان نخورده است. این کمپانی در سال 2015 تأسیس شده و مقر آن در نزدیکی شهر اسلیون بلغارستان قرار دارد. حدود 4 سال پیش بود که آلینو رندرهایی از اولین محصول خود با نام آرکانوم را منتشر کرد اما این خودرو هرگز به خط تولید راه نیافت. حالا رندرهایی از خودروی جدیدی به نام یونوم منتشر شده که حس می‌کنیم این خودرو نیز همانند محصول اول آلینو در فضای مجازی باقی خواهد ماند. این هایپرکار در طراحی ظاهری خود به وضوح از لامبورگینی الهام گرفته است. نام خودرو هم از واژه لاتین یونوم به معنی "یک" گرفته شده است. آلینو از محصول خود به عنوان هایپرکار الکتریکی دو درب، دونفره و رباتیک نام می‌برد و همان تکنولوژی‌های محصول اول این برند یعنی آرکانوم در آن دیده می‌شوند.

خودروی موردبحث در دو نسخه تجسم می‌شود. نسخه اول THF نام دارد و این حروف مخفف عبارت The Heavenly Founder هستند. مدل موردبحث از قوای محرکه الکتریکی استفاده می‌کند و چهار پکیج مختلف برای آن وجود دارد که مدل پایه قدرت 2610 اسب بخاری دارد! قدرت مدل‌های بعدی به ترتیب به 3482، 4351 و 5221 اسب بخار می‌رسد! اگر این ارقام هنوز شما را تحت تأثیر قرار نداده‌اند آماده شنیدن این خبر باشید که طبق گفته آلینو، این هایپرکار حداکثر سرعت فراتر از 500 کیلومتر در ساعت خواهد داشت!

این انرژی الکتریکی از سلول‌های LiPo گرافن و ابر خازن‌ها که سه ظرفیت مختلف 180، 120 و 60 کیلووات ساعتی دارند به دست می‌آید. معماری الکتریکی 800 ولتی نیز باعث می‌شود شارژ 0 تا 100 درصد باتری فقط 30، 20 و 10 دقیقه طول بکشد. اگرچه یونوم THF دیوانه کننده به نظر می‌رسد اما مدل TRS وارد دنیای عجیبی می‌شود. برای اینکه فهمیم منظور آلینو از این خودرو چیست باید بیانیه خبری آن را دوباره بخوانیم زیرا فکر می‌کنیم سیستم بکار رفته در این خودرو از 24 رانشگر هوای سرد تشکیل شده و آلینو نام آن را سیستم هم‌افزایی اختاپوس گذاشته است. طبق گفته این شرکت، سیستم یاد شده از گاز فشرده شده برای رانش هایپرکار به جلو استفاده می‌کند.

مشخصات عملکردی این مدل منتشر نشده اما آلینو می‌گوید هوای فشرده شده در فشاری تا 700 بار و در سیلندر هوای ساخته شده از متریال کامپوزیتی ذخیره می‌شود. یک کمپرسور الکتریکی فابریک یا بیرونی نیز سیلندر را شارژ می‌کند. می‌دانیم که به چه چیزی فکر می‌کنید! این هایپرکار وجود ندارد و اصلاً تولید هم نخواهد شد. ما بسیار تردید داریم اما آلینو با افتخار می‌گوید قبلاً پیش سفارش‌هایی را دریافت کرده و یونوم را فقط بر اساس سفارش خریدار تولید خواهد کرد. یونوم THF قیمت پایه 1.84 میلیون دلاری دارد درحالی‌که برای مدل TRS باید حداقل 3.07 میلیون دلار پرداخت کرد. بسته به مشخصات، قیمت این خودرو تا 4.61 میلیون دلار نیز افزایش پیدا می‌کند. زمان تحویل این خودرو بین 18 تا 30 ماه اعلام شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.