آپولو ای ویژن اِس، نشانه حرکت به سمت حمل و نقل الکتریکی

سه‌شنبه 25 آبان 1400 - 07:30
مطالعه 3 دقیقه
apollo_evision_s_ev_sedan
شرکت آپولو اتومبیلی که زمانی تحت برند گامپرت اقدام به تولید سوپر اسپورت آپولو کرده بود هم‌اکنون به گروه حمل و نقل آپولو فیوچر AFMG تبدیل شده است....
تبلیغات

شرکت آپولو اتومبیلی که زمانی تحت برند گامپرت اقدام به تولید سوپر اسپورت آپولو کرده بود هم‌اکنون به گروه حمل و نقل آپولو فیوچر AFMG تبدیل شده است. همان‌گونه که نام این شرکت نشان می‌دهد آپولو در حال تغییر مسیر حرکت خود بوده و اخیراً نیز هایپرکار اینتنزا اموزیونه IE را معرفی کرده است. این خودروساز آلمانی در نمایشگاه اکسپو شانگهای اقدام به معرفی برخی محصولات جدید و از جمله سدان کانسپت و الکتریکی با نام ای ویژن S کرد. در ادامه نیز نسخه شاسی‌بلند این خودرو با نام ای ویژن ایکس تولید خواهد شد اما فعلاً تصاویر و جزئیات این مدل منتشر نشده است.

ای ویژن اس از طراحی بسیار تعدیل شده IE استفاده کرده و در آن شکل‌های سه‌گوش به همراه عناصر دینامیک دیده می‌شوند. همه این موارد باعث شده‌اند شما به اینکه چرا خودروی موردبحث چهار درب مشهود ندارد فکر نکنید! البته این خودرو از چهار درب سود می‌برد اما پهنای خودرو و رکاب‌ها به گونه‌ای هستند که برای ورود به داخل کابین از درب‌های عقب باید حرکات عجیب‌وغریبی انجام دهید.

سدان ای ویژن اس همچنین کمی بزرگ‌تر از آن چیزی است که در تصاویر دیده می‌شود. این خودرو چند میلی‌متر طویل‌تر از مرسدس بنز E کلاس 2022 و چند سانتی‌متر پهن‌تر از S کلاس 2022 است. ما هنوز نمی‌دانیم در بطن این خودرو چه چیزی قرار گرفته اما AFMG اظهار داشته به دنبال عرضه اولین نمونه‌های این خودرو به بازار در سال 2023 است. سدان الکتریکی آپولو به دنبال رقابت با محصولات لوکسی همچون پورشه تایکان بوده درحالی‌که ای ویژن ایکس می‌خواهد به رقابت با محصولاتی همچون مرسدس بنز EQS بپردازد.

گفته می‌شود آپولو در حال کار روی قوای محرکه الکتریکی و ارائه آن به دیگر خودروسازان است. این قوای محرکه شامل دو پیشرانه الکتریکی 800 ولتی است که نیرو را از طریق گیربکس‌های جمع‌وجور به چرخ ها می‌فرستد.

آپولو ریشه‌های اصیل خود را فراموش نکرده و محصول درون‌سوز و شاخصی همچون هایپرکار پروجکت اوو را نیز تولید خواهد کرد. این خودرو از شاسی تمام کربنی جدی استفاده کرده و مونوکوک کربنی و کولار آن به ساب فریم ها و ساختارهای جذب تصادف کربنی متصل شده است. این پلتفرم برای هماهنگی با مسابقات سری LMP2 فیا توسعه یافته است. آپولو می‌گوید این ساختار به حدی مستحکم است که نیازی به رول کیج در خودرو نیست. گفته می‌شود پیشرانه این خودرو از نوع تنفس طبیعی بوده و قوی‌تر از نیروگاه 12 سیلندر 6.3 لیتری 780 اسبی آپولو IE خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.