احیای بیزارینی 5300 GT کورسا و شروع تستهای جادهای
برند احیا شده بیزارینی تلاشهای زیادی برای تکمیل توسعه نهایی خودروی کلاسیک و مسابقهای 5300 GT کورسا انجام میدهد. بیزارینی در سال 2020 و پس از بسته شدن دربهایش در 50 سال پیش احیا شده است. رنسانس بیزارینی منجر به معرفی دوباره 5300 GT کورسا شده است. این خودروی کلاسیک مراحل نهایی توسعه را پشت سر میگذارد و قرار است تولید آن از اواخر سال جاری میلادی شروع شود.
اگر با جیوتو بیزارینی آشنا نیستید شاید با شنیدن برخی کارهایش بیشتر وارد جزئیات شوید. بیزارینی یک مهندس افسانهای اهل ایتالیا بود که در دوران ابتدایی تولید سوپرکارهای ایتالیایی خوش درخشید. بیزارینی کار طراحی اولین پیشرانه 12 سیلندر لامبورگینی در سال 1963 را انجام داد، پیشرانهای که در اولین خودروی این شرکت یعنی 350 GT بکار رفت. طراحی این نیروگاه 12 سیلندر به حدی خوب بود که لامبورگینی به توسعه آن تا سال 2010 ادامه داد و عمر 47 ساله آن را ثبت کرد. بیزارینی سپس با فراری کار کرد و در فرایند توسعه فراری 250 GTO و 250 Breadvan حضور یافت. این مهندس خبره فراری را نیز پس از مشکلاتی که با انزو داشت ترک کرد. انزو فراری جیوتو را به همراه سه مدیر کلیدی دیگر اخراج کرد.
همین مشکلات با فراری باعث شد که بیزارینی برای شکست دادن فراری در مسابقات 24 ساعته لمانز شروع به تأسیس کمپانی خود کند. درست همانند نبرد فورد و فراری در لمانز، انزو متخصص ایجاد رقابت بود! بیزارینی 5300 GT برای شرکت در کلاس 5 لیتری مسابقات لمانز 1965 ساخته شد و توانست پیروز این کلاس شود و رتبه نهم کلی را به دست آورد. این طراحی افسانهای امروز مدرنتر شده است و مشتریان جدید نیز با روی خوش از طراحی ناب بیزارینی استقبال کردهاند. بر اساس آنچه بیزارینی احیا شده گفته است، 24 دستگاه از 5300 GT تولید خواهد شد.
نسخه جدید این خودرو بخش اعظم مهندسی و ساخت مدل اولیه را حفظ خواهد کرد اما از سلولهای سوخت مدرن و رول کیج مسابقهای استفاده خواهد کرد. بیزارینی میگوید پیشرانه به مدل اولیه وفادار خواهد بود. این نیروگاه 8 سیلندر 5300 سیسی دارای کاربراتورهای وبر است و قدرت بیش از 400 اسب بخار تولید میکند.