بازگشت هایپرکار سیزتا V16T با پیشرانهٔ شانزده سیلندر چهار توربو
در اواخر دههٔ 80 و اوایل دههٔ 90 شاهد انفجار سوپرکارها بودیم که افسانههایی مثل پورشه 959، فراری F40 و بوگاتی EB110 را به ارمغان آورد. علاوه بر این، در آن دوران شرکتهای نوپایی مثل سیزتا (چیزتا) و ویکتور هم سعی کردند وارد این بازار شوند که البته هیچکدام چندان موفق نشده و نتوانستند خودرو را در بین نامهای بزرگ مطرح کنند. تنها محصول سیزتا مدلی بنام V16T بود که یکی از افراطیترین خودروهای دوران خود محسوب میشد. این سوپرکار ایتالیایی به یک پیشرانهٔ شانزده سیلندر با 560 اسب بخار قدرت مجهز بود و در جلو چهار چراغ مخفی داشت. از این خودرو اما تنها 12 دستگاه ساخته شد که یکی از آنها به دست سلطان برونئی رسید.
حال شرکتی قصد دارد این خودرو را احیا کند. این شرکت که EMA Group نام دارد، متعلق به یک ایتالیایی مقیم آلمان بنام «آنتونیو ماندلی» است. برای این هایپرکار حتی یک وبسایت رسمی هم وجود دارد که در حال حاضر در آن فقط عبارت «رؤیا بازگشته است» به چشم میخورد. گفته میشود این شرکت برای آغاز کار خود منتظر تائید مارچلو گاندینی است. ماندلی قصد دارد از همان پیشرانهٔ 6 لیتری V16 اصلی برای نسخهٔ جدید هایپرکار سیزتا استفاده کند اما این موتور را به چهار توربوشارژر مجهز خواهد کرد؛ بنابراین میتوان انتظار داشت که V16T جدید بسیار سریعتر از نسخهٔ اصلی خود باشد. این ماشین ظرف 4.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسید و میتوانست به حداکثر سرعت 328 کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای سال 1991 اعداد چشمگیری هستند اما در حال حاضر یک لامبورگینی اوراکان پایه هم سریعتر از این عمل میکند.
به گفتهٔ EMA Group، توسعهٔ V16T جدید در حال انجام است و نمونههای آزمایشی آن در دست بررسی هستند. بدنهٔ این خودرو روی یک مونوکوک فیبر کربنی قرار میگیرد و پیشرانهٔ آن توسط یک تأمینکنندهٔ محلی فرمول یک ساخته و به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی متصل میشود.