سایر خودروهای اروپایی

بازگشت هایپرکار سیزتا V16T با پیشرانهٔ شانزده سیلندر چهار توربو

در اواخر دههٔ ۸۰ و اوایل دههٔ ۹۰ شاهد انفجار سوپرکارها بودیم که افسانه‌هایی مثل پورشه ۹۵۹، فراری F40 و بوگاتی EB110 را به ارمغان آورد. علاوه بر این، در آن دوران شرکت‌های نوپایی مثل سیزتا (چیزتا) و ویکتور هم سعی کردند وارد این بازار شوند که البته هیچ‌کدام چندان موفق نشده و نتوانستند خودرو را در بین نام‌های بزرگ مطرح کنند. تنها محصول سیزتا مدلی بنام V16T بود که یکی از افراطی‌ترین خودروهای دوران خود محسوب می‌شد. این سوپرکار ایتالیایی به یک پیشرانهٔ شانزده سیلندر با ۵۶۰ اسب بخار قدرت مجهز بود و در جلو چهار چراغ مخفی داشت. از این خودرو اما تنها ۱۲ دستگاه ساخته شد که یکی از آن‌ها به دست سلطان برونئی رسید.

حال شرکتی قصد دارد این خودرو را احیا کند. این شرکت که EMA Group نام دارد، متعلق به یک ایتالیایی مقیم آلمان بنام «آنتونیو ماندلی» است. برای این هایپرکار حتی یک وب‌سایت رسمی هم وجود دارد که در حال حاضر در آن فقط عبارت «رؤیا بازگشته است» به چشم می‌خورد. گفته می‌شود این شرکت برای آغاز کار خود منتظر تائید مارچلو گاندینی است. ماندلی قصد دارد از همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V16 اصلی برای نسخهٔ جدید هایپرکار سیزتا استفاده کند اما این موتور را به چهار توربوشارژر مجهز خواهد کرد؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که V16T جدید بسیار سریع‌تر از نسخهٔ اصلی خود باشد. این ماشین ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسید و می‌توانست به حداکثر سرعت ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای سال ۱۹۹۱ اعداد چشمگیری هستند اما در حال حاضر یک لامبورگینی اوراکان پایه هم سریع‌تر از این عمل می‌کند.

به گفتهٔ EMA Group، توسعهٔ V16T جدید در حال انجام است و نمونه‌های آزمایشی آن در دست بررسی هستند. بدنهٔ این خودرو روی یک مونوکوک فیبر کربنی قرار می‌گیرد و پیشرانهٔ آن توسط یک تأمین‌کنندهٔ محلی فرمول یک ساخته و به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی متصل می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. A ... She just reminds Me of love ... A

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (276 ديدگاه)

    سلطان بروئنی میشه گفت تمام خودرو های جهان رو داره حتی آنهایی که فقط و فقط یک دستگاه ازشان وجود دارد.

    موافقم 22
    مخالفم 0
    1. جناب ایکس

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      فقط تو کف اون کامیون غول پیکرم که توش خونه هست😥😥😥

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. TOM KRISTENSEN

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (163 ديدگاه)

    برگگگاااام

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. محمدهادی

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2133 ديدگاه)

      آخ آخخخ
      من عااااشق احیا و زنده کردن دوباره نام های با سابقه ام
      خیلی این کار کار پرهیجانیه
      ببینیم سیزتای جدید چطوری ازاب درمیاد
      امیدوارم برای عقب نموندن از فناوری های روز،به یک موتور برقی برای کمک به گشتاور و خروجی نهایی بالاتر هم مجهزش کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. BENZ

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    ماشین خیلی زیبای، تو اون دوران دسترسی به سرعت ۳۲۸ کیلومتر خیلی حرفه

    موافقم 12
    مخالفم 0
  4. BENZ

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    ولی خیلی شبیه لامبورگینی کانتاش

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2133 ديدگاه)

      دیابلو داداش
      دیابلو
      طراح جفتشون یک نفر بوده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. مسعود

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    ترکیبی از کانتاش و دیابلو هست

    موافقم 13
    مخالفم 1
  6. ارش

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    عالی میشه یه بار دیگه این جواهر احیا بشه.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  7. مهردادکمال

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1808 ديدگاه)

    خیلی جرات میخواد تو این عصر بیای موتور 16 سیلندر رو ماشینت ببندی 🏅🏅

    موافقم 10
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا