سایر خودروهای اروپایی

Evantra،یک سوپر اسپرت تمام عیار

به تازگی کمپانی ایتالیایی Mazzanti اطلاعاتی از سوپر اسپرت جدید خودش منتشر کرده است که قرار است در اوایل سال ۲۰۱۳ در شهر موناکو رونمایی شود.

Mazzanti Evantra V8

به طور کلی با دیدن خودرو یاد دیگر سوپر اسپرت‌های ایتالیایی خواهیم افتاد اما بیش از حد خشن و تهاجمی است.بیشتر اجزای بدنهٔ آیرودینامیکی این خودرو از فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده است به طوری که وزن این خودرو با تمام جزییاتش به ۱۳۰۰کیلوگرم می‌رسد.
طول،عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۳۲۵ ، ۱۹۵۵ و ۱۲۲۵ میلی متر می‌باشد.فاصلهٔ بین دو محور آن هم ۲۵۵۰میلی متر می‌باشد.

Mazzanti Evantra V8

سوخت مورد نیاز این خودرو از طریق فناوری تزریق مستقیم کنترل می‌شود که در نتیجه شاهد افزایش گشتاور خودرو در دورهای پایین و میانی خواهیم بود. همچنین مصرف قابل قبولی را نیز برای خودرو به ارمغان می‌آورد و به راحتی می‌تواند استاندارد یورو ۶ را دریافت کند.گشتاور این خودرو در دور موتور ۴۵۰۰ ،۸۴۸نیوتن متر است.

Mazzanti Evantra V8

توان خروجی این خودرو ۷۰۱ اسب بخار است که به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود،جعبه دنده ۶ سرعته سکوئنشال به همراه پدال‌های تعویض پشت فرمان از ویژگی‌های مثبت این خودرو است.
با وجود این قدرت که از یک موتور ۷لیتری V8 بدست می‌آید دستیابی به سرعت ۳۵۰ کیلومتر ممکن شده است و با کمک گیربکس ذکر شده، Evantra صفر تا صد کیلومتر را در عرض ۳.۲ ثانیه طی می‌کند.
رینگ‌های ۲۰ اینچی این خودرو به همراه ترمز های سرامیکی ۳۸۰میلی متری ۶ پیستونه در جلو و دیسک های ۳۶۰ میلی متری ۴ پیستونه در عقب از دیگر ویژگی‌های این خودرو است.لازم به ذکر است که سیستم ترمز کربن-سرامیک سفارشی است.
با وجود اینکه از کابین خودرو تصاویری منتشر نشده است،اما بنا بر گفته های Mazzanti این خودرو داری سیستم چند رسانه ای پیشرفته ای می‌باشد و صندلی‌های آن از چرم درجه یک ساخته خواهد شد.

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. sajjad1112

    ۱۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (89 ديدگاه)

    چراغ های عقبش خیلی برام اشناست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. slr722

      ۱۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1351 ديدگاه)

      چراغ عقبش شبیه nissan gtr هست.
      اسمشم یکم شبیه مازراتی…
      در کل طراحی خوبی داره…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. عشق ماشین

        ۱۱ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (122 ديدگاه)

        برای یه کمپانی ناآشنا خوبه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. galardo

      ۱۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (185 ديدگاه)

      در حد خودش عالیه و جذاب

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. hesan

      ۱۵ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (485 ديدگاه)

      عالیه.ماشینای ناشناخترو دوس میدارم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. هادی

    ۱۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    خیلی خوشکله اما یکم تکراریه قیافش. ایتالیا خدای ماشین سوپر اسپرته!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. وحید

    ۱۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    طراحیش واقعا جذابوقشنگه!خطوط زیبایی داره گرچه شلوغه اما ی شلوغ کاری حساب شده و دقیق
    موتورشم که….به به
    ایتالیاییه دیگه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. sajjad aventador

    ۱۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    با اینکه تا حالا اسمی از کمپانیش نشنیده بودیم خداوکیلی گل کاشته
    استایل خوشگلی هم داره ناکس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. سامان

    ۱۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (147 ديدگاه)

    من که با طراحیش و کلاً با مجموعش نتونستم ارتباط برقرار کنم و ازش خوشم نیومد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سعید

      ۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      اتفاقا من خیلی خوشم اومد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. mahsa

    ۱۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ۲۰

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. امین

    ۱۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (206 ديدگاه)

    شاید در حد کمپانیش باشه… معمولی
    ولی در کل طرحش گیرا و هدف دار نیست…
    امیدوارم رقیب خوبی بشه واسه سایر سوپر اسپرت ها

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. مهدی

    ۱۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (228 ديدگاه)

    ترمز های سرامیکی ۴ پیستونه در جلو و ۶ پیستونه در عقب
    پدال این یه تیکه رو برعکس ننوشتی ؟
    همیشه ترمزای جلو قویتره عقب دیگه …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سید علیرضا سیادتی

      ۱۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (29 ديدگاه)

      با تشکر/اصلاح شد.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. hassan

      ۱۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ولی فکر نکونم اشتباه باشه چون اکثر وزن خودرو در محور عقب این خودرو هست این قانون برای هر ماشینی به کار نمیره تازه مرکز ثقل خودرو هم خیلی پایینه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. محمد

    ۱۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    بزرگترین شکنجه اینه که این ماشینو تو جاده های ایران سوارشی !! حداکثر سرعت مجاز آخر آخرش ۱۲۰ !!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. نوید

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    چراقاعقبش کپی نیسان GTIهست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. moein

      ۱۳ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      چراغ جلوش مثل پاگانی و عقبش نیسان gt

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. مهدی

    ۱۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوبه ولی اگه یه کم تو چراغ های جلوش تغییر کنه ۲۰میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. اشکان

    ۱۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    پس ی سوپراسپرت دیگه ایتالیایی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. peiman09

    ۱۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (134 ديدگاه)

    عقب ماشین مثل کیکی که با چاقو بریدن .. از تخت بودنش خوشم نمیاد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. behnam

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان مازراتی ناشناختست؟؟؟؟؟!!!!!
    طراحیش در عین نوین و پویا بودن اصیل و با وقار.
    چراغ عقبش هم مثل نیسان نیست هر گردی که گردو نیست.
    من تو نگاه اول یاده این ماشین افتادم Zenvo ST1
    ولی با کمی دقت مشخص که یه مازراتی اصیل.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. امیر

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    طراحی مراحی رو وللش ..مهم اینه که خون مازراتی،اون صدای وحشتناک مازراتی و… تو وجودشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. homayoun

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    نمی دونم چرا به نظرم کاملا شبیه فراری انزو هستش انگار انزو رو تیونینگ بدنه کرده باشن در کل طراحیش مستقل و نوآورانه نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا