جیامارو آلبور یک هایپرکار بلندقامت با نیروگاه V12 چهار توربو است که ارتفاعی بیش از برخی شاسیبلندها دارد و محصولی بینظیر در دنیای ابرخودروها خواهد بود.
جیامارو پس از معرفی هایپرکار کاتلا با موتور V12، حالا با مدل آلبور غافلگیرمان کرده است. این کوپه بلندقامت با همان موتور V12 چهار توربو در میانه خودرو، محصولی بیمانند در دنیای خودروهای سوپراسپرت است. آلبور بر پایه شاسی مونوکوک فیبر کربنی ساخته شده و طراحی آن توسط استودیوی تورینی کامال انجام شده است. نام آلبور از آتشفشان مریخی «آلبور تولوس» گرفته شده که نشاندهنده قدرت و روحیه فرازمینی این خودرو است. ارتفاع آلبور، با احتساب دو ورودی هوای سقفی که موتور V12 را تغذیه میکنند، از شاسیبلند آلفارومئو استلویو بیشتر است. این طراحی، آلبور را به یک «هایپرکار بلندقامت» تبدیل کرده که نه کاملاً شاسیبلند است و نه یک خودروی اسپرت سنتی.
موتور V12 چهار توربوی آلبور نتیجه همکاری با شرکت ایتالتکنیکا (که جیامارو در آن سهام دارد) است. اگرچه مشخصات دقیق این خودرو اعلام نشده اما در مدل کاتلا، این موتور بیش از ۲۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این پیشرانه با یک گیربکس هفت سرعته ترنساکسل همراه است که امکان انتخاب حالت دستی را فراهم میکند. توسعه این خودرو زیر نظر لوریس بیکوچی، اسطوره دنیای سوپراسپرتها با سابقه همکاری با لامبورگینی، بوگاتی، پاگانی و کونیگزگ، انجام میشود.
آلبور هنوز در مرحله ماکت مقیاس کامل است و از مدل کاتلا که سال آینده روی خط تولید میرود، فاصله بیشتری با خط تولید دارد. جیامارو پیشبینی میکند این خودرو تا پایان دهه جاری به واقعیت تبدیل شود و محصولی بیسابقه در صنعت خودروسازی ارائه دهد.
Moein
۳ خرداد ۱۴۰۴ایتالیای دیوانه 🇮🇹👊
ناشناس
۳ خرداد ۱۴۰۴هایپر کار آفرودی؟
WTF
ماشین آفرودی نهایت سرعتش باید 90 تا باشه یا یک گشتاور وحشتناک ارتفاع 1 متری با یک شاسی مستقل از اتاق گردن کلفت ضخیم دو دیفرانسیل میل گاردون دار که همیشه ازش روغن چکه کنه آدم جیگرش حال بیاد با فنر های تخت مناسب دشت و کوه
به به دلم خواست
𝐀𝐥𝐢
۳ خرداد ۱۴۰۴با این که این شرکت تازه کاره ولی قوی شروع کرده
Hf capri
۳ خرداد ۱۴۰۴یک مهر دیگر برتری قاطع اروپا
سوشیانت
۳ خرداد ۱۴۰۴نسبت به کی؟
Hf capri
۳ خرداد ۱۴۰۴نسبت به تمام خودروسازی نابود شده آمریکا
Iman 007
۳ خرداد ۱۴۰۴نیومده چه غوغایی کرده
علی Shelby
۳ خرداد ۱۴۰۴طراحیش مسخرس بنظر من
کاتلا طراحی خیلی بهتری داشت
Amir
۳ خرداد ۱۴۰۴امیدوارم فقط به سرنوشت اون شرکتهایی که اومدن یه هایپر کار معرفی کردن بعد دیگه هیچ خبری ازشون نشد دچار نشه ولی مرزهای دیوانگی رو جا به جا کردن
mr-gtc
۳ خرداد ۱۴۰۴عجب برندی،!! ناگهان محبوب دلم شد…
🇩🇪هیتلر»
۳ خرداد ۱۴۰۴خودروی قشنگی میشه
ولی عملکردش روی پیست معلوم میشه
با این حال از لحاظ تئوری کونیگزگ هم زیاد پیشرفت ولی هنوز من منتظر رکورد 530 کیلومتر ابسلوت هستم که کریستین(مستر کچل) گفت، اما چندسال گذشته و هنوز اون روز نیومده!
خلاصه میگم یه چیزی که میگین مرد عمل باشینو توی پیست خطو نشون بکشین نه توی مقاله ها!😏
اردوان
۳ خرداد ۱۴۰۴از فردا صبح مقاله بعدی:جیامارو اوشاخ هایپرکار درگ ۲۰۰۰ اسبی برای رقابت با دیمن ۱۷۰۰ هنسی😂
GENERAL CORVETTE
۳ خرداد ۱۴۰۴امیدوارم آپشن AWD هم براش بزارن با گیربکس دو کلاچه 11 سرعته
از همین الان میگم این شرکت رو از فراری بیشتر دوس دارم
.
۳ خرداد ۱۴۰۴یا حضرت!
به خدا این از پیشبینی درباره مریخی ها هم عجیب تره کار های این شرکت.
همایون
۳ خرداد ۱۴۰۴آخه با ۲۱۰۰ اسب چجوری جلوی هرزگردی تایرها موقع درگ رو بگیرن اونم با گیربکس دستی!!!
هر چند میدونم توسعه یک گیربکس پرسرعت دو کلاچه که بتونه این گشتاور رو مهار کنه واقعا کاره سختیه و یه جورایی یه اختراع جدید به حساب میاد که کار این شرکت کوچیک نیست ولی شاسیبلند دف عقب کاربردی نیست اگه برندی بتونه یه گیربکس پرسرعت با انتقال قدرت به هرچهارچرخ توسعه بده اونوقت واقعا میفهمیم موتوری با قدرت و گشتاور بالای دوهزاراسب چه خروجیه کف آسفالت خواهد داشت امیدوارم یه روزی این اتفاق بیفته شاید یه رقیب واسه برقیها باشه
AmooRoohee
۴ خرداد ۱۴۰۴یه حسی بهم میگه در آینده قراره خیلی کارای خفن تری بکنه و معروف تر شه. تا الان هم واقعا ازش خوشم اومده کارای جالبی کرده
Titanium
۴ خرداد ۱۴۰۴طراحی خیلی خفنی داره ولی کلاس بدنش افتضاحه
احسان محسنی
۴ خرداد ۱۴۰۴شاسی بلند بودنش خیلی زشتش کرده
zm.1994
۵ خرداد ۱۴۰۴عجب هیولایی 😍😍 قشنگه 💚💚💚👌👌👌