جیامارو کاتلا هایپرکار جدید و شگفتانگیزی با پیشرانه V12 چهار توربو از ایتالیا است که قصد دارد با غولهای صنعت خودروسازی رقابت کند.
در شهر کوچک کاوِتزو در منطقه امیلیا رومانیا، کارگران در حال آمادهسازی یک کارخانه سابق تجهیزات پزشکی برای رونمایی از کاتلا هستند؛ اولین ابرخودروی یک برند جدید که قصد به چالش کشیدن بزرگان صنعت ایتالیا را دارد. تنها یک هفته تا رونمایی باقیمانده اما آنها با مهربانی درها را به روی موتوروان باز کردند تا ببینیم چه در جریان است. آنچه میبینیم شگفتانگیز است. یک ابرخودروی کاملاً جدید با یکی از دیوانهوارترین پیشرانههایی که تابهحال دیدهایم. این یک نیروگاه ۷ لیتری V12 چهار توربو است که حداکثر ۲۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
این نیروی عظیم توسط یک گیربکس هفت سرعته دستی فقط به چرخهای عقب تحویل داده میشود. البته کاتلا سه سوئیچ دارد که هرکدام سطح قدرت متفاوتی را ارائه میدهند. سوئیچ سفید که درواقع سوئیچ خدمتکار است، قدرت را بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ اسب بخار محدود میکند؛ سوئیچ سیاه برای استفاده روزمره، قدرت را به ۱۶۷۰ اسب بخار محدود میکند و سوئیچ قرمز تمام توان را آزاد میکند.
کاتلا بر پایه یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی ساخته شده که بهطرز غیرمعمولی بدون سابفریم عقب جداگانه برای سیستم تعلیق است. سیستم تعلیق این خودرو با بازوهای دو جناقی آلومینیومی ماشینکاری با CNC در هر چهار گوشه، فنرهای داخلی و کمکفنرهای تطبیقی فوقالعاده است و به ادعای جیامارو، این هایپرکار تنها ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن دارد. این شرکت همچنین با شرکای مهمی همکاری میکند. یکی از مهمترین آنها بریجستون است که برای توسعه لاستیکهای اختصاصی پوتنزا اسپرت با ابعاد ۲۶۵/35R20 در جلو و ۳۴۵/30R21 در عقب با این شرکت همکاری میکند.
جیامارو نیروگاه جذاب کاتلا را هم با همکاری شرکت مهندسی ایتالتکنیکا که در آن سهام دارد توسعه داده است. این کارگاه تورینی بیشتر به خاطر ساخت پیشرانه برای خودروهای رستوماد شناخته میشود. پیشرانه از میلسوپاپهای دندهای و آرایش Hot-V با چهار توربو در زاویه ۱۲۰ درجهای بین سیلندرها استفاده میکند. این آرایش Hot-V پاسخگویی دریچه گاز را بهبود میبخشد و علاوه بر این، هر توربو تنها روی سه سیلندر از V12 کار میکند.
قیمتگذاری کاتلا اما جیامارو پیشپرداختهایی برای سال اول تولید دریافت کرده و قصد دارد سالانه ۳۰ خودرو تولید کند. علاوه بر این هایپرکار، محصولات بیشتری مثل نسخهٔ روباز کاتلا و همینطور یک سوپرکار بلندقامت محرک عقب بنام آلبور هم در راه هستند. برنامه تولید این شرکت تا دهه ۲۰۳۰ ادامه دارد.
اردوان
۲ خرداد ۱۴۰۴حس لامبورگینی و پینینفارینا میده ولی رنگ زرد باحال شده و قدرت خوبی داره.
اما فکر کنم بخاطر ناشناخته بودنش فعلا خبری ازش تو خیابون نشه حالا قیمت هم بماند که باید بیشتر از هفتصد هزار دلار شه
HELLO.BROTHERS
۲ خرداد ۱۴۰۴داخلش خیلی شبیه کوروت.
علی
۳ خرداد ۱۴۰۴بیشتر شبیه sf90 هست
javad-bmw
۲ خرداد ۱۴۰۴خیلی خفنه
سوییچ سفید که برای خدمتکاره تا ۸۰۰ اسب قدرت میده که از خیلی از ماشین های اسپرت بالاتره ، خوش به حال خدمتکار
ولی یه چیزی تو ذهنم غالب شده ، اونم اینه که هیچی نمیتونه با پاگانی مقابله بکنه ، میدونم اشتباهه ، شاید از لحاظ فنی ، آیرودینامیک ، عملکرد و خیلی چیزای دیگه ماشینایی بیان که از پاگانی بهتر باشن ، اما طراحی و اسم پاگانی برام مثل یه دژ نفوذ ناپذیره که هیچی نمیتونه ازش بهتر باشه ، پاگانی خیلی خاص و عجیب گونه زیباست.
نظر شخصی
موفق باشید
𝐀𝐥𝐢
۲ خرداد ۱۴۰۴حس لامبورگینی میده به ادم
در کل چیز جالبیه خوشم اومد ازش
Cadillac-V
۲ خرداد ۱۴۰۴هنوز خیلی راه داره تا در کنار بزرگانی مثل بوگاتی و هنسی قرار بگیره
https://www.pedal.ir/bugatti/2026-bugatti-tourbillion-debut-specs/
https://www.pedal.ir/hennessey/hennessey-venom-f5-evolution-powerful-specs/
SLS
۲ خرداد ۱۴۰۴برادر حداقل تیتر رو میخونیدی….
(رقابت با پاگانی)
نه با بوگاتی و هنسی
Cadillac-V
۲ خرداد ۱۴۰۴برادر متن رو هم خوندم
داره میگه هایپر کاره
۲۱۵۷ اسب قدرت موتور V12
بوگاتی و هنسی سدان هستن؟
بعدم این بیشتر میخوره رقیب بوگاتی و هنسی و کونیگزگ باشه تا پاگانی
سوشیانت
۲ خرداد ۱۴۰۴دقیقا رقیب اونا حساب میشه البته فکر نکنم تو تاپ اسپید حریفشون بشه یه جا خوندم هدفش حدود ۴۰۰ تاست شتابش هم با توجه به دستی بودن گیربکس احتمالا پایین تره
SLS
۲ خرداد ۱۴۰۴خب عزیز من پاگانی کارش ساخت هایپرکار های لوکسه
نه اینکه مثل بوگاتی و هنسی بیاد رکورد بشکنه
Mr wrong
۲ خرداد ۱۴۰۴بیشتر میخوره یه رقیب برا f80 باشه.در بحث ساخت و فرایند مونتاژ و طراحی هر شرکتی نمیتونه با پاگانی رقابت کنه ،شما کابین این رو بزار کنار اون خودش گویاست
ab0lf4zl
۲ خرداد ۱۴۰۴در واقع پاگانی توی ی لیگ دیگس
Mr wrong
۲ خرداد ۱۴۰۴کاملا همینطوره
در بحث ساخت و طراحی بوگاتی فقط باهاش قابل مقایسه س (حرفم رقابت نیست)در بحث کیفیت صرفا
حسین
۲ خرداد ۱۴۰۴یکی از زیباترین ماشین هایی بود که از بچگیم تا الان دیدم ، شاید بهترین ماشین جدیدی که انگار براش واقعا وقت گزاشتن ، طراحیش خاص و جذابه (یه ذره شبیه فراری هم هست)
مازیار
۲ خرداد ۱۴۰۴ظاهرا دستیافتنی ترین فاکتور برای هایپرکارها اسب بخار هست
بنده خدا
۲ خرداد ۱۴۰۴2200 قدرت اونم دف عقب و دنده دستی؟ درست میبینم؟
Siyavash
۲ خرداد ۱۴۰۴طراحی عالی..ولی قدرت زیادش اصلا جالب نیس و نهایت باید ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ اسب براش در نظر میگرفتن ..۲۰۰۰ اسب با وزن ۱۴۵۰ کیلو..اصلا ۱۵۰۰ کیلو به هیچ عنوان با دنده دستی قابل کنترل نیست..و فقط حس میکنم چون اولین ماشین خودشون هست سعی داشتن با آین قدرت زیاد توجه همه رو به خودشون جلب کنن و دیده بشن….
مازیار
۲ خرداد ۱۴۰۴کاتلا اون اژدهای داستان برادران شیردل نبود؟
yektachafi
۲ خرداد ۱۴۰۴خوشمان آمد!
Arash Kashani
۲ خرداد ۱۴۰۴2157 اسب بخار
دف عقب
دنده دستی
1450 کیلوگرم
یه هیولا به تمام معنا
غیر قابل کنترله
Mr wrong
۲ خرداد ۱۴۰۴فقط مشکل اینجاس واقعا غیر قابل کنترله
GENERAL CORVETTE
۲ خرداد ۱۴۰۴امیدوارم واسه نسخه شاسی بلندش آلبور آپشن AWD هم بزارن و تولید انبوه تر بشه و به حاشیه خلیج فارس هم صادر بشن بخرمشون توی دبی
Hf
۲ خرداد ۱۴۰۴فوق العادست. این به راحتی لامبورگینی و فراریو شکست میده به لحاظ طراحی واقعا عالیه در حد پاگانی هست. ولی رقباش بنظرم هنسی ونوم f5 اوولوشن و لوتوس اوایا و بوگاتی توربیون هستن ولی این از اونا قویتره و گیربکس دستی فوق العاده ترشم کرده فکر میکنم این بهترین ماشین از هر نظر هست که در چند سال اخیر معرفی شده. و تازه بدون هیچ سیستم هیبریدی به این قدرت فضایی میرسه
ایرانی
۲ خرداد ۱۴۰۴خوش به حال خدمتکار ؟ تمام ماشین های مملکت جمع کنی ۸۰۰ اسب نمیشه
درضمن اونی که این ماشین ساخته میدونه چطور کنترلش کنه . دوستان نگران نباشند؟
لامصب تو مغزتون چی میگذره .اونا به جلو میرن ما به سمت درشکه
AmooRoohee
۲ خرداد ۱۴۰۴جالبه تا حدی از جلو و قسمت کاپوتش حس وایپر هم بهم میده. از طراحیش خوشم اومد
zm.1994
۲ خرداد ۱۴۰۴خوشم اووومد 👌👌👌💛💛💛
عارف رضاییان
۲ خرداد ۱۴۰۴از نظر طراحی مثل پاگانی خاص نیست ولی از نظر فنی و نسبت قدرت به وزن به نظر میرسه از هنسی تواترا و بوگاتی توربیونه و کنیخ زگ قویتره 🇮🇹👑😎
Taha Ayoobi
۳ خرداد ۱۴۰۴(سوئیچ سیاه برای استفاده روزمره، قدرت را به ۱۶۷۰ اسب بخار محدود میکند)
ای جان، تمام توان ما ۲۰۰ اسبه
پیکان جوانان
۳ خرداد ۱۴۰۴اینکه دنده هاش دکمه ایی هستن چطوری میگه دنده دستیه؟
احسان
۴ خرداد ۱۴۰۴گیربکس هفت سرعته دستی کجاست پس؟ اینکه تو عکس چیز دیگه ای هستش!!!