سایر خودروهای اروپایی

نگاهی دقیق به پیشرانه V12 چهار توربوی جیامارو، پادشاه موتورها!

جیامارو با موتور V12 چهار توربوی ۷ لیتری با بیش از ۲۱۵۰ اسب بخار قدرت، استاندارد جدیدی برای قدرت و مهندسی در دنیای خودروسازی تعریف می‌کند.

وقتی اواخر سال گذشته خبر ساخت یک موتور V12 چهار توربو توسط یک خودروساز نوپا منتشر شد، موجی از هیجان در صنعت خودرو شکل گرفت. حالا، جیامارو دو خودروی اول خود را با نام‌های کاتلا و آلبور رونمایی کرده که هر دو مجهز به این موتور عجیب‌وغریب با بیش از ۵۰۲۸ اسب بخار قدرت هستند. در ادامه قصد داریم نگاه دقیق‌تری به این نیروگاه فوق‌العاده داشته باشیم.

جیامارو با همکاری شرکت مهندسی ایتالتکنیکا که در آن سهام دارد این موتور را توسعه داده است. این V12 با حجم ۷ لیتر، بین ردیف‌های سیلندر خود زاویهٔ غیرمعمول ۱۲۰ درجه دارد و چهار توربوشارژر بین ردیف‌های سیلندر جای گرفته‌اند. تا جایی که می‌دانیم، تاکنون هیچ شرکتی موتور V12 با زاویه ۱۲۰ درجه نساخته است و تنها موتورهای تولیدی با این زاویه، شش سیلندرهای مک‌لارن و فراری هستند. ۱۲۰ درجه یکی از سه زاویه ممکن برای موتورهای دوازده سیلندر (همراه با ۶۰ و ۱۸۰ درجه) است که امکان ترتیب احتراق یکنواخت و تعادل اولیه و ثانویه کامل را فراهم می‌کند. باز کردن زاویه V12 نسبت به زاویه رایج ۶۰ درجه، فضای لازم برای آرایش توربوهای هات‌وی (Hot-V) را فراهم کرد که لوله‌کشی کوتاه‌تر و پاسخگویی بهتر به گاز را ممکن می‌سازد. همچنین این طراحی، مرکز ثقل پایین‌تری ایجاد می‌کند.

در تئوری، یک موتور دوازده سیلندر با زاویه ۱۸۰ درجه (دوازده سیلندر تخت مثل موتور فراری تستاروسا) می‌توانست مرکز ثقل را حتی پایین‌تر بیاورد اما جیامارو آن را به دلیل عرض زیاد غیرعملی دانست. جیامارو همچنین می‌گوید زاویه ۱۲۰ درجه به خنک‌سازی کمک می‌کند و فضای بیشتری برای دفع گرمای عظیم تولیدشده توسط سیستم اگزوز و توربوها وجود دارد. البته مهندسان سریعاً اشاره می‌کنند که مدیریت حرارتی در چنین موتوری همچنان چالشی بزرگ است. این V12 با الهام از موتور بوگاتی EB110 ساخته شده که «لوریس بیکوچی»، مهندس ارشد جیامارو، در توسعه آن نقش داشت و «جاکومو کومنداتوره»، بنیان‌گذار جیامارو، از طرفداران سرسخت آن است؛ مانند EB110، این V12 چهار توربوشارژر موازی دارد که هر یک برای سه سیلندر کار می‌کند. این موتور مانند پیشرانه‌های مسابقه‌ای، با چرخ‌دنده‌ها کار می‌کند و فاقد تسمه یا زنجیر تایم است. موتور جیامارو همچنین از سیستم روغن‌کاری کارتل خشک با شش پمپ تخلیه استفاده می‌کند تا در همه شرایط، روانکاری مناسب تضمین شود.

کومنداتوره می‌گوید بلوک موتور از آلیاژ آلومینیوم فرمول یک و میل‌لنگ از آلیاژ هوانوردی ساخته شده است. حداکثر خروجی این موتور در هایپرکار کاتلا که ۲۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۸ نیوتن متر گشتاور است، فقط در صورت استفاده از سوئیچ قرمز آزاد می‌شود و سوئیچ مشکی قدرت را روی ۱۶۷۰ و سوئیچ سفید بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ اسب بخار محدود می‌کند. این قدرت از طریق گیربکس هفت سرعته ترنس‌اکسل (ساخت CIMA در بولونیا) با گزینه دستی یا پدال شیفت و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. جیامارو همچنین در حال توسعه گیربکس دوکلاچه ۱۱ سرعته برای آینده است.

جیامارو و ایتالتکنیکا بیش از ۵۰۰ ساعت تست داینو روی این V12 انجام داده‌اند و آزمایش‌های جاده‌ای در پروتوتایپ‌های استتار شده ادامه دارد. ما این موتور را در یک پروتوتایپ بدون بدنه کاتلا دیدیم. صدا و قدرتی که از آن ساطع می‌شود، بی‌مانند است. کومنداتوره در مورد این موتور می‌گوید:

V12 پادشاه موتورهاست. می‌توانستیم مانند بوگاتی سراغ موتور ۱۶ سیلندر برویم، اما V12 تعادل کاملی بین قدرت و حس واقعی ایجاد می‌کند. این بهترین پیکربندی ممکن است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. Mr wrong

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (585 ديدگاه)

    ایتالیا همیشه مهد خودرو های خالص و ناب بوده ، این ماشین با اینکه نوظهوره ولی با اصالته چون توی سرزمین سوپر اسپرت ها متولد شده

    موافقم 75
    مخالفم 2
    1. PURIYA

      ۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (813 ديدگاه)

      اصالتش رو از نگاه کردن به انجینش میشه درک کرد

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. SMS

        ۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (731 ديدگاه)

        خیلی خفنه ولی دیفرانسیل عقب بودن برای این حجم از قدرت مشکل ساز نیست؟

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. امیر

          ۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2 ديدگاه)

          موقع شروع چرخای جلو از زمین بلند میشن😂😂

  2. ! i M α η δ υ α R

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2567 ديدگاه)

    من همیشه گفتم نسبت به دوستان فنی پدال ، حتی صفر هم نیستم ، بلکه زیر صفرم …

    اما پارسال یه عزیزی در نبود اون دوستان فنی ، میدون رو خالی دیده بود و رفته بود رو منبر و داشت از نرمی کارکرد موتور های 8 سیلندر !!! و برتری این موتورها نسبت به 12 سیلندر !!! برای دیگران ، مدیحه سرایی می کرد …

    ناراحت شدم …

    دیدم ناخودآگاه داره اطلاعات غلط میده …

    با دلخوری بسیار ، یه چیزی بهش گفتم با این مضمون که اول برو درستش رو یاد بگیر ، بعد بیا کامنت بگذار …

    براش نوشتم که در 8 سیلندر ، در هر ردیف ، ما 2 سیلندر کم داریم که جاش خالیه و این باعث لرزش و ارتعاش بیشتر و صدای بیشتر ( بم تر و به اعتقاد بعضی ها بهتر) و کمتر نرم کار کردن انجین و درنتیجه استهلاک بیشتر ، نسبت به 12 سیلندر میشه …

    حتی با تمسخری که در لحنش بود از من پرسید گفت که 12 سیلندر نرم تر از 8 سیلندر کار میکنه !!!

    دوستمون این قدر از مرحله پرت بود که مجبور شدم براش از هندسه دوجینی ( ایده آل طبیعت ) ، مثال بزنم و گفتم که در هندسه و در موسیقی و … ، ایده آل طبیعت ( عدد تعادل ) ، عدد 12 هست …

    هر چند اون دوست خام و بی تجربه مون ، بعد از یکی دو تا ریپلای پرت و پلا ، دیگه چیزی نگفت ، اما امروز ، امیدوارم با خوندن این پست و شنیدن حرف این مهندس ایتالیایی ، این دفعه قبول کنه که بهترین آرایش موتور برای V شکل ، 12 سیلندر هست …

    موافقم 57
    مخالفم 9
    1. سوشیانت

      ۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (190 ديدگاه)

      هر کدوم برتری های خودشون رو دارن شما هم زحمت بکش مطالعه کن که نگی بهترین v12 هست

      موافقم 9
      مخالفم 41
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2567 ديدگاه)

        تو که هنوز نمی تونی تشخیص بدی یارو داره از ZR1 تعریف میکنه یا بد میگه از مطالعه برای من صحبت می کنی ؟

        تو خودت ، ماقبل تشخیص دادن هستی …

        هر وقت که به سطح تشخیص دادن نزدیک شدی ، بیا تا صبح برات از تعادل در طبیعت و الهام گرفتن مهندسین صنایع مخلتف از علم مستتر پروردگار در طبیعت برات بگم …

        چند تا لینک سوخته برا این و اون فرستادی فکر کردی خبریه ؟

        تا دیروز با انجین ZR1 همه جا تک چرخ می زدی ، حالا یه بابایی از ایتالیا اومده ، این انجین رو ساخته ، چرا خیال میکنی که زده توی برجک شما !!!

        به شما چه کار داره ؟

        چرا فشاری شدی ؟

        نترس …

        ما بر خلاف شما ، معتقدیم هر گلی یه بویی داره …

        این انجین ، انجین خوبیه به جای خودش …

        انجین ZR1 هم انجین خوبیه ، به جای خودش …

        چرا همه چیز رو توی ذهن حساست ، بی دلیل به هم ربط می دی ؟

        موافقم 46
        مخالفم 7
        1. Cehx

          ۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (440 ديدگاه)

          کلا این سوشیانت و علی شوی و اونی که کادیلاک پروفایلشه و طاها سایتو گرفتن دستشون و نمی‌دونم سیاست سایت چیه دربارشون
          بهشون میگی زیر هر پست ماشالا کاربرات چهار دهنه و مرحبا هسته میگن نه متن پیام ها باهم متفاوتند اسپم نیست 👌 (البته اخطار آقای اشتری رو دیدم و واقعا خوشحال شدم)
          اسپم نیست ترول که هست
          فضای سایت که کلا 🟫 فقط یک عده ای مفیده البته بنده خاک پای اون یه عده هم هستم مثل R@min و blackwing و OM.01 و amirboss
          حالا سیاست سایت کامنت گرفته نمی‌دونم ولی هر چی هست دیگه الان داره باعث تنفر میشه از سایت
          من خودم با توجه به علاقه ام به حوزه ی تکنولوژی کلا رفتم زومیت که اخبار ماشین رو هم میگه ولی پست های جامعی که مقایسه می کنه و درگ و اینجور چیزا ها نمی‌زاره ولی حداقل میشه کاربر رو گزارش کرد
          جالب این جاست کامنتاشون معمولا 50 تا دیس لایک میخوره (30 تاشون اروپایی فن اون بیستا پس چی)
          کلا از مطالب لذت ببری به نفعته و تو کامنتا نیای

          موافقم 31
          مخالفم 5
        2. سوشیانت

          ۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (190 ديدگاه)

          من همون موقع جوابت رو دادم راجب zr1 از کسی داخل گذشته گیر میکنه و حتی قدرت تحلیل نداره بیشتر از این انتظار نمیره در ضمن این رو من بهت گفتم که هر گلی یه بویی داره شما گفته بودی که v12 بهترینه واقعا استاد مغلطه هستی

          موافقم 6
          مخالفم 21
        3. سوشیانت

          ۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (190 ديدگاه)

          همین که میتونی تعداد ما رو بگی ولی تعداد خودتون رو نه کاملا مشخص میکنه کیا سایت رو گرفتن دستشون تازه با کلی اکانت فیک که بعضی ها بعد یه مدت غیب میشن مثل qq و در حسرت ۱.۶۶ و…

          موافقم 5
          مخالفم 23
        4. ! i M α η δ υ α R

          ۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2567 ديدگاه)

          سوشیانت عزیز …

          من الان هم میگم بهترین تعداد سیلندر برای آرایش V شکل ، 12 هست …

          ما در تقویم یک سال ، 12 برج داریم …

          منطقه دایره البروج ، از 12 منزل تشکیل شده …

          با 12 حیوان ثابت ، طالع بینی سالهای تقویم شمسی ، تکرار میشه …

          در ساعت ، ما 12 منزل برای ساعت های از ” یک تا دوازده ” داریم در هر نصفی از شبانه روز …

          دین اسلا م ، 12 اما م ، داره …

          عدد 12 ، عدد تعادله و اگر دقت کنی ، در جای جای طبیعت پنهان شده …

          اگه به هر علتی شرایط ساخت 12 سیلندر ( که بهترین تعادل رو داره ) فراهم نباشه ، در اون صورت 8 سیلندر ( با تلفات بیشتر ) ، گزینه ایده آلی محسوب میشه …

          در ضمن من توی گذشته گیر نکردم …

          در مورد قدرت تحلیل من یا خودت هم فکر می کنم بگذاریم دوستان قضاوت کنند ، بهتر باشه …

          موافقم 22
          مخالفم 11
        5. PURIYA

          ۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (813 ديدگاه)

          داداش خودتو ناراحت نکن اینا اینقدر پرت و پلا گفتن که دیگه الان کامنتاشون یه شاهی ارزش نداره همه بچه ها هم میدونن
          یه جایی ازمتنت هم گفتی هر گلی یه بویی داره
          دقیقا درست گفتی منم نظرم همینه
          ولی اینا سندروم امریکن کارز بیقرار دارن

          موافقم 14
          مخالفم 2
        6. سوشیانت

          ۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (190 ديدگاه)

          قضاوت کار خداست نه ترول های سایت دلایلت
          در مقایسه بین موتورهای V8 و V12، هیچ کدام از نظر عملکرد به طور مطلق بهتر نیستند. V8 به طور کلی ساده‌تر، سبک‌تر و ارزان‌تر است و به خوبی با سوپرشارژر سازگار می‌شود، در حالی که V12 نرم‌تر، قوی‌تر و برای کاربردهای خاص مانند لوکوموتیو، تانک‌ها و قایق‌ها مناسب است. 

          V8:

          ساده‌تر و سبک‌تر:

          V8 دارای قطعات کمتر و طراحی ساده‌تری است، که به معنای سبک‌تر بودن و راندمان بهتر است. 

          ارزان‌تر:

          V8 به دلیل سادگی ساخت، معمولاً ارزان‌تر از V12 است. 

          مناسب برای سوپرشارژ:

          V8 به دلیل ساختار ساده‌تر و وزن کم‌تر، گزینه بهتری برای سوپرشارژ کردن است. 

          عملکرد مناسب:

          V8 برای انواع مختلف خودروها و کاربردها، از جمله خودروهای مسابقه‌ای، مناسب است. 

          تولید انبوه:

          V8 به طور گسترده در خودروهای تولید انبوه استفاده می‌شود. 

          V12:

          نرم‌تر:

          V12 با شش سیلندر در هر دور، پالس‌های شلیک را نزدیک‌تر می‌کند، که به نرم‌تر شدن عملکرد موتور کمک می‌کند. 

          قدرت بالا:

          V12 برای تولید قدرت و گشتاور زیاد مناسب است و معمولاً در خودروهای لوکس و گران‌قیمت یافت می‌شود. 

          تعادل بهتر:

          V12 با پیستون‌ها و میله‌های اتصال کوچک‌تر و میل‌لنگ سنگین‌تر، تعادل بهتری دارد. 

          کاربردها خاص:

          V12 به دلیل ابعاد باریک‌تر، برای کاربردهای خاصی مانند لوکوموتیو، تانک زرهی و قایق‌ها مناسب است. 

          راندمان پایین:

          V12 به دلیل تعداد سیلندرهای بیشتر و پیچیدگی بیشتر، راندمان کمتری نسبت به V8 دارد. 

          در نتیجه:

          انتخاب بین V8 و V12 به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک موتور ساده، سبک و ارزان هستید، V8 انتخاب خوبی است. اگر به دنبال یک موتور نرم، قدرتمند و برای کاربردهای خاص هستید، V12 گزینه بهتری است. 
          هر کدوم برتری های خودشون رو دارن جواب هوش مصنوعی

        7. ! i M α η δ υ α R

          ۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2567 ديدگاه)

          پناه بر خدا !!!

          یکی کم بود ، که حالا شدین دو تا !!!

          به نام خدا ، هوش مصنوعی هستم …

          این همه نوشتی که حرف خودم رو باز به خودم بگی ؟

          برات نوشتم اما نخوندی انگار …

          اگه به هر علتی شرایط ساخت 12 سیلندر ( که بهترین تعادل رو داره ) فراهم نباشه ، در اون صورت 8 سیلندر ( با تلفات بیشتر ) ، گزینه ایده آلی محسوب میشه …

          واقعا خسته نباشی دوست عزیز …

          موافقم 6
          مخالفم 2
        8. ! i M α η δ υ α R

          ۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2567 ديدگاه)

          PURIYA جان …

          ناراحتی بخش اندکشه …

          بیشتر متاسف میشم از این حجمی از سوتفاهم که پیش میاد اما متاسفانه ، از بین نمیره …

          هم باعث پراکندگی اطلاعات غلط میشه و هم باعث دلخوری …

          اون یکی دوستمون که هنوز خیال میکنه انجینی که مارمن کمپانی به کادیلاک در سال 1930 فروخته رو خود کادیلاک ساخته !!!

          این یکی دوستمون هم که با علم طبیعت درافتاده و مبنای تعادل در عالم هستی ( عدد 12 ) رو زیر سوال می بره …

          موافقم 5
          مخالفم 1
        9. سوشیانت

          ۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (190 ديدگاه)

          وزن کمتر رو چی میگی استاد؟! تازه یادت نره که دوج و هنسی با موتور ۸ سیلندر از خیلی از v12 ها هم قوی ترن

          موافقم 1
          مخالفم 1
        10. ! i M α η δ υ α R

          ۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2567 ديدگاه)

          اولا با استفاده از فلزات گران بها و با چگالی کمتر ، وزن رو کاهش میدن و ثانیا با توان خروجی بیشتر و بهینه تری که می گیرند ، این چند ده کیلو اضافه وزن ، جبران میشه …

          مثلا ، تیتانیوم و رودیوم و … که وزن سبک و مقاومت بالایی دارند ، برای کاهش وزن انجین خودرو و حتی قطعاتی مانند اگزوز هم ، استفاده می شن و یا مولیبدن که اونهم برای سبک کردن و غنی کردن آلیاژ فولاد مصرفی ، استفاده میشه …

          علاوه بر اینها ، آلومینیوم و منیزیم هم به عنوان گزینه های سبک و مقرون به صرفه برای ساخت بدنه و برخی قطعات انجین ، استفاده می شن …

          برای مثال ، 812 سوپرفست با 800 اسب ، کرب ویتش ( وزن خالص ) ، برابر 1525 کیلوگرمه …

          اما 458 با 561 اسب ، وزن خالصش در حدود 1380 کیلو هست …

          این کمتر از 200 کیلو اختلاف وزن نهایی این دو خودرو ، نه تنها مانع دستیابی به پرفورمنس بهتر برای 812 نمیشه که با توجیه اختلاف قیمت بیشتر ، برای کمپانی ، سودآوری هم به همراه خواهد داشت …

          موافقم 3
          مخالفم 1
      2. Hf capri

        ۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (213 ديدگاه)

        از دست شما آمریکایی بازا.
        چرا واقعیتو قبول نمیکنید. چرا همش گیر دادید به v8 و فکر میکنید از هر نظر بهتره؟
        چرا قبول نمیکنید که ساختن هایپرکار کار اروپایی هاست و آمریکا نه؟
        اتفاقا کسی که باید مطالعه کنه شمایی

        موافقم 26
        مخالفم 4
        1. Cehx

          ۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (440 ديدگاه)

          شما از اون ور بوم افتادین چرا آمریکا نمی تونه هایپر کار بسازه
          مگه کونیگزگ با موتور v8 امریکایی هایپر کار نساخت
          کلا از ماشین لذت ببرین چیکار با کشور سازنده دارین
          علی شوی از حقوق تسلا هم دفاع می کنه حرف از کاربرات چهار دهنه هم میزنه
          ساخت موتور v12 و V10 برای هایپر کار هم آنچنان سخت برای شرکت های بزرگ آمریکایی سخت نیست

          موافقم 11
          مخالفم 11
        2. سوشیانت

          ۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (190 ديدگاه)

          وای!!! من تو کامنتم گفتم هر کدوم برتری های خودشون رو دارن کی گفتم v8 از هر لحاظ بهتره :/ یعنی حتی بلد نیستید درست بخونید آمریکا هم هایپرکار های عالی مثل ونوم f5 و زینگر 21c داره
          در ضمن در حال حاضر شرکت های سازنده هایپرکار دارن مستقل میشن الان نه کونیگزگ از موتور شرکت دیگه ای استفاده میکنه نه هنسی در حالی که قبلا از موتور فورد و ال اس گروه جنرال موتورز استفاده میکردن

          موافقم 8
          مخالفم 9
    2. هاشم

      ۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      یک بحث بین دوستان در گرفته در مورد اینکه موتور ۱۲ سیلندر بهتره یا ۸ سیلندر …خوب معلومه ۴ سیلندر …اگه بهتر نبود که همه گیر نمیشد…همیشه بازار تعیین می کنه که کدوم بهتره

      1. امیر

        ۸ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خب معلومه ماشینای ۴ سیلندر از ۸ و ۱۰ ۱۲ سیلندر ارزون ترن دیگه
        مردم هم دنبال ارزوناش میرن چون پولشون کمه

  3. مهردادکمال

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2159 ديدگاه)

    اندازه تمام تولیدات یک هفته سایپا اسب بخار داره

    موافقم 32
    مخالفم 2
    1. علی Shelby

      ۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (794 ديدگاه)

      🤣🤣🤣🤣

      موافقم 21
      مخالفم 0
  4. Yaghoob

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (622 ديدگاه)

    صنعت خودرو به شدت به این نوآوری‌ها نیاز داره. مخصوصا خودروهای سوپر اسپرت

    موافقم 21
  5. Mr Tiger

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (132 ديدگاه)

    ایتالیا سرزمین انجین های خاص❤️😍

    موافقم 18
    مخالفم 3
  6. علی Shelby

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (794 ديدگاه)

    با اینکه شرکتی نو پاست ولی کارش خیلی درسته

    موافقم 21
  7. R@min

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    اینکه دو هزار اسب جز بازتاب تبلیغاتی برای یه برند تازه کار برتری فنی مهندسی نداره، بزاریم کنار مثل امثال هنسی و … صرفا رو کاغذ جذابن.

    اومدن V12 زدن اونم برای خاص و آیکون بودن ایده عالی هست برای فرو کردن هر چه بیشتر تو مشتری های ثروتمند. موتور، حجیم و دراز و بلنده از ساختار ۱۲۰ درجه استفاده کردن برای کاهش ارتفاع و جا کردن توربو که اینم کار درستیه اما چطوری حرارت چهارتا توربو با ساختار hot v مدیریت می کنن معلوم نیست !! از ایرادات اصلی ساختار hot v تولید حرارت بالا هست که رو همون دو توربو کار پیچیده ای هست. وزن موتور با این ادوات قاعدتا باید بالای ۳۰۰ کیلو باشه که بالانس وزن بهم می زنه و همون مرکز ثقل پایین ۱۲۰ درجه میشه معضل ! اینم جای سواله ؟! توی موتوراسپرت موتور سبک وزن میارن پایین که برتری آیرودینامیکی و تعادلی بگیرن !

    موتور فرمول ۱ و خیلی موتورهای دیگه هم از صرفا از یه تایپ آلومینیوم ساخته نمیشه بلکه ترکیبی از آلیاژهای A319 و A356 و A357 و 6061 هست در بخش های مختلف موتوره ! آلیاژ هوا فضا هم 7075 گزینه محتملی هست، اما برای میل لنگ ؟!!

    خیلی مبهمه همه چی و غیر معقول !! تنها نکته مثبت اسم ایتالتکنیکا هست که سابقه زیادی تو موتوراسپرت داره. امیدوارم جزئیات بیشتری بیرون بیاد.

    موافقم 11
    مخالفم 7
    1. سوشیانت

      ۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (190 ديدگاه)

      این رو نباید با امثال هنسی و کونیگزگ و بوگاتی و… مقایسه کرد

      موافقم 2
      مخالفم 12
      1. Hf capri

        ۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (213 ديدگاه)

        میشه بفرمایید باید با چی مقایسه کرد؟ این که از همشون بهتره
        قدرت بالاتر. گیربکس دستی. دیفرانسیل عقب. موتور غیر هیبریدی. چیزی بیشتر از این لازم دارید؟
        البته شما آمریکایی بازا که حرفی ندارید برای گفتن مجبورید الکی یک چیزی بگید

        موافقم 13
        مخالفم 4
        1. سوشیانت

          ۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (190 ديدگاه)

          وای😂😂😂😂 هنسی گیربکس دستی نداره؟! هنسی و یسکو آبسولوت هیبریدن؟! بالاتر هم گفتم که تا الان طبق اطلاعاتی که ازش منتشر شده سرعتش حدود های ۴۰۰ تا اعلام شده در حالی که اون سه تا برای ۵۰۰ تا تلاش میکنن حداقل یکم مطالعه کن بعد ازش بت بساز!!!

    2. حسین

      ۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      بهترین ۱۲ سیلندر هنوزم موتور مکلارن f1 باقی میمونه ، سرعت خیلی زیاد برای خودنماییه

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. عارف رضائیان

        ۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (230 ديدگاه)

        بهترین دوازده سیلندرهای تاریخ متعلق به شرکت فراریه البته که موتور مک لارن اف وان هم جزو بهترینهاست اما از نظر تعداد و کیفیت و کمیت فراری بیشترین موتور دوازده سیلندر پورفورمنس را ساخته

        موافقم 8
        مخالفم 1
    3. همایون

      ۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1124 ديدگاه)

      دمت گرم خدایی یعنی نوع آلیاژم میدونی!!رشتتون مهندسی مکانیک هستش یا فقط با مطالعه به این سطح از اطلاعات رسیدید.در هرصورت دمت گرم از اطلاعاتی که تو کامنتها میزاری استفاده میکنم و یاد میگیرم. ازت ممنونم

  8. samurai

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (665 ديدگاه)

    بهترین موتور مدل وی 10 هست که تعادل و نرمی و قدرت و بالانسو با هم داره بهترین مدل وی 10 هم روی مدل افسانه ای لکسوس ال اف ای هست رتبه دو میشه وی 12 :))

    موافقم 2
    مخالفم 9
  9. ALI.S

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (288 ديدگاه)

    آقا امیدوارم که اطلاعات بیشتری بیاد بیرون و حقیقی باشه!
    یعنی این نوآوری مثل بمب می‌ترکه!
    ۲۱۰۰ اسب بخار قدرت برای یک V12؟
    اصلاً خیلی غیر طبیعیه. دلم می‌خواد که حقیقی باشه.
    ولی بعیده. یعنی منطقاً بعیده.
    امیدوارم که واقعی باشه و حال کنیم!🤝❤️

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. همایون

    ۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1124 ديدگاه)

    حتی با سوییچ خدمتکارش قدرتی در حد بهترین سوپرکارها ارائه میده و اینکه داره گیربکس دوکلاچه واسش توضیح میده واقعا عالیه امیدوارم مثل m3 به مشتری قدرت انتخاب چهارچرخ محرک یا دو چرخ رو بده اگه بخواد مدل شاسی بلندش رو بفروشه باید چهارچرخ باشه مثل ۹۱۱داکار و هوراکان استراتو

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. maranello550

    ۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    دلمان خواست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  12. محمد کیان شهسوار

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (65 ديدگاه)

    خیییلی سمه،از این موتور باید برای تامین گرمای جهنم استفاده کنن!چهار تا توربو تا الان نشنیدم ولی اون رو بذاری کنار از قیافه ی ماشین میتونی ایتالیایی بودنشو حس کنی با اینکه شرکت تازه کاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا