سایر خودروهای اروپایی

رانندگی 1450 کیلومتری با گوردون موری T.50، آخرین سوپراسپرت آنالوگ

تاپ گیر شانس رانندگی طولانی با آخرین پروتوتایپ پیش‌تولید T.50 را پیدا کرده و به‌طور کامل به بررسی قسمت‌های مختلف این ماشین پرداخته است.

شرکت بریتانیایی گوردون موری اتوموتیو که توسط طراح مک‌لارن F1، «گوردون موری» تأسیس شد، تولید اولین سوپراسپرت خود یعنی T.50 را در مارس امسال آغاز کرده است. پیش از آغاز فرایند مونتاژ، این شرکت T.50 را طی یک برنامهٔ آزمایشی دقیق شامل تست‌های زمستانی کاملاً مورد ارزیابی قرار داده است. اولین نمونه‌های این ماشین اکنون آمادهٔ تحویل به خریداران هستند اما هنوز ارزیابی نهایی باقیمانده است.

حال تاپ گیر شانس رانندگی با یکی از پروتوتایپ‌های T.50 را پیدا کرده است. «اولی مارج» رئیس بخش آزمایش رسانه‌ای این نشریه، با سوپرکار گوردون موری طی سفری ۱۴۵۰ کیلومتری در سراسر اسپانیا رانندگی کرده است. وی با T.50 از طریق جاده‌های کوهستانی پیرنه از بارسلونا به بیلبائو رفته است. اینجا مکانی عالی برای محک زدن توانایی‌های ماشین در پیچیدن، شتاب گیری و ترمز گیری است.

در ویدئوی انتهای این مطلب می‌توانید جزئیات جالبی دربارهٔ T.50 ببینید. از نحوهٔ باز کردن درها و سوار شدن به خودرو گرفته تا چگونگی استفاده از سیستم تهویه، شارژ گوشی و کارهایی که کنترل‌های مختلف انجام می‌دهند. این یک ماشین معمولی نیست و همان‌طور که مارج می‌گوید، آخرین سوپرکار آنالوگ خواهد بود. نشان PS4 که جلوی چرخ عقب این خودرو دیده می‌شود ربطی به پلی‌استیشن ندارد بلکه نشان می‌دهد که خودروی آزمایشی تاپ گیر آخرین پروتوتایپ پیش‌تولید T.50 است.

به گفتهٔ مارج در جمع‌بندی رانندگی با T.50، این خودرویی است که می‌توان هرروز با آن رانندگی کرد زیرا دید بیرونی بسیار خوب و فاصلهٔ سخاوتمندانه‌ای از زمین دارد اما درعین‌حال خالص و بدون فیلتر است. رانندگی با T.50 یک بمباران احساسی خواهد بود زیرا صدای V12 گوش‌های شما را پر خواهد کرد و فرمان بازخورد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند. این نشان‌دهندهٔ بهترین حالت «مهندسی تقلیل‌گرایی» است. در اینجا هدف فقط کاهش وزن نیست بلکه حذف هر چیزی است که در رانندگی اختلال ایجاد می‌کند. این آخرین سوپراسپرت آنالوگ خواهد بود زیرا با عصر الکتریکی که در راه است، نمی‌توانیم تصور ساخت چیزی را داشته باشیم که این عنوان را از T.50 بگیرد. پس هرگز بهتر از این ساخته نخواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1882 ديدگاه)

    اون توربین عقب کاربرد اش چیه؟

    موافقم 23
    مخالفم 1
    1. new reventon

      ۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (424 ديدگاه)

      اول اینکه داون فورس رو زیاد میکنه، دوما توربولانس هوای عقب خودرو ام کم میکنه و کمک میکنه به افزایش ایرودینامیک

      موافقم 45
      مخالفم 0
      1. amir

        ۲ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2810 ديدگاه)

        منظور از توربولانس آشفتگی هوا بود؟

        موافقم 9
        مخالفم 0
    2. OM.01

      ۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (453 ديدگاه)

      (اون توربین عقب کاربرد اش چیه؟)

      کاربرداش زیاده 😀

      اون پروانه که اون پشت قرار گرفته میتونه تا ۷هزار دور در دقیقه دوران کنه که از یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی تغذیه میکنه. نتیجه عملکرد این دمنده هوا کاهش ۱۲.۵ درصدی ضریب درگه که باعث میشه تا خروجی پیشرانه حدود ۴۹ اسب بخار افزایش پیدا کنه.

      این پروانه با اسپویلر و دیفیوزر عقب فعال همکاری میکنه که تا در حالت عادی تا ۵۰ درصد و در حالت ترمز تا ۱۰۰ درصد بر نیروی داون فورس اضافه کنه :)

      موافقم 45
      مخالفم 3
      1. مهراد

        ۲ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (791 ديدگاه)

        OM.01

        با این اطلاعاتی که وارد کردید من کرک و پرم ریخت ، یکی یه جارو خاک انداز بیاره جمع کنه 🤯

        فکر کن همین یکار نیروی رو به جلو رو تا ۵۰ اسب افزایش میده ، بعد ضریب درگ و مقاومت ماشین در برابر هوا رو کاهش میده ، تازه به همین خطم نمیشه ، دانفورس رو ایجاد و افزایش میده

        گوردون موری واقعا نابغس و این ماشین هم فراتر از فوق العاده

        موافقم 19
        مخالفم 0
    3. R@min

      ۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1861 ديدگاه)

      برای تولید دانفورس هست، یه راهکار کلاسیک تو دهه ۷۰ و ۸۰ تو فرمول ۱ بود.

      موافقم 30
      مخالفم 0
    4. AMANTE

      ۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1882 ديدگاه)

      تشکر از پاسخ هایی که دادید.

      موافقم 7
      مخالفم 0
  2. مازیار

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    جواهر واقعی موتوراسپرت
    به نظرم قیمت ۳ میلیون دلاریش در آینده بشدت افزایش خواهد داشت

    موافقم 40
    مخالفم 4
  3. amir

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    مکلارن اف یک شاهکار بود باید یه ماشالا به گوردون موری گفت

    موافقم 34
    مخالفم 1
  4. GMA

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (813 ديدگاه)

    جانشین حقیقی F1 ❤️

    موافقم 34
    مخالفم 3
  5. HR3

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    کاریکاتور مک لارن f1

    موافقم 10
    مخالفم 31
  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1285 ديدگاه)

    چه صدای نازی داره ! جلوش منو یاد محصولات پورش میندازه پشتش هم یه جورایی شبیه ۴۵۸ اما در کل خیلی خوشگل و خاصه.

    موافقم 26
    مخالفم 1
  7. corvette

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (331 ديدگاه)

    جدای خفن بودن این ماشین
    اون روز فکر میکردم استون مارتین والکری قراره به کلاس lmh در wec بره که لمانز رو پیش رو داره

    سقف قدرت lmh
    ۶۷۰ اسب هست . و انجین بنزینی والکری که ۶.۵ لیتر هست به تنهایی ۱۰۰۰ اسبه بدون قدرت برق

    و والکری قراره بدون قدرت برقی بره لمانز و قدرت ۱۰۰۰اسب رو به ۶۷۰ برسونه

    و اینکه یه ماشین هایبرید نباشه در لمانز مشکل وحشت ناکیه

    چقدر خوب میشد انجین کاسورث همین T50 که ۴ لیتره با واحد هایبرید ترکیب میشد قدرتش به ۶۷۰ میرسید

    خیلی خوب میشد در نسخه lmh والکری
    انجین این t50 درش باشه

    موافقم 8
    مخالفم 3
  8. R@min

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1861 ديدگاه)

    این فیس خنثی و بی روح اصلا شایسته این مشخصات فنی خارق‌العاده نیست.

    موافقم 12
    مخالفم 26
  9. خاص

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (215 ديدگاه)

    راننده آرامش نداشت.
    یه جور مشکل روحی.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. Siyavash

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (708 ديدگاه)

    عجب ماشینی….خیلی بهش علاقه دارم عاشق اون پشت آمپر آنالوگش هستم یه حس نوستالژی به آدم میده…به نظرم جزو آخرین ماشین هایی هست که لذت واقعی رانندگی و حس حال دهه اواخر ۹۰ تا اواخر ۲۰۱۰ رو به آدم میده..دقیقا وقتی که این دیجیتال بازی پشت آمپر هنوز مد نشده بود….

    موافقم 12
    مخالفم 1
  11. Royal Driver

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    به به عجب شگفتی نابی هست این تی۵۰ دیوانه وار دوستش دارم مثل اف وان! هم طراحی جذابی داره، هم یک سوپرکار آنالوگه، چی بهتر از این؟ یکی از اونایی هست که توی زمینه آنالوگ بودن باید با کررا جی‌تی رقابت کنه. چیزی رو که استاد گوردن موری خلق کنه هیچوقت کسیو نامید نمیکنه. خیلی از اون فن عقبش خوشم میاد که مستقیما از ماشین های فرمول یک اواخر دهه ۷۰ برابهام الهام گرفته، البته که لقب ماشین Fan Car بود و خود موری هم طراحیش کرده بود. به معنای واقعی بهترین ابرخودروی مدرنه. چیزیه که من واقعا قبولش دارم و جانشین واقعی مکلارن اف وان هم همینه.

    موافقم 11
    مخالفم 0
  12. Monster 765lt

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1132 ديدگاه)

    با وجود اینکه این ماشین فوق العادست اما واقعا نمیتونه جانشین در حد و اندازه اف وان اسطوره ای باشه اون لامصب انگار از فضا اومده بود بی همتاست

    موافقم 13
    مخالفم 0
  13. JDM سابق

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (389 ديدگاه)

    ترکیبی بی‌نظیر از سنت و مهندسی
    از موتور کم نظیر GMA با ردلاین 9هزار و گیربکس منوال ضریب کوتاه Xtrac

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. GMA

      ۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (813 ديدگاه)

      البته ردلاین ۱۲۱۰۰ rpm :))

      موافقم 4
      مخالفم 0
  14. Enzo Ferrari 2008

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    خیلی سبکه همین باعث سریع بودنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا