کیمرا K39 معرفی شد؛ خودروی مسابقهای پایکس پیک با الهام از لانچیا
کیمرا در طراحی و تولید K39 از خودروی لانچیا بتا مونتکارلو گروه 5 الهام گرفته و استایل بدنه آن نیز شبیه خودرویی جادهای با شاسی سفارشی است. باید گفت این محصول جدید بر اساس مونوکوک فیبر کربنی ساخته میشود درحالیکه محصولات قبلی کیمرا یعنی Evo37 و Evo38 از ساختار لانچیا بتا مونتکارلو استفاده کرده بودند.
این شرکت هنوز جزئیات فنی کامل خودروی خود را منتشر نکرده اما به کرات اظهار میدارد پایه و اساس K39 را خودروی مسابقهای لانچیا شکل میدهد. انتظار میرود کیمرا K39 از همان پیشرانه 4 سیلندر 2.2 لیتری توئین شارژر (توربوشارژر به همراه سوپرشارژر) Evo37 و Evo38 استفاده کند اما قدرتی فراتر از 600 اسب بخار داشته باشد.
K39 در مسابقات تپه نوردی پایکس پیک سال آینده شرکت خواهد کرد و شرکت سازنده میخواهد رکورد 7 دقیقه و 57.148 ثانیهای ثبت شده توسط فولکسواگن ID R برقی در این مسیر 20 کیلومتری را بشکند. ایتالیاییها اظهار داشتهاند عملکرد خودروی برقی فولکسواگن تحت تأثیر افزایش ارتفاع و افت اکسیژن قرار نمیگیرد و به همین خاطر K39 قدرت بیشتری نسبت به مدلهای قبلی خواهد داشت. برای یادآوری باید دانست آخرین خودروی درونسوزی که توانست رکورد پایکس پیک را بشکند پژو 208 T16 مجهز به پیشرانه 6 سیلندر توئین توربوی 875 اسب بخاری بوده است. نسخه جادهای کیمرا K39 نیز اندکی پس از حضور مدل مسابقهای در پایکس پیک و به تعداد محدود ساخته خواهد شد.