اینیوس گرنادیر با تیونینگ منصوری؛ شاسی بلند لوکس برای آفرود
اینیوس گرنادیر خودرویی تازه است که برای آفرود طراحی شده و از این جهت میتوان انتظار داشت که عملکرد جادهای آن همهپسند نباشد. با این همه منصوری که در تولید خودروهای لوکس خیابانی و ابرخودروهای خاص تخصص دارد، تصمیم گرفته تا دستی بر سر این مدل بکشد. اینیوس با تیونینگ منصوری به خودرویی فوق لوکس تبدیل شده است که همچنان تواناییهای آفرود خود را دارد. اما بعید نیست اگر کسی هیچگاه از آن در مسیرهای خارج از جاده استفاده نکند؛ چرا که کمتر کسی حاضر میشود یک محصول قدرتمند لوکس مجهز به قطعات فیبرکربنی گوناگون را در گلولای فرو کند و ریسک خراشیده شدن رنگ گرانقیمت بدنه را به تن بخرد.
مقالات مرتبط:
- رویارویی اینیوس گرنادیر با لندروور دیفندر، تقابل کپی با اصل!
- آئودی RS7 منصوری از لامبورگینی روئلتو قدرتمندتر است
از جمله تغییراتی که کیت منصوری در گرنادیر ایجاد میکند میتوان به طاق پهنتر چرخها، بازسازی کامل چهره خودرو در بخش جلو، پوشش جدید لاستیک زاپاس، پنلهای کناره سپرها، ورودیها و خروجیهای متعدد هوا و هواکش کاپوت اشاره کرد. همانطور که انتظار میرود، منصوری تمام قطعات تازه یادشده را از جنس فیبرکربن تهیه کرده است. رینگهای 20 اینچی آلیاژی گرنادیر هم مخصوصا برای همین خودرو طراحی شدهاند.
کابین خودرو با رنگبندی کاملا تازه، حسوحالی تازه به خود گرفته است و بهجای ایجاد حس سواری یک شاسیبلند آفرودی، سواری مدلهای لوکس را در ذهن سرنشین تداعی میکند. بخش زیادی از این مسئله به استفاده گسترده از چرم رنگی برمیگردد که سراسر صندلیها، پنل درها و حتی داشبورد را فراگرفته است. منصوری به رسم همیشگی خود، از بهکارگیری فیبرکربن در کابین هم دریغ نکرده است.
برند آلمانی منصوری از تلاش خود روی گرنادیر با عنوان یک «برنامه سفارشیسازی کامل» یاد میکند که شامل ایجاد تغییرات متنوع در ظاهر خودرو، کابین و حتی پیشرانه میشود. ECU گرنادیر بازتنظیم شده و اگزوزهای عادی آن با نمونههای کنترلی فلپدار از جنس فولاد ضدزنگ جایگزین شدهاند. قدرت پیشرانه 3 لیتری توربوشارژ آن از 287 به 350 اسب بخار افزایش پیدا کرده که در کنار 560 نیوتن متر گشتاور تولیدی دردسترس هر چهار چرخ، قوای فنی توانمند را برای گرنادیر ایجاد میکند. نظر شما درباره اینیوس گرنادیر منصوری چیست؟