ریمک نورا به دنبال شکستن رکورد صفر-400-صفر کیلومتر بر ساعت کونیگزگ
ریماک نورا ترکیبی از اعداد شگفتانگیز است زیرا میتواند به سرعت ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، ۴۰۰ متر را در ۸.۵۸ ثانیه طی کند و در کمتر از دو ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد؛ اما این هایپرکار الکتریکی در ترمز گیری چقدر خوب است؟ بهزودی خواهیم فهمید که ترمزهای کربن سرامیکی برمبوی نورا چه عملکردی دارند و آیا میتوانند عدد هیجانانگیز دیگری به رکوردهای این خودرو اضافه کنند یا نه.
مت ریماک اخیراً در فیسبوک خود ویدئویی از رانندگی پرسرعت با نورا در اتوبان منتشر کرده است. یکی از کامنتهایی که زیر این پست گذاشته شده این است:
به تایم 0-400-0 کیلومتر بر ساعت نیاز دارید. مت ریماک شما باید بتوانید رکورد سال ۲۰۱۷ را بشکنید. فکر میکنم ریماک نورا همه را شگفتزده خواهد کرد.
ریماک به کامنت مذکور اینگونه پاسخ داده است:
هفته آینده گوشبهزنگ باشید.
این یعنی آزمایش 0-400-0 یا در همان زمان انجام شده یا قبلاً انجام گرفته و بهزودی اعلام میشود. کامنت موردبحث به رکورد کونیگزگ آگرا RS اشاره داشته که ظرف 33.29 ثانیه از صفر به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت و سپس به توقف کامل رسید. این رکوردشکنی در نوامبر 2017 در یک قسمت بستهٔ 17.7 کیلومتری از جادهٔ 160 بین لاس وگاس و پهرامپ صورت گرفت. ماه پیش نیز آگرا RS در یک فرودگاه متروکه در دانمارک همین کار را ظرف 36.44 ثانیه انجام داد.
اما حتی اگر نورا رکورد کونیگزگ را شکسته باشد، این شرکت سوئدی در حال کار روی یک خودروی رکوردشکن جدید یعنی یسکو ابسلوت است. گفته شده این خودرو حتی از بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300 هم سریعتر خواهد بود و رکورد سریعترین خودروی تولیدی جهان را خواهد شکست. ترمزهای یسکو ابسلوت با دیسکهای 410 میلیمتری در جلو و 395 میلیمتری در عقب، حتی از نورا هم بزرگتر هستند که در هردو محور از ترمزهای 390 میلیمتری استفاده میکند. علاوه بر این، هایپرکار کونیگزگ با وزن 1390 کیلوگرم بسیار از رقیب الکتریکی 2.3 تنی سبکتر است.