تحویل اولین نمونه پراگا بوهما؛ سوپراسپرت با پیشرانه نیسان GT-R

دوشنبه 19 آذر 1403 - 04:30
مطالعه 3 دقیقه
Praga-Bohema-3
پراگا بوهما از پیشرانهٔ V6 توئین توربوی تقویت‌شدهٔ نیسان GT-R با 700 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. این سوپراسپرت ساخت جمهوری چک، 1.36 میلیون یورو...
تبلیغات

پراگا بوهما از پیشرانهٔ V6 توئین توربوی تقویت‌شدهٔ نیسان GT-R با 700 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. این سوپراسپرت ساخت جمهوری چک، 1.36 میلیون یورو قیمت دارد.

در دنیایی پر از سوپرکارها و هایپرکارهایی که با سروصدا معرفی شدند اما هیچ‌گاه به نتیجه نرسیدند، پراگا بوهما به تولید رسیده و اولین نمونهٔ آن به خریداری در هلند تحویل داده شده است. تحویل این خودرو توسط رانندهٔ سابق فرمول یک «رومن گروژان» صورت گرفت که هم‌اکنون رانندهٔ توسعهٔ پراگا است. توسعهٔ بوهما در سال 2022 آغاز شد و از آن زمان تاکنون، پراگا این خودرو را آزمایش کرده و بهبود بخشیده تا به نمونهٔ تولیدی و نهایی امروز برسد. این خودرو که به‌صورت دست‌ساز در کارخانهٔ پراگا در جمهوری چک ساخته می‌شود، واقعاً شگفت‌انگیز است تا جایی که سال گذشته وقتی جرمی کلارکسون و جیمز می با آن در برنامه گرند تور رانندگی کردند تحت تأثیر قرار گرفتند.

پشت صندلی‌های بوهما یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو قرار گرفته است که 700 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. هرچند این موتور از نیسان GT-R گرفته شده ولی توسط لیچفیلد به سیستم روغن‌کاری کارتل خشک، توربوشارژرهای جدید و سیستم اگزوز تیتانیومی مجهز شده است. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس ساخت Hewland به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. بوهما تنها 1000 کیلوگرم وزن دارد و بنابراین، با چنین نسبت قدرت به وزنی، پرفورمنسی عالی را به نمایش می‌گذارد. این سوپرکار ظرف تنها 2.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن 317 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

بوهما اما فقط در خط مستقیم سریع نیست و به گفتهٔ پراگا، در پیست می‌تواند با لاستیک‌های خیابانی به‌اندازهٔ خودروهای مسابقه‌ای GT3 سریع باشد. همچنین برخلاف سوپرکارهای مخصوص پیست، این خودرو جواز تردد در جاده‌ها را هم دارد. دلیل عملکرد چشمگیر بوهما در پیست، شاسی و بدنهٔ سفارشی است که توسط خود پراگا طراحی و در تونل باد فرمول یک آزمایش شده است. این ماشین در داخل هم می‌تواند دو بزرگ‌سال با قد 195 سانتی‌متر را جای دهد. صندلی‌ها، فرمان و پدال‌ها همگی قابل تنظیم هستند تا موقعیت مناسبی را فراهم کنند درحالی‌که پراگا به فضای بار سخاوتمندانه هم اشاره کرده است. پراگا قصد دارد تا چهار سال آینده به تولید این خودرو ادامه دهد و سالانه حداکثر 20 دستگاه از آن بسازد به شرطی که بتواند خریدارانی را پیدا کند که حاضر به پرداخت 1.36 میلیون یورو برای یک سوپرکار ناشناخته باشند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.