سایر خودروهای اروپایی

حضور ردفورد تایپ ۶۲-۲ در لاگونا سکا

ردفورد تایپ ۶۲-۲ در رویداد «هفته خودرویی مونتری» که اخیرا در کالیفرنیا برگزار شد حضور داشت. این خودرو این‌بار فرصت این را داشت که به‌وسیله راننده اسبق فرمول ۱ و سوپرجی‌تی در پیست مشهور «WeatherTech Raceway Laguna Seca» رانده شود.

هم‌بنیان‌گذار ردفورد (Radford) و قهرمان سال ۲۰۰۹ رقابت‌های فرمول ۱، «جنسون باتن»، پشت فرمان تایپ ۶۲-۲ نشست و در این رویداد، به مشریان بالقوه خود این فرصت را داد تا درحالی‌که روی صندلی شاگرد نشسته‌اند، سواری این خودرو را تجربه کنند. باتن می‌گوید:

روند پیشرفت ما در یک سالی که تایپ ۶۲-۲ را معرفی کرده‌ایم، از تپه‌نوردی پرسابقه گودوود گرفته تا پیچ دشوار «Corkscrew» در پیست لاگونا واقعا تحسین‌برانگیز است.

ما از زمان رویداد گودوود چند بهبود در فنربندی و ترمزها ایجاد کرده‌ایم و حالا واقعا عالی است که می‌توانیم در آمریکا پشت فرمان تایپ ۶۲-۲ بنشینیم.

ردفورد خاصی که در تصاویر مشاهده می‌کنید به درخواست یکی از مشتریان این شرکت به رنگ «Burgundy» و به‌صورت تیره تزئین شده است. این خودرو از همان موتوری استفاده می‌کند که نمونه خاص تایپ ۶۲-۲ JPS از آن استفاده می‌کرد؛ یک واحد ۳.۵ لیتری سوپرشارژر V6 ساخت تویوتا است که توان تولید ۶۰۸ اسب بخار قدرت را داشته و به‌عنوان موتور پرچمدار محصولات ردفورد شناخته می‌شود. مالک این نمونه برای خاص‌تر کردن خودروی خود، از رینگ‌های فیبرکربنی «Dymag» استفاده می‌کند که از پیچ‌های منیزیومی و قفل مرکزی فوق‌سبک سود می‌برد.

تایپ ۶۲-۲ از شاسی آلومینیومی لوتوس استفاده می‌کند اما ردفورد آن را کمی بهبود داده و استحکامش را افزایش داده است. ردفورد برای سواری بهتر تایپ ۶۲-۲ از دمپرهای تطبیق‌پذیر ۴ حالتی و ترمزهای مجهزبه کالیپرهای ۴ پیستونی استفاده کرده است. مشتریان می‌‌توانند ترمزهای خودروشان را از دو جنس استیل و کربن‌سرامیک سفارش دهند.

ردفورد تمام بدنه تاپی ۶۲-۲ را از جنس فیبرکربن توسعه داده است تا وزن نهایی این خودرو به ۱۰۰۰ کیلوگرم برسد. «راجر بل»، هم‌بنیان‌گذار ردفورد، گفت:

از زمانی که ردفورد P62-2 را در جریان هفته خودرویی مونتری رونمایی کرذیم، یک سال گذشته است. خودرو از آن زمان تحت مهندسی و بهبودهای بسیاری قرار گرفته که منجربه پرده‌برداری فوق‌العاده ما در فستیوال سرعت گودوود در ماه ژوئن شد.

واقعا خوب است که دوباره تایپ ۶۲-۲ را به کالیفرنیا و هفته خودرویی مونتری بازگردانده‌ایم. امسال نه‌تنها آن را به پیست لاگونا سکا آوردیم بلکه چند مشتریمان نیز توانستند هیجان رانندگی آن را در این پیست، آن هم درکنار جنسون تجربه کنند.

نظر شما درباره ردفورد و خودروی تایپ ۶۲-۲ چیست؟ آیا می‌تواند خودروهای تثبیت‌شده برندهای محبوب را به چالش بکشد؟!

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (303 ديدگاه)

    موتور ۳,۵ لیتری تویوتا.به به

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
    1. phonix

      ۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (615 ديدگاه)

      باید از هوندا موتور میگرفت
      تویوتا هر چقدر هم خوب باشه و لمان رو ببره بازم هوندا تو ژاپنیا در موتور ساختن حرفه ای تره البته هوندا هم هی خودش لوس می‌کنه تا الان دوبار از فرمول یک خدافظی کرده

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۲
  2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (508 ديدگاه)

    یکم شبیه فورد جی تی نشده؟

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۱
    1. phonix

      ۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (615 ديدگاه)

      اسم شرکت رد فورده
      حاصل ازدواج فورد و فراری
      کانال هوا کنار درش هم شبیه r8 نسل اوله

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
      1. Payfast

        ۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (503 ديدگاه)

        من که هرچی میبینم ترکیبی از ۹۱۸ اسپایدر با فورد جیتی r8 و ssc اولتیمیت ائرو

        موافقم ۸
        مخالفم ۰
    2. HS

      ۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      بیشتر شبیه GT40 افسانه ایه

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
  3. احمدرضا

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (343 ديدگاه)

    عجب رنگی داره

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  4. akrh78

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1294 ديدگاه)

    هیچ وقت با رینگای ۴ پره (و کمتر) کنار نیومدم
    راستی لوتوس چرا از این موتور ارتقا یافته استفاده نمیکنه؟ با توجه به اضافه وزن امیرا این قدرت بیشتر خیلی به کارش میاد

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  5. محمد هادی

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1081 ديدگاه)

    ماشین جالبیه
    سبک مثل پر قو
    پرقدرت،نسبت به وزن خودرو
    شاسی لوتوس
    این ماشین خوراک رانندگی پرسرعت و لذت بخش تو پیسته

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا