حضور ردفورد تایپ 62-2 در لاگونا سکا
ردفورد تایپ 62-2 در رویداد «هفته خودرویی مونتری» که اخیرا در کالیفرنیا برگزار شد حضور داشت. این خودرو اینبار فرصت این را داشت که بهوسیله راننده اسبق فرمول 1 و سوپرجیتی در پیست مشهور «WeatherTech Raceway Laguna Seca» رانده شود.
همبنیانگذار ردفورد (Radford) و قهرمان سال 2009 رقابتهای فرمول 1، «جنسون باتن»، پشت فرمان تایپ 62-2 نشست و در این رویداد، به مشریان بالقوه خود این فرصت را داد تا درحالیکه روی صندلی شاگرد نشستهاند، سواری این خودرو را تجربه کنند. باتن میگوید:
روند پیشرفت ما در یک سالی که تایپ 62-2 را معرفی کردهایم، از تپهنوردی پرسابقه گودوود گرفته تا پیچ دشوار «Corkscrew» در پیست لاگونا واقعا تحسینبرانگیز است.ما از زمان رویداد گودوود چند بهبود در فنربندی و ترمزها ایجاد کردهایم و حالا واقعا عالی است که میتوانیم در آمریکا پشت فرمان تایپ 62-2 بنشینیم.
ردفورد خاصی که در تصاویر مشاهده میکنید به درخواست یکی از مشتریان این شرکت به رنگ «Burgundy» و بهصورت تیره تزئین شده است. این خودرو از همان موتوری استفاده میکند که نمونه خاص تایپ 62-2 JPS از آن استفاده میکرد؛ یک واحد 3.5 لیتری سوپرشارژر V6 ساخت تویوتا است که توان تولید 608 اسب بخار قدرت را داشته و بهعنوان موتور پرچمدار محصولات ردفورد شناخته میشود. مالک این نمونه برای خاصتر کردن خودروی خود، از رینگهای فیبرکربنی «Dymag» استفاده میکند که از پیچهای منیزیومی و قفل مرکزی فوقسبک سود میبرد.
تایپ 62-2 از شاسی آلومینیومی لوتوس استفاده میکند اما ردفورد آن را کمی بهبود داده و استحکامش را افزایش داده است. ردفورد برای سواری بهتر تایپ 62-2 از دمپرهای تطبیقپذیر 4 حالتی و ترمزهای مجهزبه کالیپرهای 4 پیستونی استفاده کرده است. مشتریان میتوانند ترمزهای خودروشان را از دو جنس استیل و کربنسرامیک سفارش دهند.
ردفورد تمام بدنه تاپی 62-2 را از جنس فیبرکربن توسعه داده است تا وزن نهایی این خودرو به 1000 کیلوگرم برسد. «راجر بل»، همبنیانگذار ردفورد، گفت:
از زمانی که ردفورد P62-2 را در جریان هفته خودرویی مونتری رونمایی کرذیم، یک سال گذشته است. خودرو از آن زمان تحت مهندسی و بهبودهای بسیاری قرار گرفته که منجربه پردهبرداری فوقالعاده ما در فستیوال سرعت گودوود در ماه ژوئن شد.واقعا خوب است که دوباره تایپ 62-2 را به کالیفرنیا و هفته خودرویی مونتری بازگرداندهایم. امسال نهتنها آن را به پیست لاگونا سکا آوردیم بلکه چند مشتریمان نیز توانستند هیجان رانندگی آن را در این پیست، آن هم درکنار جنسون تجربه کنند.
نظر شما درباره ردفورد و خودروی تایپ 62-2 چیست؟ آیا میتواند خودروهای تثبیتشده برندهای محبوب را به چالش بکشد؟!