سایر خودروهای اروپایی

راف CTR3 Evo، یک پورشه 911 موتور وسط با 800 اسب بخار قدرت

شرکت آلمانی راف سه محصول جدید را در هفتهٔ اتومبیل مونتری به نمایش درآورده که جذاب‌ترین آن‌ها CRT3 Evo با ۸۰۰ اسب بخار قدرت است.

راف امسال با سه مدل مختلف به هفتهٔ اتومبیل مونتری آمده است که دو نمونه بنام‌های تریبیوت و R اسپایدر خودروهای کاملاً جدیدی هستند و دیگری نسخهٔ بروز شدهٔ CTR3 کلاب‌اسپرت با نام CRT3 Evo است. با تریبیوت شروع می‌کنیم (پورشهٔ سبزرنگ) که از یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری هوا خنک ساخت Alois Ruf استفاده می‌کند و قرار است ادای احترامی به پورشه‌های ۹۱۱ هوا خنک قدیم باشد.

بااین‌حال، این پیشرانه از تکنولوژی‌های جدیدی مثل سه سوپاپ در هر سیلندر با زمان‌بندی متغیر و دو میل‌سوپاپ در هر سرسیلندر و سیستم روغن‌کاری کارتل خشک بهره می‌برد. این موتور همچنین ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که بسیار از پیشرانه‌های هوا خنک تنفس طبیعی قدیمی پورشه بیشتر است. علاوه بر این، در تریبیوت به‌طور گسترده‌ای از فیبر کربن استفاده شده و به رول کیج یکپارچه و شاسی فیبر کربنی مجهز است.

مدل جدید بعدی یعنی R اسپایدر ممکن است یادآور مدل روباز راف برگمایستر باشد که سال گذشته در مونتری به نمایش درآمد. بااین‌حال، R اسپایدر بهتر و قوی‌تر از چیزی است که راف پارسال به مونتری آورده بود. این مدل روباز جدید به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری تنفس طبیعی شش سیلندر تخت مجهز است که ۵۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

در R اسپایدر قسمت هرکدام از سرنشینان با نواری فیبر کربنی از هم جدا شده و مقابل آن‌ها شیشه‌های جلوی کوچکی جای گرفته است. در داخل هم نمایشگرهایی در دو طرف داشبورد فیبر کربنی نصب شده است. به گفتهٔ راف، این ماشین در جلو به تعلیق مک‌فرسون و در عقب به سیستم جند اتصالی مجهز است. البته راف این رودستر دونفره را یک کانسپت طراحی توصیف کرده و فعلاً مشخص نیست که تولید و عرضه خواهد شد یا نه.

و نهایتاً به CTR3 Evo می‌رسیم که قوی‌ترین محصول تاریخ راف محسوب می‌شود. این سوپراسپرت به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز است که ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برخلاف پورشه ۹۱۱، در CTR3 پیشرانه بین دو محور و دقیقاً پشت صندلی‌های جلو نصب شده تا یک سوپراسپرت موتور وسط خلق شود. انتقال نیروی موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد. این خودرو با بدنهٔ کامپوزیت کربنی، توان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت را دارد و توسط ترمزهای کربن سرامیکی متوقف می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. MK

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    به این میگن ماشین همیشه عاشق این نصخه راف بودم چون پورشه خودش درحال حاضرخودرویی تواین کلاس وبااین مدل تولیدنمیکنه

    موافقم 31
    مخالفم 1
    1. Cyber truck punk

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (140 ديدگاه)

      Ctr 3 evo
      the track weapon 🚀🚀

      موافقم 3
      مخالفم 2
  2. amir

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    وای فقط نمای عقب تریبیوت عجب ماشینی

    موافقم 22
    مخالفم 0
  3. R@min

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1679 ديدگاه)

    نسل 991 و 992 موتور وسط هستن فقط بخاطر مسائل مارکتینگ این موضوع رو بیان نمی کنن.

    موافقم 4
    مخالفم 6
    1. M@M@DRZ911

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (357 ديدگاه)

      اقا رامین میشه بیشتر توضیح بدید که چرا موتور وسط هستن ؟

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. R@min

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1679 ديدگاه)

        چون موتور تقریبا رو محور عقب و پشت صندلی ها قرار گرفته. اگر اشتباه نکنم تو دو نسل اخیر موتور بیشتر از 4 سانت جابجا شد هر چند نسل های قبلش هم موتور به جلو برده می شد. تصاویر جایگذاری موتور هم ببینین کاملا مشخصه اسم موتور عقب صرفا یه بازی تبلیغاتی هست مثل اسم ماسل کار در صورتی که امروزه اصلا ماسل کاری وجود نداره.

        موافقم 4
        مخالفم 8
        1. Royal Driver

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1293 ديدگاه)

          هیچ دلیلی بنظرم نداره که حتی برای تبلیغات بیان ۹۱۱ موتور وسط بفروشن. باور کردن چنین موضوعی هم درست نیست

          موافقم 5
          مخالفم 0
        2. R@min

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          درسته اسم ۹۱۱ موتور وسط ممکنه تاثیر منفی بزاره ولی خب اکثریت مالکین و طرفدارا نمی دونن که باید برای موندن در رقابت ساختار موتور عقب دیگه منسوخ و عقب افتادس.

          مهندسای پورشه هم اینو می دونن و تقریبا از ۲۰ سال قبل موتورو جلو اوردن.

          موافقم 2
          مخالفم 7
        3. رضا

          ۱ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (144 ديدگاه)

          اگر زحمت بکشی و در گوگل بگردی میبینی که کاملا در اشتباهی،موتور های پورشه هنوز هم مابین محور عقب و عقب خودرو هستن(مقداری هم رو محور)،میتونی با آر۸ مقایسه کنی تا بهتر متوجه بشی.

          موافقم 1
          مخالفم 2
  4. JDM

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (633 ديدگاه)

    380km پشمام عجب چیزیه این مدل CTR3
    کسی میدونه که با چه قیمتی میخواد بیاد؟

    موافقم 11
    مخالفم 1
  5. hssn

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (477 ديدگاه)

    البته CTR3 براساس باکستر/کیمن ساخته شده نه ۹۱۱

    موافقم 12
    مخالفم 0
  6. senior

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خوشحال شدم از اینکه گیربکسش دوکلاچس…در کل عالی بود حال کردم…پورشه توی ماشینای اسپورت شاهکاره…اصالت و اوج مهندسی که با هم یکی بشن میشه پورشه…

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا