سرانجام بازگشت TVR با معرفی مدل جدید گریفیت

جمعه 17 شهریور 1396 - 13:30
مطالعه 5 دقیقه
TVR-Griffith-2019-1024-02
سرانجام شرکت بریتانیایی TVR از محصول جدید خود بنام گریفیت پرده‌برداری کرده و بدین ترتیب پس از چند سال غیبت حالا رسماً دوباره به دنیای خودروسازی...
تبلیغات

سرانجام شرکت بریتانیایی TVR از محصول جدید خود بنام گریفیت پرده‌برداری کرده و بدین ترتیب پس از چند سال غیبت حالا رسماً دوباره به دنیای خودروسازی بازگشته است. این شرکت برای اولین بار از نام گریفیت در سال 1991 برای یک رودستر اسپرت استفاده نمود و حالا برای محصول جدید خود نیز همین نام را انتخاب کره است. تولید گریفیت جدید از اواخر سال آینده آغاز خواهد شد درحالی‌که قیمت نسخه‌های اولیهٔ آن از 90 هزار پوند شروع می‌شود.

رئیس TVR آقای «Les Edgar» گریفیت جدید را یک ماسل کار بریتانیایی توصیف کرده و گفته است که این خودرو سطحی از کمال، راحتی و کارایی را ارائه می‌کند که هرگز در محصولات قبلی این شرکت دیده نمی‌شد. همچنین هم‌زمان با رونمایی از گریفیت، عنوان شده که TVR قصد بازگشت به موتوراسپرت را هم دارد.

گریفیت جدید 4.31 متر طول، 1.85 متر عرض و 1.24 متر ارتفاع دارد که بنابراین ابعاد آن مشابه آستون‌مارتین ونتیج است اما از پورشه 911 و جگوار F تایپ کوچک‌تر است. همچنین برخلاف رقبا، گریفیت بر روی ساختاری کربن کامپوزیتی ساخته شده و به همین دلیل وزنی کمتری از 1250 کیلوگرم دارد. در زیر کاپوت این اسپرت بریتانیایی نیز یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 تنفس طبیعی کاسورث قرار گرفته که 500 اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ بنابراین نسبت قدرت به وزن گریفیت معادل 400 اسب بخار به تن است.

گفته شده این خودرو حداکثر سرعتی بیش از 320 کیلومتر در ساعت دارد درحالی‌که شتاب صفر تا 96 کیلومتر آن نیز زیر 4 ثانیه خواهد بود. نیروی موتور هم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌گردد. پیشرانه در پشت محور جلو نصب شده و به همین دلیل TVR توانسته است در این ماشین به توزیع وزن 50 به 50 دست پیدا کند. گریفیت همچنین از سیستم تعلیق دو جناقی با کمک‌فنرهای قابل تنظیم در جلو و عقب بهره می‌برد.

در گریفیت بجای استفاده از قطعات آئرودینامیکی مانند اسپویلر عقب و اسپلیتر جلو، TVR از آئرودینامیک اثر زمین استفاده کرده است یعنی کف خودرو را به‌صورت کاملاً صاف و مسطح طراحی نموده که به تولید داون‌فورس در سرعت‌های بالا کمک می‌کند. برای افزایش چابکی خودرو نیز از چرخ‌های بزرگ و عریض 20 اینچی در عقب و 19 اینچی در جلو استفاده شده است. TVR همچنین اعلام کرده است که در گریفیت از مهندسی هوشمند در بخش سیستم‌های کمک‌رانندهٔ الکترونیکی استفاده کرده درحالی‌که خودرو به ویژگی‌هایی چون ترمز ABS و سیستم کنترل کشش قابل تنظیم نیز مجهز شده است.

دیگر مشخصات و جزئیات رسمی گریفیت جدید هنوز اعلام نشده اما TVR گفته است که در ابتدا، سری اولیهٔ این خودرو را تحت نام Launch Editions در تعداد فقط 500 دستگاه عرضه خواهد کرد که از هم‌اکنون قابل سفارش است. این نسخهٔ ویژه از تودوزی تمام چرمی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی متفاوتی برخوردار است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.