یوگو، خودروی بدنام یوگسلاوی که روزگاری نماد خودروهای ارزانقیمت بود، در قالب یک کانسپت جدید رونمایی شده و قرار است با طراحی نوستالژیک، موتور بنزینی و گیربکس دستی تا سال ۲۰۲۷ به تولید برسد.
یوگو، خودرویی که توسط شرکت زاستاوا در یوگسلاوی سابق تولید میشد، در دهه ۱۹۸۰ به دلیل قیمت پایین و کاربردی بودنش به یک نماد فرهنگی تبدیل شد. این خودرو که بر پایه فیات ۱۲۷ ساخته شده بود، حتی به بازار آمریکا راه یافت. یوگو با وجودی که به دلیل کیفیت پایین و رانندگی نهچندان مطلوب بهعنوان یکی از «بدترین خودروهای تاریخ» لقب گرفت، تا سال ۲۰۰۸ در خط تولید باقی ماند و در فرهنگعامه، از فیلمها تا کتابها، جایگاهی ویژه یافت. حالا، یوگو با یک پروژه جدید تحت رهبری پروفسور «الکساندر بیلیچ»، متخصص بازاریابی از آلمان، در حال بازگشت است.
این پروژه جدید توسط شرکت نوپای یوگو اتومبیل هدایت میشود و هدفش احیای این برند با یک هاچبک اقتصادی در کلاس B است که با خودروهایی مانند رنو کلیو، فولکسواگن پولو و تویوتا یاریس رقابت کند. برخلاف روند کنونی بازار که به سمت شاسیبلندها و خودروهای الکتریکی متمایل است، یوگو تصمیم گرفته یک هاچبک دو در بنزینی با طراحی نوستالژیک و گیربکس دستی عرضه کند، چیزی که در دنیای امروز خودروهای اقتصادی کمیاب است.
یوگو در نمایشگاه طراحی خودروی ۲۰۲۵ در مونیخ، یک مدل مقیاس ۱: ۵ از هاچبک جدید خود را به نمایش گذاشت. این کانسپت که هنوز نامی برای آن اعلام نشده، توسط طراح صرب، دارکو مارچتا، خلق شده و ترکیبی از خطوط نوستالژیک یوگوهای قدیمی و عناصر مدرن را به نمایش میگذارد. بدنه این خودرو با طول تقریبی ۳.۸ تا ۴ متر، فرمی جعبهای شکل، سطوح صاف و مینیمال و خطوطی دارد که یادآور مدلهای کلاسیک یوگو است. جلوپنجره ساده همراه با نشان کلاسیک Y، حس و حال رترو را تقویت میکند درحالیکه چراغهای LED، لاستیکهای بزرگتر و طراحی مدرن چراغهای عقب، آن را به یک خودروی امروزی تبدیل کردهاند.
این کانسپت، اگرچه در ابعاد کوچک ارائه شده، اما جزئیات کاملی دارد و جهتگیری طراحی یوگو را نشان میدهد. سازنده اعلام کرده که نسخه مقیاس کامل این خودرو تا دو سال آینده، یعنی در سال ۲۰۲۷، رونمایی خواهد شد و تولید آن نیز در همان سال آغاز میشود. هرچند اطلاعات فنی دقیق هنوز منتشر نشده، اما یوگو اعلام کرده که این هاچبک جدید با موتورهای بنزینی تنفس طبیعی و توربو عرضه خواهد شد. نکته برجسته این خودرو، ارائه گیربکس دستی در کنار گیربکس اتوماتیک است که در بازار کنونی خودروهای اقتصادی، بهویژه در اروپا، یک ویژگی نادر و جذاب محسوب میشود. یوگو همچنین احتمال عرضه نسخههای الکتریکی، بدنههای مختلف (مانند مدل کابریو) و حتی نسخهٔ پرفورمنس را در آینده رد نکرده است.
یوگو تأکید کرده که این خودرو «بسیار مقرونبهصرفه» خواهد بود و تمام استانداردهای ایمنی مدرن را رعایت میکند. برای کاهش هزینهها، پلتفرم این خودرو از یک شریک نامشخص تأمین خواهد شد، مشابه رویکرد یوگوی اصلی که از پلتفرم فیات استفاده میکرد.
Aranmilan
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴چراغ های جلو مثل نقاشی بچه های اول ابتدایی هستش
Daniyal
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴با اینکه خودرو مقرون به سرفهاس ولی تو ایران به مردم میدن ۲ میلیارد
شک نکن
MehdiTurbo
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴یویو
Roham
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴الان میخواد تولید شه کجا تولید میشه؟
یوگوسلاوی که وجود نداره
Mohammad
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴فکر کنم صربستان
yektachafi
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴خوشم اومد
یکم شبیه هیوندای شده ولی خوبه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴آرم سایپا رو چپه کردن براش.یه مثالی هست که میگه شانس سراغ کسی میره که بلد باشه بهره ببره.مثال اختراع پنیسیلین که یه دانشمند مقداری از مواد آزمایشش رو میزاره تو کشو و از طرفی یادش میره پنجره رو ببنده و میره سفر وقتی بر میگرده میبینن روی اون مواد قارچ رشد کرده اون مواد هم اشتباه نکنم باکتری خطرناکی بوده میزاره زیر میکروسکب متوجه میشه باکتریها از بین رفتن پس فهمید از قارچ و کپک میشه آنتی بیوتیک ساخت.حالا حرفم اینه شوروی خیلی دانشمند داشت و توان انجام هر کاری رو داشت اگر از ایدئولوژی احمقانه دست بر میداشتن و اقتصاد آزاد برپا میکردن الان همین کاسه واجبی رقیب گلف بود.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴چه خوشگله
موتور سوار بدون سر با روپوش مشکی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴*بدنام( :
Mohammad
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴خوشم اومد خوبه قیمتش چنده ؟
و این که الان در کدوم کشور تولید میشه و دفتر مرکزی شرکت در کدوم کشوره ؟
.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴خخخخخخخخخخ.
آرم سایپا اگر برعکس بشه دقیقا میشه این.
حالا در کنارش ویژگی های این خودرو رو به خودرو های سایپا هم بدی دیگه … .
Kamran Aghaei
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴از نمای جلو خیلی شبیه دوج چارجر جدیده 😂
Kamran Aghaei
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴از نمای جلو به خصوص چراغ ها و لوگو
شبیه دوج چارجر جدید شده
zm.1994
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴والا بخدا از پراید که بهتره
Yazdan
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴چقد خوشگله
قدرت طهماسبی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴خودروهای بی مشتری جهانی در ایران فروش می روند
GENERAL CORVETTE
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴پلتفرم STLA SMALL مشترک با پژو 208 و 2008 و
فیات 500 و 500X جدید و جیپ اونجر و رنگید جدید
و سیتروئن C3 و C3ایرکراس جدید و اوپل کورسا و موکا
و DS3 جدید
یوگو هم احتمالا هم عادی خواهد بود هم اتوماتیک
هم هاچبک داغ هم کراس اوور کوچک آپشن AWD هم احتمالا براش بزارن
یوگو برند جدید قدیمی استلانتیس
احتمالا چهار سیلندر هم 6 سیلندر هم بزارن براش
بدنه های مختلف شامل
سدان
هاچبک
کراس اوور کوپه
کراس اوور
هاچبک داغ
اگه توی جهان موازی بودیم
با پلتفرم STLA MEDIUM
پیکان جدید هم میساختیم