فراری

نگاهی به حوادث فِراری لافِراری از تولد تا امروز

در این نوشتار قصد دارم مروری بر حوادثی که برای افسانه‌ی “لافِراری” از آغاز ورود به بازار تاکنون اتفاق افتاده داشته باشم. پس بدون مقدمه شروع می‌کنم، چون فِراری نیازی به مقدمه ندارد و همیشه خودِ موضوعِ اصلی است.

مونت کارلو، موناکو
این اولین تصادفی است که پس از آغاز تحویل به مشتریان رخ داد (پیش‌تر یک نمونه پروتوتایپ به تاریخ نوامبر ۲۰۱۳ در ایتالیا دچار حادثه شده بود). لافِراری قرمزرنگ در یک روز آفتابی در بهشت ماشین‌بازان دنیا با یک فولکس‌واگِن گلف برخورد کرد، به همین سادگی!

900_o16077

900_o16078
ترِنتو (Trento)، ایتالیا
اسب سرخ‌پوش در بلندی‌های ترِنتوی ایتالیا در حال گردش بوده که به نظر می‌رسد بخشی از سپر عقب بخاطر دمای بالا آسیب‌دیده؛ البته برای پیشرانه مشکلی پیش نیامده است.

900_o16081
ناپولِئون، فرانسه
اطلاعات زیادی از این مورد منتشر نشد. کنترل از دست راننده خارج‌شده و سر از حاشیه بزرگراه درآورده است.

900_o17746
شانگهای، چین
همان حادثه‌ای که شخصاً چندین روز در فکرم با آن درگیر بودم؛ یک نوجوان بی‌تجربه در هوای بارانی آن‌هم پشت فرمان “لافِراری” اصلاً قابل‌هضم نیست!

رُم، ایتالیا
این نمونه نقره‌ای‌رنگ بسیار زیبا از کشور بلژیک به ایتالیا آمده بود تا در رالی سالیانه فِراری (که امسال در رُم و حومه‌ی آن برگزار شد) شرکت کند. متأسفانه در آخرین دوری که در پیست والِلونگا (Vallelunga) می‌زد با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت به حفاظ کناری اصابت کرد و سپر و اسپلیتر جلو صدمه دیدند. البته جای خوشحالی دارد که میزان خسارت چشمگیر نیست و با تعویض سپر می‌تواند به خیابان بازگردد.

بِوِرلی هیلز، آمریکا
راننده لافِراری زردرنگ (Giallo Tristrato) که در تصویر می‌بینید در فضای محدودِ یک محله هوس دیوانه‌بازی به سرش زده است؛ نتیجه هم به وضوح دیده می‌شود!

900_o18904
بوداپِست، مجارستان
این‌یکی دقیقاً هنگام خروج از پارکینگ به ۴ خودروی پارک شده در خیابان برخورد می‌کند و گلگیر راستِ جلو و بخشی از دماغه تخریب می‌شود.

لندن، انگلیس
می‌رسیم به آخرین قطعه‌ای که تاکنون در سمفونی حزن‌انگیز حوادثِ لافِراری نواخته شده است! این‌بار هم (گویا به علت نقص موجود در لاستیک عقب) راننده کنترل اسب زرد مارانللو را ازدست‌داده و با حفاظ میانی بزرگراه برخورد می‌کند؛ متأسفانه خسارت وارده هم چشمگیر است!

در پایان فقط یک جمله می‌تواند گفته شود: به امید روزی که هیچ اسبی از اسطبل مارانللو تصاف نکند!

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. king 918

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    تن انزو فراری رو تو قبر لرزوندن بی *** خب بلد نیستین نشینین پشت فرمون …………

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. پژمان

      ۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (296 ديدگاه)

      لافراری فوق العادس ( زیبایی – قدرت – سرعت – شتاب ) و…… خلاصه همه چی تموم امیدوارم توی درگ ها هم راننده های درست و حسابی و حرفه ای داشته باشه که حقش ضایع نشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. shahab

      ۶ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      خدایا این شاهکارارو به کیا دادی آخه؟؟؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. rasa

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    زدش چه خشگلههههه *:

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. ماسل

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2080 ديدگاه)

    دومی قابل هضم نیست اینقد تیتیش.به خاطر گرمای زیاد پیشرانه آسیب دیده؟مگه با پلاستیک بازیافت شده که ساخته نشده که اینقدر راحت صدمه ببینه.حتما مشکل چیز دیگه ای بوده.مسولین رسیدگی کنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. سامان اذری

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2935 ديدگاه)

    به نظر من
    ادم باید خیلی بد سلیقه باشه که بین اون همه رنگ ناب
    رنگ نقره ای لافراری رو سفارش بده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. REZA

      ۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (223 ديدگاه)

      حتما خواسته متفاوت باشه از بقیه لافراری ها مثلا..!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Nissan...Japan

      ۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (36 ديدگاه)

      فراری با رنگ قرمز شناخته میشه واقعا قرمز خیلی بهش میاد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. amin-dd

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعاً جای تاسف داره که انبوه امکانات باعث میشه بدون دغدغه و بدون اهمیت به این موارد دارن این افسانه رو اینجور نگهداری میکنن.
    واقعا این ماشین ها باید تو شرایط ویژه ای نگهداری بشه.
    لطفاً یه مقاله در مورد حوادث لامبورگینی اونتادور هم تهیه کنید ، واقعا با این که تعدادش بیشتر از اینها هست ولی خیلی خاص هست و دیگه یواش یواش داره پا به سن میذاره و از لحاظ ارزش معنوی خیلی با ارزشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. صادق

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    “هنگام خروج از پارکینگ با چهار خودروی پارک شده در خیابان برخورد میکند”

    یارو میخواسته از تو پارکینگ پرواز کنه…؟؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Carbonado Aventador

      ۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (4256 ديدگاه)

      فقط کافیه یک فشار ناگهانی به پدال گاز بدی تا ۹۵۰ اسب به چرخ های عقب منتقل شه و کنترل از دست طرف خارج شه!!!!!
      رانندگی با لافراری دیف عقب واقعا یه شخص حرفه ای میخواد!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. صادق

        ۵ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        ارادت داش ممد
        البته اونم جای خودش رو داره
        مخصوصا برا این ماشینا که در صورت خاموش بودن کنترل هرزگردی، توانایی هرزگردی تا دنده ۳-۴ رو هم دارن!
        یعنی ببین با لافراری چیکار کردن ۹۵۰ اسب فقط به چرخای عقب ارسال میشه ولی میتونه حتی کوچکترین هرزگردی هم نداشته باشه (در صورت روشن بودن سیستم)
        ….

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  7. ali ayat

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    تنها جمله ای که میتونم خودمو آروم کنم همین جملست
    اوه چقدر خرج داره و عصاب خوردی ماشین هم باید بخوابه پراید میزنی به یه جا با چکش درست میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. احمد باقری

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    به هر حال، با این شدت اصابت، آسیب جدی ندیده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. mds

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (299 ديدگاه)

    دوستان لافراری چه قیمت هست؟ میخوام یدونه رنگ سفیدش سفارش بدم، میخوام با پراید گل گل کنم!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. نخود آش

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (294 ديدگاه)

    نقره ایه با ۱۵۰ تا سرعت زده به حفاظ ؟؟؟!!!!! این که چیزیش نشده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. Danial

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (463 ديدگاه)

    لامصبا یکی نیست بگه کی وقت کردین بخرین که وقت کردم تصادف هم کرده باشین خخخخخخخخخخ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. e.j

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خب کسی تصادف نکنه امثال من چطور پول دربیاره هااا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. faramarz

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (184 ديدگاه)

    بهترین-خفن ترین-زیبا ترین هایپر دنیا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا