فراری

تیونینگ ظاهری و باطنی فراری 488 توسط نوویتک

اگرچه باور بر این موضوع برای اکثر ما سخت است اما هستند افرادی که فراری ۴۸۸ استاندارد را کافی نمی‌دانند. خوشبختانه تیونرهای زیادی در بازار افترمارکتی حضور دارند تا این عطش را برطرف نموده و نمونه‌های قدرتمندتری را تحویل مالکان دهند.


جدیدترین محصول حاصل کار نوویتک روسو است که پکیج تیونینگ لیمیتد ادیشن خود را برای اسب رقصان توئین توربو تدارک دیده است.


این خودرو از کیت بدنه با آئرودینامیک بهبود یافته‌ای بهره می‌برد که کاملاً از فیبر کربن ساخته شده است. با وجود گلگیرهای جدید، قوس چرخ‌ها، ورودی‌های هوای بزرگ شده، سپرها و اسپویلرها، فراری ۴۸۸ بطور قابل‌توجهی پهن‌تر از نسخه‌ی فابریک کارخانه است.


زیر خودرو رینگ‌های NF6 NL با اندازه‌ی ۲۲ اینچی قرار گرفته و سیستم تعلیق نیز اندکی کم ارتفاع‌تر از قبل است و البته یک سیستم لیفت هیدرولیکی نیز برای جلوگیری از کف خودرو به سرعت‌گیرها وجود دارد.


البته نوویتک تنها زمانی نوویتک می‌شود که دستی نیز به باطن خودرو زده باشد. هم‌اکنون پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربو قدرت ۷۷۲ اسب بخار و گشتاور ۸۹۲ نیوتون متری دارد که نسبت به قبل افزایش به ترتیب ۱۰۲ اسبی و ۱۳۱ نیوتون متری را نشان می‌دهد. این میزان خروجی تقریباً به اندازه‌ی فراری F12 Tdf و ۸۱۲ سوپرفست جدید می‌باشد. به عنوان نتیجه، این تیونر آلمانی می‌گوید اصلاحات انجام شده منجر به کسب رکورد شتاب ۲.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۴۱ کیلومتر در ساعتی شده است.

این پکیج‌ها هم برای ۴۸۸ GTB سقف ثابت و ۴۸۸ اسپایدر در دسترس هستند. تنها ۱۱ دستگاه از این خودروها ساخته خواهد شد و کابین خودروها نیز بنا به سلیقه‌های مالکان بهبود خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    خیلی هم عالی و واقعا مهندسی شده
    یادمه یک برنامه تلوزیونی میدیدم و یک مدل فراری ( فکر کنم F12 ) بود که چهار چرخ متحرک بود ولی از سیستم awd استفاده نکرده بود ( هندلینگ و فورم موتور و نسبت وزن جلو به عقب رو تغییر میده ) به خاطر همین خروجی موتور ( میل لنگ) به دو تا گیربکس میخورد . یکی برای محور جلو و اونیکی برای محور عقب . اون لحظه بود که اوج خلاقیت و مهندسی رو دیدم . و بسیار روونتر و با کنترل بهتر داخل برف و یخ حرکت میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      اوم مدل FF بود که سیستم دو دیفرانسیلش نصف اتومبیل های 2 دیفرانیسل دیگه وزن داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. titan

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    f12 یه چیز دیگست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Giulia

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (62 ديدگاه)

    ظاهر شو خرابی کردن.بدتر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mojtabaaston

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    خیلی بهتر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا