درگ جالب فراری F40 افسانهای با فرزند خلف خود، 488 پیستا
فراری F40 که در سال 1987 معرفی شد، برای زمان خود هایپرکاری فوقالعاده با پرفورمنسی چشمگیر بود؛ اما طی این سی سال، سوپراسپرتها بسیار پیشرفت کردهاند تا جایی که این روزها خودروهای اسپرت معمولی پرفورمنس هایپرکارهای گذشته را ارائه میکنند. به همین دلیل، این سؤال مطرح میشود که فراری F40 که زمانی بالاترین پرفورمنس را در صنعت خودروسازی ارائه میکرد، در برابر یک فراری مدرن مثل 488 پیستا چگونه عمل میکند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تیف نیدل از Lovecars این دو فراری را در یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار داده است.
هرچند F40 و 488 بیش از سه دهه باهم اختلاف سن دارند اما غیرازاینکه هردوی آنها فراری هستند، شباهتهایی هم با یکدیگر دارند. مهمترین شباهت این دو سوپراسپرت ایتالیایی این است که هردو به پیشرانههای V8 توئین توربو مجهز هستند که در میانهٔ شاسی نصب شده و نیروی خود را به چرخهای عقب انتقال میدهد. پیشرانهٔ F40 از نوع 2.9 لیتری توئین توربو است که 478 اسب بخار قدرت و 576 نیوتن متر گشتاور تولید میکند و به یک گیربکس دستی متصل شده است. از سوی دیگر، در سینهٔ 488 پیستا یک پیشرانهٔ 3.9 لیتری V8 توئین توربو با 720 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که انتقال نیروی آن از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه انتقال پیدا میکند.
جای تعجب نیست که 488 در مسابقهٔ درگ برتر از F40 باشد اما بااینحال در این مسابقه، تیف نیدل که پشت F40 نشسته بود لانچی عالی داشت و به همین دلیل در ابتدای رقابت از 488 جلو افتاد ولی هنگامیکه وی در حال تعویض دندهها بهصورت دستی بود، پیستا بهسرعت فاصله گرفته و دور شد. نگاهی به تایمها نیز نشان میدهد که 488 پیستا ظرف 3.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده و در 11.7 ثانیه مسافت 400 متر را طی کرده است درحالیکه F40 برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به 5.3 ثانیه زمان نیاز داشته و پس از 12.7 ثانیه از خط پایان 400 متر عبور کرده است.