معرفی رسمی فراری 488 Pista، قدرتمندتر و سبک‌تر

جمعه 4 اسفند 1396 - 12:30
مطالعه 4 دقیقه
Ferrari-488_Pista-2019-1024-02
سرانجام فراری به‌طور رسمی نسخهٔ اسپرت و جذاب 488 Pista را به‌صورت آنلاین معرفی کرده است. این خودرو که پیش‌تر با نام 488 GTO شناخته می‌شد، دنبال...
تبلیغات

سرانجام فراری به‌طور رسمی نسخهٔ اسپرت و جذاب 488 Pista را به‌صورت آنلاین معرفی کرده است. این خودرو که پیش‌تر با نام 488 GTO شناخته می‌شد، دنبال کنندهٔ راه مدل‌های 360 چلنج استرادال، 430 اسکودریا و 458 اسپشیاله است. فراری وعده داده است که 488 Pista بهترین خودرو در کلاس خود خواهد بود و تاج پادشاهی عملکرد را از مک‌لارن 720S خواهد گرفت. در سینهٔ این تمساح ایتالیایی نسخهٔ اصلاح‌شدهٔ همان موتور 3.9 لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که حالا قدرتش به 711 اسب بخار رسیده و آن‌را به قوی‌ترین پیشرانهٔ هشت سیلندر تاریخ فراری تبدیل کرده است. این موتور همچنین 770 نیوتن متر هم گشتاور تولید می‌کند که حدود 10 نیوتن متر بیشتر از 488 استاندارد است.

نتیجهٔ این افزایش نیرو، ارائهٔ اعداد عملکردی بسیار هیجان‌انگیزی است به‌نحوی‌که 488 پیستا می‌تواند ظرف تنها 2.85 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت با آن فقط 7.6 ثانیه طول می‌کشد که دومی دقیقاً 0.2 ثانیه سریع‌تر از مک‌لارن 720S است. حداکثر سرعت 488 پیستا نیز به بیش از 340 کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که وزن آن‌هم با 90 کیلوگرم کاهش به 1280 کیلوگرم رسیده است.

فراری ادعا کرده است که از دانش بالای خود که از مسابقات قهرمان استقامت جهان فیا به دست آمده است و همین‌طور ویژگی‌های سری فراری چلنج در 488 پیستا استفاده کرده است. به‌عنوان‌مثال، در این ماشین تغییراتی آئرودینامیکی صورت گرفته که داون‌فورس آن‌را 20 درصد نسبت به 488 استاندارد افزایش داده است. ازجمله اجزای آئرودینامیکی کلیدی 488 پیستا می‌توان به اسپویلر بزرگ عقب، دماغهٔ الهام گرفته از خودروهای فرمول یک، ورودی‌های هوای جلوی اصلاح‌شده و دیفیوزر جسورانهٔ عقب اشاره کرد. این قطعات همچنین به 488 پیستا ظاهری منحصربه‌فرد و شیطانی بخشیده‌اند.

در زیر بدنهٔ 488 پیستا نیز جدیدترین و برترین تکنولوژی‌های فراری بکار رفته است. به‌عنوان‌مثال، این سوپراسپرت فوق‌العادهٔ ایتالیایی هم‌اکنون به‌صورت استاندارد به سیستم کنترل زاویهٔ لغزش جانبی مجهز شده و در کنار آن از تکنولوژی‌های دیگری چون تعلیق مگنتورلوجیکال و سیستم تقویت‌کنندهٔ پویایی فراری نیز برخوردار شده است. سیستم تقویت پویایی فراری که به‌صورت مخفف FDE نامیده می‌شود، برای اولین بار در 488 پیستا ارائه شده و به‌طور خودکار فشار ترمز روی کالیپرها را تنظیم می‌کند. فراری 488 پیستا رسماً و برای اولین بار در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.