پاریس 2016: پرده‌برداری از لافِراری آپِرتا؛ باد و اسب یال‌افشان!

یک‌شنبه 11 مهر 1395 - 07:30
مطالعه 3 دقیقه
ferrari-laferrari-aperta-2017-2
صاحب مارانللو ظهر روز 29 سپتامبر (8ام مهرماه) در نمایشگاه 2016 پاریس از نسخه روباز لافِراری افسانه‌ای موسوم به لافِراری آپرتا (Aperta) پرده...
تبلیغات

صاحب مارانللو ظهر روز 29 سپتامبر (8ام مهرماه) در نمایشگاه 2016 پاریس از نسخه روباز لافِراری افسانه‌ای موسوم به لافِراری آپرتا (Aperta) پرده برداشت.

لقب آپرتا پیش‌ازاین در مدل‌های تک و محدود فِراری ازجمله 458 آپرتا و 599 اِس‌اِی آپرتا مورداستفاده قرار گرفته بود که نشان می‌دهد این ‌بار هم با یک نسخه خاص و تولید محدود روبرو هستیم که ارتباطاتی هم با جشن 70 سالگی کمپانی دارد!

شاخص‌ترین ویژگی این گونه همان‌طور که حدس می‌زنید سقف باز شونده است که از نوع پارچه‌ای استاندارد (soft-top) یا فیبر کربنی سفارشی (hard-top) خواهد بود. البته تفاوت‌ها با برادر کوپه به اینجا ختم نمی‌شوند. همانند بسیاری از خودروهای روباز، محافظی در انتهای اتاق بالای صندلی‌ها تعبیه شده تا مراقب سر سرنشینان باشد. تغییرات زیادی روی شاسی فیبر کربنی اعمال شده تا مقاومت پیچشی و آئرودینامیک بدنه ثابت مانده و با نسخه کوپه برابری کند. درب‌ها پروانه‌ای بوده و زاویه باز شدنشان نسبت به قبل متفاوت است. نحوه نصب و زاویه رادیاتورها عوض شده تا برخلاف نسخه کوپه، هوای داغ را به سمت زیر بدنه هدایت و دفع کنند؛ به همین منظور نیز یک مجرای تازه روی کاپوت و یک ژنراتور چرخشی (Vortex) زیر بدنه نصب شده است. درب‌ها هم اصطلاحاً پروانه‌ای هستند و با زاویه متفاوتی نسبت به لافراری کوپه باز می‌شوند.

آئرودینامیک بدنه به‌گونه‌ای بازبینی شده تا در حالت بدون سقف و شیشه‌های جانبیِ بسته، ضریب درگ مشابه نمونه کوپه باشد. دو قطعه کوچک L-شکل در گوشه‌های بالایی شیشه جلو قرار داده شده‌اند که باد را به سمت بالا هدایت کرده و از ایجاد فشار هوا در قسمت عقبی کابین (هنگام سقف باز) جلوگیری می‌کنند. یک عضو متوقف کننده هوا نیز در پشت صندلی‌ها جای گرفته تا در سرعت‌ زیاد، جریان هوای بالای شیشه جلو و کابین را طوری جهت دهی کند که اخلالی در راحتی شرنشینان ایجاد نشود.

در بخش فنی اما قضیه به‌قرار قبل است. بلوک 6262 سی‌سی 12 سیلندر V شکل 789 اسب بخاری در کنار مجموعه باتری و موتور برقی 161 اسب بخاری مجموعاً 950 اسب بخار قدرت تحویل جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه می‌دهد تا به چرخ‌های عقب برسند. طبق اعلام فِراری، کارایی و سرعت عمل لافِراری آپرتا در خط مستقیم به‌هیچ‌وجه نسبت به قبل کمتر نشده؛ هنوز هم در کمتر از 3 ثانیه مرز 96 کیلومتر بر ساعت را رد می‌کند و قدرتمندانه تا سقف 217 مایل بر ساعت (344.3 کیلومتر بر ساعت) می‌تازد. اِنریکو گالیِرا (Enrico Galliera) مدیر بازاریابی و امور تجاری کمپانی درباره آن می‌گوید: خوب است که می‌توانیم ببینیم چکار کرده‌ایم!

هنوز اطلاعات رسمی در مورد قیمت لافِراری آپرتا نداریم، اما بنابر منبعی که وب‌سایت اتوکار بدان اشاره کرده، قبل از محاسبه مالیات، حدود 3.5 میلیون یورو می‌ارزد. قرار است مجموعاً 209 دستگاه از آن روی خط تولید برود. طبق گفته‌های مسئولین آگاه، تاکنون 200 دستگاه آن فروخته شده و تنها 9 دستگاه باقی مانده که برای هفتادمین سالگرد تولد اسب سلطنتی کنار گذاشته شده‌اند. [دانلود ویدئو]

منبع: motortrend

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.