فراری

رونمایی از فراری 296 GTB، بازگشت سوپرکار 6 سیلندر مارانللو…

پس از خبرسازی‌های فراوان سرانجام فراری ۶ سیلندر بازگشته اما نام دینو را به خود نگرفته است. این خودروی اسپورت جدید بر اساس حجم پیشرانه و تعداد سیلندرها نام ۲۹۶ را به خود گرفته و البته پسوند GTB نیز به آن افزوده شده است. حروف GTB مخفف عبارت گرن توریسمو برلینتا می‌باشند. البته واقعیت این است که پیشرانه این خودرو ۳ لیتر حجم داشته (به‌طور دقیق ۲۹۹۲ سی‌سی) است.

این فراری جدید دو سیلندر کمتر نسبت به F8 تریبوتو داشته و شاید از این نظر در سطح پایین‌تری قرار گیرد اما در واقعیت چیز دیگری است زیرا سیستم پلاگین هیبریدی نیز وجود دارد؛ اما اول درباره پیشرانه درون‌سوز ۲۹۶ GTB صحبت کنیم که کاملاً جدید بوده و ارتباطی با پیشرانه جدید مزراتی MC20 ندارد. این نیروگاه اولین پیشرانه فراری است که توربوهای آن در مکان جدیدی نصب شده‌اند تا ابعاد پیشرانه کوچک‌تر شود و از وزن آن کاسته شده و مرکز ثقل بهینه‌ای ایجاد شود.

با تولید ۲۱۸ اسب بخار به ازای هر لیتر، فراری مدعی است به رکورد تولید قدرت جدیدی در خودروهای جاده‌ای دست یافته است. این پیشرانه بنزینی قدرت ۶۵۴ اسب بخاری داشته و به مدد همکاری پیشرانه الکتریکی، قدرت کل فراری ۲۹۶ GTB جدید به ۸۱۸ اسب بخار و گشتاور آن به ۷۴۰ نیوتون متر می‌رسد. این خودرو از جدیدترین تکنولوژی‌های محفظه احتراق برگرفته از SF90 استراداله سود برده و توربوهای کاملاً جدید آن تا ۱۸۰ هزار دور در دقیقه کار می‌کنند.

خود پیشرانه الکتریکی در بخش عقب نصب شده و قدرت ۱۶۴ اسب بخاری دارد. این سوپرکار جدید در عرض ۲.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و بنابراین شتابی مشابه F8 دارد. رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز به ۷.۳ ثانیه زمان نیاز دارد که نیم ثانیه سریع‌تر از F8 است. حداکثر سرعت این خودرو نیز فراتر از ۳۳۰ کیلومتر در ساعت است که اندکی کمتر از برادر ۸ سیلندر خود می‌باشد.

اما ۲۹۶ GTB در برابر رقیب اصلی خود یعنی مک لارن آرتورا چه وضعیتی دارد؟ سوپرکار جدید بریتانیایی‌ها قدرت ترکیبی ۶۷۱ اسبی و گشتاور ۷۲۰ نیوتون متری داشته و شتاب آن یک دهم ثانیه کندتر می‌باشد اما حداکثر سرعت مشابهی با فراری دارد. آرتورا نیز از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو و واحدی الکتریکی استفاده می‌کند.

نیروی تولیدی پیشرانه فراری از طریق گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به چرخ ها می‌رسد. این گیربکس قبلاً در SF90 استراداله، روما و پورتوفینو M بکار رفته است. باتری ۷.۴۵ کیلووات ساعتی ۲۹۶ GTB نیز زیر کف خودرو جا گرفته و برد الکتریکی ۲۵ کیلومتری دارد.

احتمالاً به این فکر افتاده‌اید که تنظیمات قوای محرکه پلاگین هیبریدی چقدر بر وزن خودرو افزوده است. این خودرو وزن خشک ۱۴۷۰ کیلوگرمی دارد. داخل و بیرون خودرو از فیبر کربن بیشتری استفاده شده و شیشه عقب نیز از جنس لکسان است. لاستیک‌های میشلین اسپورت کاپ ۲ R و پوشش بدنه خاصی که به یاد مدل ۲۵۰ لمانز بکار رفته جزو دیگر ویژگی‌های ۲۹۶ GTB هستند.

این سوپرکار جدید تنها ۳۵ کیلوگرم سنگین‌تر از F8 تریبوتو بوده ولی ۷۵ کیلوگرم سنگین‌تر از آرتورا می‌باشد. فراری قبلاً این خودرو را در پیست فیورانو تست کرده و مدعی شده ۲۹۶ GTB حدود ۱.۵ ثانیه سریع‌تر بوده و این پیست را در ۱ دقیقه و ۲۱ ثانیه طی کرده است.

مارانللویی ها همچنین مدعی شده‌اند استایل بدنه این خودرو ترکیبی عالی از عناصر ساده و کاربردی است که بسیار شبیه ۲۵۰ لمانز مسابقه‌ای می‌باشد. اسپویلر عقب فعال در عقب نیز از لافراری گرفته شده و پوشش‌های اطراف شیشه جلو و شیشه‌های جانبی نیز مشابه J50 و دیگر محصولات تولید محدود این برند هستند. کابین دیجیتالی این خودرو نیز از SF90 استراداله گرفته شده و در بخش سرنشین جلو نیز نمایشگر خاص فراری بدون پرداخت وجه اضافی نصب شده است.

۲۹۶ GTB نشانه‌ای از محصولات آتی فراری است زیرا شاسی‌بلند پورسانگ در سال ۲۰۲۲ معرفی شده و انتظار می‌رود از همان پیشرانه ۶ سیلندر و دستیار الکتریکی استفاده کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۰ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    یا خود خدا امروز چه طوفانیه پستا
    کی فکرشو میکرد یه روزی از هر لیتر ۲۱۸ تا رو ولی ایکاش بازم نام دینو رو روش میذاشتن

    موافقم 14
    مخالفم 0
    1. RezaRs

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      Mc20 با هون مشخصات گفتن ۲.۹ این یعنی با ۸۱۸ تا چه خواهد کرد 🤔

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. Mad.z.Max

        ۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        یکی همین قدرتش چشم گیره، یکی سرعت دَوران توربو ها، ینی چیییی تا صد و هشتاد هزااااار دور در دقیقه دوران!! یا حضرته نبوده اصطکاک!!!!

        موافقم 10
        مخالفم 0
    2. new RAMIN

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      اقای رضا ار اس ، خواستم پایین کامنت بدم دیدم احتمال دیده شدن کامنت من کمه ، شما را ریپلا زدم. شرمنده.

      پدال همه چی گفت الی قیمتش!!
      First European deliveries of the 2022 Ferrari 296 GTB will commence in early 2022, with prices in Italy to start from €269,000 (AU$423,600) in standard form, or €302,000 (AU$475,600) with the Assetto Fiorano pack.

      تازه این قیمت در مهد فراری تو ایتالیا هستش!هنوز جاهای دیگه قیمتش رو نگفتن.

      موافقم 2
      مخالفم 2
  2. Alireza

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (67 ديدگاه)

    برگاااام فکر نمیکردم v6 فراری 830 اسب بخار داشته باشه نهایتش فکر میکردم حدود 700 تا باشه
    چقدر هم زیبا و متفاوت هست شباهت جالبی هم با SF90 استراداله داره

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. محمد امین

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      من از خلاقیت فراری خوشم میاد همیشه در حال ارائه طراحی های متفاوت و حدید هست و مثل بعضی ها تکراری ساختن در کارش نیست

      موافقم 8
      مخالفم 0
    2. new RAMIN

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      ((برگاااام فکر نمیکردم v6 فراری ۸۳۰ اسب بخار داشته باشه نهایتش فکر میکردم حدود ۷۰۰ تا باشه چقدر هم زیبا و متفاوت هست شباهت جالبی هم با SF90 استراداله داره))

      چرا پیاز داغشو زیاد میکنی!!

      (این پیشرانه بنزینی قدرت ۶۵۴ اسب بخاری داشته و به مدد همکاری پیشرانه الکتریکی، قدرت کل فراری ۲۹۶ GTB جدید به ۸۱۸ اسب بخار و گشتاور آن به ۷۴۰ نیوتون متر می‌رسد. )

      پیشرانه 3 لیتری توربو + مهندسی فراری = 654 اسب بخار.
      با اشتراک موتور الکتریکی قدرتش شد 818 اسب.

      موافقم 2
      مخالفم 8
      1. محمد امین

        ۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        اقا رامین درست میگن
        ۸۳۰ اسب بخار متریکدهست در سایت فراری هم نوشته ، که معادل ۸۱۸ اسب بخار کلاسیک میشه
        و اینکه ۷۴۰ نیوتون متر فقط گشتاکر موتور بنزینی هست ، دقیقا مثل sf90 که میگفتن ۸۰۰ نیوتون گشتاکر داره در صورتی که این گشتاور فقط برای نوتور بنزینی هست و گشتاکر کلی حدود ۱۲۵۰ نیوتون هسن که درس اعلام نشده
        گشتاور کل این ماشین هم حدود ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ نیوتون متر هست

        موافقم 8
        مخالفم 0
  3. مازیار

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    معرفی یک فراری جدید همیشه یکی از بهترین اتفاقات خودرویی سال بوده

    موافقم 6
    مخالفم 0
  4. Silent

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    اسم فراری که میاد بیشتر یاد ریماک زنده می شه! پروژه بازنده ای بیش نیست این ماشین تو سال 2022 دمده حساب می شه حتی نمی شه روش به اسم سرمایه گذاری حساب کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 11
    1. بهنام

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      یعنی بقیه ی برندها ریماک رو شکست دادن و فقط فراری ازش شکست خورد ؟

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. Silent

        ۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (625 ديدگاه)

        نه منظور تلخند نیست نحوه رونمایی ریماک اینگونه پیش رفت… به انجین ماشین طبق ادعا شرکت یک نگاه بندازین v6 درون سوز ترکیبی هیبریدی و باطری یعنی چی الان؟ ((( شترگاوپلنگ ))) هست بعد شتاب 2.9 خواهد داد به اسم سوپر کار! بعد تسلا که سایت خبری ازش پوشش نمی ده احتمالا با نصف قیمت و پلتفورم 4 در خانوادگی 1.98 و ثبت کرد. اینه که می گم اصلا ارزش نداره نه فراری هر برند دیگری با این رویکرد تموم شدن

        موافقم 2
        مخالفم 10
        1. مازیار

          ۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          “منظور تلخند نیست”
          اما مقایسه شتاب با تسلا که نوع دیگری از تلخند هست!

          موافقم 6
          مخالفم 0
        2. عرفان

          ۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (229 ديدگاه)

          شما چرا داری لذت شتاب فراری رو با یه تسلا مقایسه میکنی ؟؟؟
          شما اصلا بگو6 ثانیه
          من شتاب 4ثانیه ای پورشه911 کررا (مدل بیسیک پورشه لو اپشن ترین حالت با ضعیف ترین موتور ) رو ترجیح کیدم به شتاب 1.9 ثانیه بی روح تسلا

          موافقم 8
          مخالفم 0
        3. Ninja

          ۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          با اینکه با حرفات موافق نیستم ولی راست میگه این ماشین با کلی قیمت و حتی هیربرد بودن نمیتون نزدیک شتاب زیر 2 بشه ولی تسلا ……
          بعد فراری یه ماشین تمام برقی معرفی میکنه میگیم از میگیم از تسلا ریماک سریعتر میره و خوشحال میشیم ولی در اصل تسلا داره سود میکنه
          چون یه سدان داره با شتاب زیر دو و اینه که اعجاب انگیزه والا الان بیشتر از هر موقع دلم میخواد هر شرکت یه سوپر کار با هایپر کار تمام برقی داشته باشن تا با بقیه رقابت کنن مگرنه شکست می خورند و منکر برقی شدن نیستم دیدم عوض شده یه یذره ولی هنوزم میگم هیچ چیزی بنزینی نمیشه پس تا هزار سال دیگه هم توسعه باید پیدا کنن
          قبلا فکر میکردمکه حداقل سوپر کار ها و هایپر کار ها فوقش برای رقابت هیربردی شن ولی الانه میفهمم چرا اونا هم برقی میشن نمونش همین کامنت بالا وقتی که یه سدان شتاب زیر 2 داشته باشه دیگه فراری لامبو با شتاب زیر 3 چه بدردی میخورن انام باید شتاب زیر 2 داشته باشن تا جذاب باشن بین عموم مردم که باعث میشه که اونا هم برقی بشن ولی بعضیا هنور بنزینی رو با شتاب حتی زیر 5 بیشتر میپسندن مثل ما به اصتلاح ماشین باز یا عشق ماشن ها بیشتر میپسندیم برا همین باید توسعه پیدا کنن

          موافقم 1
          مخالفم 1
        4. RezaRs

          ۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          سایلنت بهتره سایلنت بمونی چون درکت ار ماشین فقط صفر تا صده و همین که به هیبرید میگی شتر گاو پلنگ سطح خودتم بیشتر نشون میده هنوز درک نکردی چی رو باید با چی مقایسه کنی
          درک نکردی اون موقع که فراری 250 gto رو داشت بقیه کجا بودن همین الان تو درون سوزا کجاست ؟ درک نداری کلا
          برند محترمی مثل فراری مهم نیست فقط تسلا مهمه بیا اینم شد دیدگاه یک طرفدار دنیای خودرو بس کن بس کن کدوم یکی از برقی فن های سایت از بادانشاش مثل تو حرف زدن المیراج و جاناتان هم به این تیزی علیه درون سوزای دیگه حرف نزدن و به برند های بزرگ احترام گذاشتند غیر از مواردی که گفتند جلو پنجره سازان جاناتان (که باهم حرف زدیم گفت منظورش این نبوده خواسته جواب هیتو بده )
          جناب عالی داری مستقیما همه رو هیت میکنی و فقط میگی تسلا خوبه چرا من نباید عصبی بشم و در مقابل تو تسلا رو هیت نکنم؟
          خب تو اینطور هیت میکنی بقیه رو
          منم تسلا رو هیت کنم
          جو سایت میشه چی دعوای تسلا و غیر تسلا
          این جویه که تو میخای و اومدی کامنتاشو به هم بزنی با جو دعوا کردن رو برند های دیگه فضای سایت علمی نمی مونه و علمی ترم نمیشه و نخواهد شد

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. RezaRs

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      تو ففط اومدی دعوا راه بندازی و از نتیجش بگی تسلا و برقی ها بهترند که چی
      معلومه ار لحاظ بازدهی برقی ها بهترند ولی چرا میای رو مخ میری چرا میای مسخره میکنی درک میکنی حجم مهندسی که پای همین ماشین رفته ؟ فک میکنی کمیه ؟ بعدشم برقی شدن که خواه یا نا خواهه و تازه تکامل مهم و مثبتیه تو دنیای خودرو ولی جناب عالی اومدی جو بهم بزنی اومدی دعوا راه بندازی اومدی هیت کنی
      نمی دونی با این هیت بازاری که راه انداختی دوبار جو مزخرف دعوای تسلا و غیر تسلا شروع میشه
      این دعوا سازنده نیست و مضره تاره جو سایت اروم شده بود و داشت درست میشد و دید بچه ها نسبت به ماشینای برقی و اینکه تکامل لازم و مفیدی تو دنیا خودرو اند درست میشد شما اومدی اینو خراب کردی

      موافقم 3
      مخالفم 0
  5. Reza

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    چطور از یه موتور ۶ سیلندر ۸۱۸ اسب بیرون کشیدن 👏👏👏

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (160 ديدگاه)

      پیشرانه بنزینی قدرت ۶۵۴ اسبی داره و با پیشرانه برقی که قدرتش ۱۶۴ اسبه،میشه ۸۱۸ اسب.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Reza

        ۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        سوال نپرسیدم که جمله تعجبی بود

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

          ۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (160 ديدگاه)

          میدونم متوجهم.میگم موتور ۶ سیلندرش به تنهایی ۸۱۸ اسب تولید نمیکنه.منظور من اینه.سوتفاهم نشه

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. mopar

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (74 ديدگاه)

      همون طور که از یه 8 سیلندر 15000 اسب میکشن …

      موافقم 3
      مخالفم 6
  6. بهنام

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    تولد اسب جدید ایتالیایی مبارک عاشقان خودرو .
    طراحی مدرن با نگاهی به گذشته خصوصا در نمای جانبی و عملکردی استثنایی با موتور جدید و کابینی دربر گیرنده و زیبا عصر جدید فراری را نوید میدهد.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. GT

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    مشخصاتش عالیه، ولی خودرو هایی هستند که با قدرت کمتر همین شتاب را ثبت می‌کنند،فکر میکردم یا این همه قدرت شتاب بهتری داشته باشه از نظر من طراحی بیرونی آرتورا بهتره و در بقیه موارد ٢٩۶ برتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. Ninja

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      از نظر من که شتاب خیلی کم گقته شده این با 800 اسب هیربرد 1400 کیلو جی تی ار با 650 اسب و 1800 کیلو سریعتره با شتاب حدود دو و نیم ثانیه یا همون 2.5 ثانیه یعنی اونم ماشینی که تکنولوژی هاش قدیمی تره یعنی برا 5 سال پیشه با اختلاف 4 صدم ثانیه که تو دنیای سوپر اسپرت ها خیلی زیاده
      من مطمئم شتاب این شاهکار بیشتر از ایناست

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. محمد امین

        ۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        این به راحتی ۲.۶ میزنه ، همونطور که f8 هم 2.6 زد
        و این نهایت rwd هست ، یعنی کمتر از ۲.۶ نمیشه برای ماشین های جاده ای
        اونها که سریع تر هستن به خاطر awd هست
        بعد هم همه ی ماشین های فراری خیلی سریع تر از اعداد ارقامی هستن ، مطمنم صقر تا دویست رو در نهایتا ۷ میزنهمثلا گفتن صفر تا دویست sf90 6.7 هست ولی 6.2 زد و صفر تا صد هم ۲.۰۸ رکورد داره
        به نظر من شاهکار ترین قسمت این ماشین موتور هایبرید با ۸۳۰ اسب بخار متریک و ایرودینامیک پویا اش هست

        موافقم 3
        مخالفم 0
  8. Ninja

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    واقعا عالی
    از نمای بیرون که عالی از هر لحاظ نمای پشت و جلو عالی کار شده اسم جذابی هم داره اول گفتم مگه یه پیشرانه 6 سیلندر چی داره که مشخصاتش رو اسم ماشین گذاشتن تا اینکه به قدرت و رکورد رسیدم یعنی 218 اسب به یک لیتر به نمای داخلی هم که میرسی عالیه وزن هم کمه احساس میکنم توانایی این ماشین توی شتاب و تاپ اسپید بهتره و کم اعلام شده و داخل ماشین هم حرفی برا گفتن نمیزاره واقعا زیباست تو پیست هم رکورد های خوبی باید بزنه با اون شتاب ثانویه و وزن تکنولوژی فقط میمونه قیمتش که ندیدم تو متن زده باشه یعنی منتشر نشده ولی این اثر هنری هر چقدر گرون باشه میارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. England

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    باز یه مدل بیریخت از فراری…!
    طراحی داخلیشم بدون مانیتور وسط و … یاد نیسان میوفتم اگر صندلی های جلو یه تیکه میکردن کامل شبیه نیسان و ژیان میشه

    موافقم 0
    مخالفم 12
    1. Ninja

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      بیریخت نمیدونم چرا بعضیا اس اف نود رو هم بیرییخت میدونن

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. England

        ۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1116 ديدگاه)

        اس اف 90 هم بیریخته طراحی های فراری تا لافراری زیبا بودن و بعد اون افتضاح… میشه گفت باری به هر جهت مدل میده بیرون.
        علیرضا جان اسپیدتیل فوق العاده خاص و زیباست آرتورا هم من موافق نمای پشتش نیستم ولی از نما کنار و جلو واقعا خشن و زیباست طراحی داخلیشم به مراتب بهتر از این بیریخت 6 سیلندر هست.

        موافقم 0
        مخالفم 6
        1. محمد امین

          ۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2167 ديدگاه)

          حرف هاتون خنده دار است
          همین که این v6 با اوج مهندسی و دینامیک اربورا رو لول کرد و اینکه از نظر من هم زیبا هست هم با اصالت و از قهرمان لمانس دهه ۶۰ برداشت شده و تکراری نیست، کافیه
          ۶۸۰ در برابر ۸۳۰ 😅😅
          ۱۴۷۰ در مقابل ۱۴۹۸ کیلو
          شما همین دیروز میگفتی فراری سبک سازی بلد نیست ، لافراری فقط موتور ۱۲ سیلندر ش از کل مکلارن p1 سنگین تر بود ولی با این حال در مجموع وزن یکسانی حدودا داشتن , سبکسازی یعنی این
          ولی من خودم هم اسپیدتیل رو دوست دارم از نظر طراحی چون خاص تر از بقیه مکلارن ها هست مخصوصا نمای نیمرخ و عقب

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. England

          ۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          محمد امین جان
          البته اگر مکلارن قدرت واقعی رو گفته باشه وگرنه همون ارتورا میبینی 800 اسبه :))
          مکلارن اون زمان نسبت به فراری خیلی خیلی نو پا تر بود الان رقابت هاشون جذاب تره هر سال تجربیات مکلارن بیشتر میشه.
          الان فک میکنم توی سکوت خبری در حال ساخت یه رقیب برای اس اف 90 هست
          بعضی دوستان فک میکنن من هیت میکنم نه عزیزم من هیت فراری نیستم نظرمو گفتم همونطور که گفتم نمای پشت آرتورا هم افتضاحه…

          موافقم 1
          مخالفم 4
    2. Alireza

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (67 ديدگاه)

      الان اسپیدتیل و آرتورا خیلی زیبا هستن؟
      اسپیدتیل هم شباهت زیادی به مینی بوس داره به دلیل طول زیاد

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. RezaRs

        ۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1613 ديدگاه)

        نه خدایی شمام درجواب هیت این هیت مسخره نزنین کجاش شبیه اتوبوسه اسپید تیل 🤯 واییییییی جو سایت چقدر متشنجه حالم داره بهم میخوره یبار محض رضای خدا دو طرف به طور معقول به ماشین نگا کنین

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. Hamid

          ۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2442 ديدگاه)

          برو بشین درس بخون ول کن جو سایت رو! این دعوا ها تموم شدنی نیس!

          موافقم 2
          مخالفم 0
    3. RezaRs

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      بس کن جان من بس کننننن خواهشا این هیت مسخره برا همه قفل بود خو همین رو میگی ایمانم میاد در جوابش مک هیت میکنی کجاش شبیه نیسان و ژیانه بی انصاف من ادمین مک لارن لاورز بودم تو چی میگی

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. England

        ۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1116 ديدگاه)

        آقای رضا شما فک کنم سایت رو با مهد اشتباه گرفتی هرکی هر نظری داشته باشه بدون توهین به شخص میتونه نظرشو بیان کنه
        مدرسه که نیست ناظم بذارن بالا سر مردم
        هرکس آزاده نظر خودشو بذاره شما اگر ادمین مکلارن لاورز بودی من بیش از 25 سال هست طرفدارشم وقتی انتقاد میکنم ینی انتظارم از فراری خیلی بیشتره… به هیچ عنوان هم از فراری بدم نمیاد بعضی وقتا با دوستان فراری فن کل کل میکنیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. RezaRs

          ۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          اع حاجی خداییی ۲۵ ساله بیا تلگرام چنلمونو زنده کن 💔🥲

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مازیار

        ۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        در اینکه مشخصات فنیش عالی هست که هیچ شکی نیست اما انصافا طراحی که بلافاصله یه فراری رو تداعی کنه نداره نه تنها این مدل بلکه چند مدل دیگه در سالیان اخیر
        حالا شاید کم کم به این زبان طراحی عادت کنیم اما نه براحتی
        288GTO و F40 و لافراری کجا و SF90 و این مدل کجا؟

        موافقم 0
        مخالفم 2
  10. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    Ferarri👑🇮🇹👑

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. Hamid

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    والا از نظر طراحی بیرونی من آرتورا رو میپسندم
    از نظر طراحی داخلی خیلی برام فرقی نداره
    فنی هم فراری برتر هست گویا!

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Ninja

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      فراری در طول تاریخ رقابتی زیاد با همه خودرو سازی ها از جمله فورد لامبورگینی مکلارن و ………. داشته و هر کدوم تموم شدن و دوباره فراری بعد از شکست های فراوان و سخت از مکلارن هم کم کم دو باره داره به دوران اوج میرسه و مکی رو پشت سر میزاره و تاج پادشاهی بر سر میزاره هرچند نه فن فراری هستن نه متنفر از نمی دارم اینا میگم البته گفتم که مکی اومد کار خودشو کرد و از چند شکست بزرگ نصیب فراری کرد و دوباره برگشت همه چی به سابق و فراری داره افت محبوبیت رو جبران میکنه

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. Hamid

        ۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        والا این فقط یه V6 هیبرید هست …
        در ضمن درمورد شکست هم بگم …
        محبوبیت!
        اگه توی سایت های مختلف سرچ کنید ، البته این آمار قدیمی هست نسبتا ؛ محبوبیت 675LT از فراری 458 بیشتر هست!
        شکست 765LT از SF90 کاملا طبیعی هست دوست عزیز
        نکنه انتظار دارید یه ماشین rwd بنزینی با 800 اسب قدرت بتونه یه ماشین گرون تر Awd و هیبرید با 1000 اسب رو شکست بده!؟ والا که این حرف هایی که میزنید نوبره! هنوز که هنوزه 720 اس محبوب هست و خواهد ماند
        بله قطعا فراری خیلییییییییییییییییی طرفدار و خواهر خواه داره و اصلا قابل انکار نیست اما اینکه میگین مک لارن شکست داد و رفت پی کارش واقعا مسخرست! دوست عزیز !

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Ninja

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          شکست داد ولی نرفت پی کارش دیگه نمیتونه به فراری برسه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. محمد امین

        ۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        فکر نمی‌کنم فراری از مکلارن شکست خورده باشه ،نهایتا در درگ
        برگ برنده با فراری بوده همیشه
        هر چند که مکلارن هم بسیار کوشا و رقابتی کار کردن

        موافقم 2
        مخالفم 0
      3. مهدی

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1585 ديدگاه)

        تا چند سال پیش که به مک‌لارن پول تزریق کنن از نظر وسعت فعالیت اصلا شرکتی نبود که بخواد با فراری رقابت کنه. سود پول فروش کلاه و دمپایی فراری هم از درآمد مک‌لارن بیشتر بود بعد چطور مک‌لارن با فراری رقابت میکرد و شکستش هم میداد؟ مک‌لارن تا قبل از mp4 اصلا محصولی در تیراژ تولید فراری نداشت لطفا یکم عقبه خودروسازها رو مطالعه کنید

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. Ninja

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          اره والا حرف منم همینه ولی از یه نظر محبوبی مکی رو نگاه کنی و فراری متوجه میشی یه شکست هایی هم خورده والا من سعی کردم نظر خودم رو بدم بدون اینکه طرفداران مکی یا فراری ناراحت بشن ولی یکی میگه شکست داد و رفت پیکارش همین یکی میگه همون شکستم نداده شایدم اصن نباید همچین کامنتی میدادم

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. England

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          خیلی کمپانی ها اون زمان نبودن مهم الانه که مکلارن مدل نساخته تمامش پیش فروش میره.
          در ضمن از زمان اف 1 و بعدش ام پی فور و بعدش مدل های مختلف هیچ مدلی از مکلارن تو کلاس خودش مغلوب فراری نشد
          حالا تا صبح بیا مقایسه رو کاغذی پوچتو اینور اونور کن دمپایی و از این دست مزخرفات سر هم کنین
          کوئینگزگ هم نبود ولی اومد و پدر بوگاتی رو درآورد
          مکلارن در مقابل فراری مثل کوئینگزگ هست در مقابل بوگاتی با کمترین ادعا با کمترین سرمایه میان هیولاهایی میسازن که برگای فراری و بوگاتی تا سالیان سال فر بخوره
          حالا شما بیا اینجا هعی کامنت بذار این بود اون بود.
          باشه ما هم این همه شکست فراری رو هم ندیدیم همه اون کلیپ های توی آپارات و یوتیوب و اینستاگرام همگی فیکن شما خوبین :))

          موافقم 0
          مخالفم 2
  12. مازراتی

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (50 ديدگاه)

    طراحی و پرفورمنس خیلی عالی داره
    برا من که طرفداری فراری هستم خیلی بحث شتاب و مقایسه با برندهای دیگه مهم نیس لذت بردن از تولیدات فراری مهم هس
    دست ما که به این خودرو ها و امثال اینا نمیرسه فقط میتونیم از عکس و فیلم هایی که ازشون میاد لذت ببریم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  13. حسین

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    خیلی این ماشین خوبه هیبریدیم و فکرکنم اینا اگه هیبریدی نشن کار براشون سخت میشه بخاطر قوانین آلایندگی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدی موتور

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    خیلی بدم می اد که فراری از نظر طراحی خودشو اصلا رقیب لامبو نمیدونه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Ninja

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      لامبو هم همینه اصن رقیب مستقیم نداربن فراری لامبو
      فقط دارن با مکی میجنگبن مثل این میمونه موستانگ چلنجر فقط با کامارو بجنگن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Farzad

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    به به واقعا فوق العاده .
    اینم از رخش زیبا و تازه نفس مارانللو .
    واقعا حیف که تو این دنیا خودروسازها مجبورن سیلندرهارو کاهش بدن البته فراری حتی اگه سه سیلندر هم بسازه آدم عاشقش میشه .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. akrh78

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    طراحی چراغا زشته مخصوصا جلو که یه سوراخ درست کردن برا عبور هوا
    اگزوز شبیه زینگر شده
    اسپویلر عقبش رو هرچی توجه کردم نتونستم شباهتی با اسپویلر لافراری پیدا کنم، مال این در نهایت پاپ آپ باشه ولی مال لافراری از پایین بیرون میومد
    نمای 3/4 عقب شبیه ماشینای کلاسیک فراری هست مثلا 250 gto، از در به سمت عقب، خیلی این قسمتشو دوست دارم

    موافقم 2
    مخالفم 2
  17. Sina10

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    عملکرد فنی عالی ، قیافه زشت….
    به هیچ وجه روح یک فراریو توش نمیبینم
    فراری یعنی 458 و F12 نه ماشینی با این چراغ های زشت…
    از بعضی نما ها خیلی خوبه از بعضی نما ها افتضاح

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. محمد امین

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      اتفاقا این خود فراری هست ، خود خود فراری از 458 هم فراری تره از نظر طراحی ، برید طراحی 250lm رو ببینید ، انگار فراری دوباره ساختنش اما با دنیای مدرن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  18. محمد امین

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    این ماشین یه شاهکار هست ، هم از نظر طراحی که ادای احترام به 250lm داره و دقیقا به همون خوبی ساختنش ، واقعا عملکرد موتور بینظیره ، فراری ثابت کرد وارد هر کلاسی بشه بهترین درش هست ، موتور ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری با ۶۶۳ اسی بخار متریک ، و گشتاور ۷۴۰ نیوتون متری ، واقعا بینظیره ، این یعنی قدرتی بیشتر از نوتور ۳.۸ لیتر فلت پورشه با اینکه پورشه خیلی در ساخت ۶ سیلندر تجربه ی بیشتر داره ، عملکرد فتی فوقولاده و خیلی سریع تر از اعداد اعلامی هست ، به احتمال زیاد بهترین جایزه ی موتور های v6 رو میگره، و زنگ خطری برای پورشه و bmw هست
    و اینکه وزن ۱۴۷۰ روداره که یک پکیج پیست محور هم براش هیت که سریع ترش میکنه
    در صورتی که وزن ارتورا 1498 هست ، مقاله رو اصلاح کنید
    سریع تر از پیستا در فیورانو، واقعا تحسین بر انگیزه
    الان میتونم درک کنم که چه‌قدر جانشین لافراری حرف برا گفتن داره
    این ماشین هم یک تکه از علم هست ، و نکات آیرودینامیک اش خیلی پیشرفته هست و پیشرفته ترین سیستم الکترونیکی فراری رو داره
    واقعا ۸۳۰ اسب بخار عالی هست
    و اینکه خیلی نظرات مثبت هم داشته ، تعداد لایک هاش حدود ۶۰۰ هزار تا هست ، یعنی خیلی بیشتر از ۸۱۲ competizione که خودش خداست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  19. Tommy

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (61 ديدگاه)

    این همون پیشرانه ای هستش که با مکانیزم محفظه پیش احتراق کار می‌کنه که مازراتی هم ازش استفاده می کنه و ۶۵۴ اسب بخارِ که با وجود سیستم هیبرید به قدرت ۸۱۸ میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  20. SRT

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (605 ديدگاه)

    طراحیش زیاد جالب نیس ولی درکل ماشین جالبی میتونه باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. mm.y@rlou

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    به به حالم رو خوب کردی چند وقتی بود خیلی تو فاز الکتریکی بودن همه دمت گرم فراری که سلطان انجین سازی هستی این خودرو معرکس

    موافقم 4
    مخالفم 0
  22. رامتین

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    به به. موتور 2.9 ایتری 6 سیلندر به تنهایی 650 اسب تولید میکنه. فوق العاده هست این عدد.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  23. مهدی

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    قائدتا الان باید با اختلاف بهترین ماشین سگمنت خودش باشه تقریبا از هر لحاظ

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Ninja

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      از همه لحاظ کابین بدنه زیبایی قدرت اسب نیتون شتاب شتاب ثانویه و تاپ اسپید و وزن البته اینجا کم اعلام شده مثل اس اف و لافراری و اف 8 و از همه مهمتر پیست و تکنولوژی

      موافقم 2
      مخالفم 0
  24. مهدی

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    این ماشین رو اگه جمع ببندیم خیلی ماشین خوبی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. mahan

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    از زیبایی که نگم خودش گویای همه چیزه ولی واقعا کسی فکرشو میکرد بشه از 6 سیلندر این قدر قدرت کشید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ninja

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      اره من میکردم
      کلا اینده نگرم نه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. mahan

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        اره به شدت😁😁😁 حالا من پیشگویی می کنم یک روزی همین قدر از 4 سیلندر بکشند.
        اگر قراره درون سوز درکنار الکتریکی باشه قطعا باید حجم و الایندگی بسیار پایین درکنار بازده بالا داشته باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ninja

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          کجای کاری الان از 3 سیلندر 600 اسب میکشن

          موافقم 2
          مخالفم 0
  26. joojoo

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (271 ديدگاه)

    و ما لامبو فن ها هم کماکان باید سماق بمکیم تا ببینیم لامبورگینی کی دوباره بنچمارک سوپراسپورت ها رو بیرون میده
    بچه فراری با قدرت 830 اسب….
    اونوقت اونتادور 770 تا…
    تعلل بیش از اندازه ی لامبورگینی باعث شد تا فراری ابتکار عمل رو تو دست بگیره و لول سوپر اسپورت ها رو ارتقا بده…
    در حالی ک هم دیابلو…هم مورسیه لاگو و هم اونتادور در زمان معرفی استاندارد های سوپر اسپورت ها رو چند لول ارتقا دادن…
    اونتادور شتاب 0-100 و 0-200 و تاپ اسپید رو به زیر 3 و زیر 9 و بیش از 350 تا تثبیت کرد برای کلاس سوپر اسپورتها(در حالی ک هایپرکاری مثل زوندا چینکیوئی 0-100 و 0-200 و تاپ اسپید برابر 3.1 و 9.2 و 351 داشت)
    رکورد رسمی 400 متر اونتادور (10.4) تا زمان معرفی 720S بین سوپرکار ها شکسته نشده بود
    لامبورگینی کارش واقعا سخت شده…از طرفی باید بنچمارک جدیدی برای کلاس سوپراسپورت ها معرفی کنه…از طرف دیگه باید قیمت نهایی جانشین اونتادور رو هم زیر 650 هزار دلار نگهداره تا از دسترس خارج نشه و فروشش پایین نیاد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  27. محمد مختاری آذر

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    عجب قدرتی واقعا فراری سنگ تمام گذاشته است

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا