گرامیداشت 90 سال حضور پرافتخار فراری در موتور اسپورت
فراری با برگزاری مراسمی خاص در موزهی مشهور خود در مارانللو به استقبال گرامیداشت نودمین سالگرد حضور در مسابقات خودرویی میرود. این موزه از پنجم ژوئن پذیرای بازدیدکنندگان بوده و تا ماه می 2020 نیز میزبانی این رویداد خاص را بر عهده خواهد داشت.
احتمالاً با گرامیداشت هفتادمین سالگرد فراری در سال 2017 آشنایی دارد اما در واقع سابقهی بخش مسابقهی فراری اسکودریا بیشتر از بخش خودروهای جادهای این برند است.
داستان اسکودریا فراری از حدود یک قرن پیش و زمانی که انزو فراری در حال ساخت خودروهای مسابقهای برای آلفارومئو بوده آغاز شده است.
او در سال 1939 تیم را ترک کرده و اقدام به ساخت خودروهای مسابقهای خودش کرد. البته وجود توافقنامهی با آلفارومئو باعث شده بود انزو فراری نتواند در 4 سال اول از خودروهای مسابقهای با نام خود استفاده کند. به همین خاطر انزو فراری شرکتی با نام اتو آویو کاستروزیونی تأسیس و اولین خودروی شرکت یعنی 815 را در سال 1940 روانهی مسابقات کرد.
مراسم فراری در موزهی مارانللو شامل نمایش برخی از جذابترین خودروهای تاریخ این شرکت میباشد. از جملهی این خودروها میتوان به فراری D50 اشاره کرد که در رانندگی آن در مسابقات فرمول 1 بر عهدهی خوان مانوئل فانجیوی مشهور بوده است. خودروی 246 فرمول 1 رانده شده توسط مایک هاوتورن و 156 فرمول 1 با رانندگی جان استراتیس در سال 1963 نیز جزو دیگر خودروهای خاص این رویداد هستند.
آلفارومئو 8C 2300 اسپایدر 1932 که اولین خودرو با لوگوی اسب رقصان فراری بوده نیز به همراه اکثر خودروهای مسابقهای اخیر این شرکت همچون F2004 (با رانندگی میشائیل شوماخر) و F2007 (با رانندگی کیمی رایکونن) به نمایش درآمدهاند. فراری همچنین خودروهای جادهای منحصربهفردش از جمله 288 GTO، F40، F50، انزو، لافراری و نمونهای اندازه کامل از خودروی مسابقهای تک دستگاهی P80/C را در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته است.