پرده‌برداری از فِراری 488 اسپایدر

چهارشنبه 25 شهریور 1394 - 12:15
مطالعه 4 دقیقه
Ferrari 488 Spider
دوسالانه بین‌المللی فرانکفورت (IAA)، غرفه باشکوه فِراری و مدل روباز 488 که از زیر پوشش همیشگی بسیار زیبای قرمزرنگ مزین به «رامپانته کاوالو» بیرون...
تبلیغات

دوسالانه بین‌المللی فرانکفورت (IAA)، غرفه باشکوه فِراری و مدل روباز 488 که از زیر پوشش همیشگی بسیار زیبای قرمزرنگ مزین به «رامپانته کاوالو» بیرون می‌آید!

488 اسپایدر آبی‌رنگ (که همین جای سؤال دارد) پرده از رخ برداشت تا قوی‌ترین V8 روبازی که پادشاه مارانللو تاکنون ساخته در مقابل چشم‌ها و لنز‌های حاضران قرار گیرد و صحنه تکراری تحسین شدن فِراری بار دیگر اجرا شود.

برخلاف 458 طراحی آن کاملاً در خانه یعنی مرکز طراحی اسب سلطنتی انجام‌شده است. بااین‌حال آشناییت نزدیک و دوری با آن دارد و این‌گونه به نظر می‌رسد که پختگی و گیرایی خارق‌العاده نسل پیشین با غالبی کمی آرام‌تر و لطیف‌تر آمده تا راه سرخ فِراری را ادامه دهد و بازهم افتخارات تازه‌ای کسب کند. جالب است بدانید تک‌تک اجزای بدنه نقش بخصوصی را در آئرودینامیک خودرو ایفا می‌کنند! بدین‌صورت هم جریان هوا در بهترین حالت از سطوح بدنه عبور می‌کند هم ورودی‌های هوا به‌خوبی تغذیه می‌شوند.

شاسی سبک و به‌اصطلاح فضایی (spaceframe) آن از 11 آلیاژ متفاوت آلومینیومِ سری 6000 در مرکز اسکالیتی (Scaglietti) ساخته‌شده است و ازنظر استحکام و سختیِ پیچشی فرقی با نسخه کوپه ندارد. اهمیت این نکته را وقتی بهتر متوجه می‌شوید که نقش سقف ثابت کوپه را در یکپارچگی و استحکام بدنه به‌طور کامل درک کنید!

قلب این اسب بی‌سقف پیشرانه 3.9 لیتری توربو دوقلو است که 661 اسب بخار قدرت و 760 نیوتون‌متر گشتاور (در 3,000 دور بر دقیقه) تولید می‌کند تا دستیابی از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت در 3 ثانیه و مرز 200 کیلومتر بر ساعت در 8.7 ثانیه میسر شود و بیشینه سرعت به فراتر از 327 کیلومتر بر ساعت برسد. نکته قابل‌توجه و درعین‌حال تأمل‌برانگیز آن واکنش 0.8 ثانیه‌ایِ پدال گاز است که عملاً تأخیر توربو را جبران می‌کند!

488 اسپایدر از همان سقفی بهره می‌برد که در مدل 458 اسپایدر برای اولین بار در دنیا معرفی شد و حیرت همگان را برانگیخت. پادشاه مارانللو معتقد است سیستم ابداعی‌اش با 25 کیلوگرم وزن کمتر، محافظت بهتر سرنشینان از فضای بیرون و قابلیت باز و بسته شدن تنها در 14 ثانیه (حتی هنگام حرکت) نسبت به نمونه‌های سافت-تاپ (Soft-top) قدیمی برتری کامل دارد و بهترین گزینه برای سوپر خودروهای پیشرانه وسط-عقب این‌چنینی است.

آخرین نکته نیز ارائه رنگ بیرونی آبی مسابقه‌ای (Blu Corsa) توسط کمپانی و نیز گسترش سامانه اَپل کار پلِی (Apple Car Play) برای تمامی محصولات فِراری ازجمله همین 488 اسپایدر است که IAA امسال میزبان آگهی آن خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.