پیش‌نمایش نسخهٔ وحشی فراری 812 با 830 اسب بخار قدرت

پنج‌شنبه 2 اردیبهشت 1400 - 08:30
مطالعه 3 دقیقه
Ferrari-812_Special_Edition
فراری قصد دارد در تاریخ 5 می (15 اردیبهشت)، نسخهٔ وحشی از 812 را معرفی کند اما پیش از آن حالا پیش‌نمایشی از این هیولا را ارائه کرده است. نام این...
تبلیغات

فراری قصد دارد در تاریخ 5 می (15 اردیبهشت)، نسخهٔ وحشی از 812 را معرفی کند اما پیش از آن حالا پیش‌نمایشی از این هیولا را ارائه کرده است. نام این نسخهٔ جدید نیز در همان تاریخ طی یک رویداد ویژهٔ زنده که از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی فراری پخش می‌شود اعلام خواهد شد. مثل همهٔ محصولات فراری، برجسته‌ترین ویژگی این 812 ویژه نیز در قلب آن نهفته است یعنی جایی که آخرین تکامل از پیشرانهٔ افسانه‌ای V12 مارانلو در حال تپیدن است.

این نیروگاه حالا 830 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که بیشترین قدرت در بین همهٔ موتورهای جاده‌ای فراری محسوب می‌شود. این موتور همچنین می‌تواند تا رقم باورنکردنی 9500 rpm دور بگیرد که بازهم از همهٔ فراری‌های جاده‌ای تاریخ بیشتر است. استفاده از پیشرفته‌ترین متریال، بازطراحی بسیاری از قطعات اصلی موتور، مکانیزم جدید زمان‌بندی سوپاپ‌ها و سیستم اگزوز جدید تنها برخی از اقداماتی است که موجب شده یکی از نجیب‌ترین نیروگاه‌های فراری بتواند پرفورمنسی را ارائه کند که در بین موتورهای دوازده سیلندر بی‌سابقه است.

علاوه بر پیشرانه، شاسی 812 نیز به‌منظور ارائهٔ هندلینگ بهتر و تجربهٔ رانندگی هیجان‌انگیزتر، کاملاً ارتقاء یافته است. هرچند فراری جزئیات این اصلاحات را اعلام نکرده اما خبر از تجهیز هر چهارچرخ به فرمان گیری مستقل داده که موجب می‌شود خودرو در پیچ‌ها چابکی و دقت بیشتری داشته باشد و بیشتر به حرکت‌های فرمان پاسخ دهد. هیولای جدید فراری همچنین نسخهٔ 7 از سیستم کنترل لغزش جانبی را هم معرفی می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های چشمگیر این 812 بی‌نام بدنه‌ای کاملاً جدید است که با همکاری نزدیک مرکز طراحی فراری از طریق تحقیقات آئرودینامیکی عمیقی شکل گرفته است. طراحی مجدد این پوسته که شامل ورودی‌های هوای جلوی جدید، دیفیوزر عظیم عقب، طراحی دوبارهٔ سر اگزوزها و صفحهٔ آلومینیومی یک‌تکه با طرحی نوآورانه که جایگزین شیشهٔ عقب شده می‌شود، با هدف به حداکثر رساندن داون‌فورس انجام گرفته است. همچنین به لطف استفادهٔ گسترده از متریال سبک‌وزن مثل فیبر کربن، وزن این نسخه نیز نسبت به 812 سوپرفست کاهش یافته است.

علاوه بر این، یک تیغهٔ فیبر کربنی عرضی هم روی کاپوت تعبیه شده که به گفتهٔ فراری، همراه با صفحهٔ آلومینیومی عقب، درک کلی از حجم 812 را تغییر می‌دهد. به گفتهٔ این شرکت، این کار موجب شده کاپوت کوتاه‌تر و کل خودرو عریض‌تر به نظر برسد درحالی‌که صفحهٔ عقب هم ظاهری جمع‌وجورتر به خودرو می‌بخشد. در داخل این 812 جدید نیز هرچند داشبورد اصلی نسخهٔ معمولی حفظ شده اما پانل درها به‌منظور کاهش وزن از نو طراحی شده‌اند و انتخاب‌گر دندهٔ H شکل که اولین بار در مدل روما ارائه شد هم روی کنسول میان جای گرفته است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.