فراری

بندیتو وینیا، مدیرعامل جدید فراری

لوئیس کامیلری مدیرعامل اسبق فراری پیش از استعفا از سکان‌داری این برند گفته بود شانس زیادی برای الکتریکی شدن فراری قائل نیست. البته این خودروساز ایتالیایی برنامه‌هایی برای تولید اولین خودروی تمام الکتریکی خود در سال ۲۰۲۵ داشته و مدیرعامل جدید فراری نیز وظیفه هدایت شرکت به این هدف را بر عهده خواهد داشت. فراری امروز اعلام کرد بندیتو وینیا را به سمت مدیرعامل خود انتخاب کرده، فردی که ده ها سال تجربه در صنعت تکنولوژی را به این برند تزریق خواهد کرد.

وینیا ۲۶ سال از عمر خود را در شرکت STMicroelectronics گذرانده و اخیراً رئیس بخش MEMS و گروه حس‌گرهای ST بوده که بزرگ‌ترین و سودده ترین بخش سال پیش بوده است. او مؤسس کمپانی MEMS نیز بوده است. فراری می‌گوید درک عمیق وینیا از تکنولوژی‌ها باعث ایجاد تغییرات زیادی در صنعت خودرو شده و باعث تقویت بیشتر شرکت خواهد شد. نیمه‌رساناها، چیپ ها و دیگر تکنولوژی‌ها جزو وجوه اشتراک صنعت‌های تکنولوژی و خودرو بوده چراکه خودروهای امروزی به ویژه نمونه‌های الکتریکی نسبت به هر زمان دیگری پیشرفته‌تر هستند.

فراری فعلاً برنامه‌های خود برای آینده‌ای الکتریکی را اعلام نکرده اما قبلاً پیش‌نمایشی از این برنامه‌ها وجود داشته است. در سال پیش پتنتی از یک خودروی پیشرانه وسط با چهار پیشرانه و سیستم چهار چرخ محرک منتشر شد که هم از قوای محرکه تمام الکتریکی و هم قوای محرکه هیبریدی پشتیبانی می‌کرد. این خودروساز اولین محصول هیبریدی خود یعنی SF90 استراداله را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد خودرویی که با قدرت ۹۸۶ اسبی عنوان قوی‌ترین خودروی جاده‌ای تاریخ فراری را به خود اختصاص داد. این شرکت در سال ۲۰۱۹ ابراز امیدواری کرد تا سال ۲۰۲۲ حدود ۶۰ درصد فروش کلی‌اش به خودروهای هیبریدی اختصاص یابد.

وینیا در زمانی سکان هدایت فراری را در دست می‌گیرد که قوای محرکه الکتریکی در بحث پرفورمنس مزیت‌های زیادی را نشان می‌دهند. خودروهای الکتریکی رده میانی با قیمت‌های نسبتاً معقول عملکرد بسیار خوبی نشان داده‌اند و شاید این امر یک مشکل برای برندهای پرفورمنسی همچون فراری باشد. صنعت خودرو به سرعت در حال تغییر بوده و تکنولوژی جزو اصول اساسی آن است بنابراین انتخاب یک مدیر از صنعت تکنولوژی تصمیم هوشمندانه‌ای تلقی می‌شود. وینیا از اول سپتامبر به عنوان مدیرعامل فراری کار خود را شروع خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بنظرتون این آدم فراری رو به راه درستی میبره؟ اونطور که معلومه اینم یه حامی محیط زیستیه….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. محمد امین

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    یا آدم کاربلدی باشه ،اما امیدوارم روی پیشرانه های تنفس طبیعی هم کار کنن، هر چند که فکر میکنن بیشتر هدفشون برای هایبریدی و الکتریکی پرفورمانس هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Farzad

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    مدیرهای قدیمی خودروسازی : انزو فراری ، فروچیو لامبورگینی ، فردیناند پورشه ، کارل بنز ، هنری فورد ، …
    از نسل این اسطوره ها فقط آکیو تویودا و کریستین ون کونیگزگ باقی موندن .
    حالا یک نقل قول از انزو فراری : من ماشین نمی‌فروشم ، من موتورهایی را که ساخته‌ام می‌فروشم ، ماشین‌ها پوشش رایگانی است که همراه موتورها عرضه می‌کنم .
    این جمله اصلا به آدم شوک وارد میکنه حالا یه عده مدیر سوسول اومدن همش میگن الکتریکی .
    یاد دوران طلایی خودروسازی بخیر !

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      هواجیرو پاگانی رو هم اضافه کن،اونم چیزای خوبی میسازه…

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        بله از قلم انداختمش ، البته هوراچیو

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آره ببخشید من خوب یادم نبود اسمش…

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. Ninja

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      واقعا الان اینا بدنه فروش که ننیشه گفت بدنه زیبا و با کیفیت هم تولید نمیکنن موتور که چه عرض کنم باتری با موبایل میفروشن بیشتر

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        واقعاً…

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. VENENO / SC V12

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        کلا فقط لامبورگینی و دوج موندن و لامبورگینی هم با اوروس کمی ………….

        البته مدیران مجبور کردن اوروس رو بزنه!
        مدیران احمق!
        هرچند اوروس اصلا لامبورگینی نیست!

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. محمد امین

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2171 ديدگاه)

          مگه فراری برقی شده!
          و هنوز هم دارن روی دورن سوز ها کار میکنن
          اتفاقا لامبورگینی زود تر گفت که برنانه ی الکتریکی سازی داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          همین سیان الان شروعی برای برقی سازیه لامبورگینیه…

          موافقم 1
          مخالفم 0
    3. حسین

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      پس رءیس پژو چی؟

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        پژو چه جور ماشین باحالی ساخته که حالا اسمی ازش برده بشه؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
    4. HamiD

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      هعی … زمانی که همه چیز صفر تا صد نبود!!!
      شگفتی دیده میشد …
      الان چی
      ی الکتریکی بیاد شتاب صفر تا صد زیر 1 ثانیه بزنه ؛ خب که چی اصلا ؛ هیچ جذابیتی نداره بنظرم …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        دقیقا 👌👏

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. حسین

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    فراری الان دربرابر لامبورگینی عددی نیست.یادتو چندسال پیش لوتوس می‌گفت می‌خوام با فراری رقابت کنم بعد شما مسخرش می‌کردین.الان همون لوتوس هم داره فراری رو زیر پا می‌ذاره.

    موافقم 0
    مخالفم 5
    1. محمد امین

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2171 ديدگاه)

      جسارتا ، لامبورگینی چه ماشینی ساخته که فراری بهترش رو نساخته؟
      شما اسم یک ماشین بیار ،من اسم چن ده ماشین میارم که حتی بعضی از خبره های سایت هم اسمش رو نشنیده باشن
      دوم اینکه لوتوس چه غلطی کرده که ما نفهمیدم
      اگر منظورتون اویجا هست ، که اون رقیب فراری نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. HamiD

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      من تا حالا نشنیدم بگن لامبورگینی از فراری بهتره!!!
      و لوتوس ؛ حرفتون خنده داره واقعا …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آقا حسین خودتون فهمیدین چی گفتین؟😐 لوتوس هنوز یه نسخه نهایی هم از اویجا نداره اونوقت چجوری از فراری زده بالا؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. BenzSLR

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    فراری و برقی ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      یه ترکیب خیلی زننده….

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. mm.y@rlou

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    فکر کنم این مدیر جدیده علاقه ای به درون سوزا نداره حیف اون جواهرv12فقط انزو میدونه اون چه گوهر گران قدری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد مختاری آذر

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    مدیر لایقی هستش و چیزی از تکنولوژی و صنعت میدونه و فقط یه بیزینسمن نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      چه فایده وقتی همش به فکر برقی شدن فراریه….

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا