فراری

معرفی فراری ۶۱۲ اسکاگلیتی شوتینگ بریک، زیبایی بی‌انتها

فراری ۶۱۲ اسکاگلیتی گرند تورری بود که تولید آن در سال ۲۰۱۱ خاتمه یافته و مدل FF جایگزین آن شد. حالا اما یک شرکت اتاق‌سازی هلندی بنام وندنبرینک (Vandenbrink) اقدام به ساخت نسخهٔ شوتینگ بریک این خودرو کرده و آن‌را معرفی نموده است. این شرکت چندان شناخته‌شده نیست اما ممکن است به خاطر ساخت چنین شاهکاری، نامش بر سر زبان‌ها بیفتد. فرایند ساخت این خودرو بیش از ۱۰ سال طول کشیده است اما نتیجهٔ این تلاش طولانی خلق خودرویی است که می‌توان آن‌را یک اثر هنری دانست.

با وجود تغییراتی که در این گرند تورر ایتالیایی صورت گرفته اما هنوز هم بلافاصله در نگاه اول می‌توان فهمید که آن یک ۶۱۲ اسکاگلیتی است زیرا وندنبرینک هویت خودرو را حفظ نموده و به آن دست نزده است. بااین‌حال به‌جرأت می‌توان گفت ۶۱۲ شوتینگ بریک نمای بهتر و زیباتری نسبت به نسخهٔ معمولی پیدا کرده است. پروژهٔ ساخت چنین خودرویی برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ مطرح شد اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، اضافه کردن که درب هاچ‌بک بزرگ به یک سوپراسپرت فراری هرگز کار ساده‌ای نیست.

تصاویری که از ۶۱۲ شوتینگ بریک منتشر شده نشان می‌دهند سازنده به‌خوبی و کاملاً هماهنگ فرم کلاسیک یک شوتینگ بریک را با فرم کنونی هاچ‌بک‌های کشیده مثل پورشه پانامرا اسپرت توریزمو ترکیب کرده است. سقف خودرو نیز با شیب ملایمی به سمت عقب حرکت کرده و ستون‌های C بسیار پهنی آن‌را به بدنه متصل کرده‌اند. روی سقف هم پنجره‌ای دوقلو کار شده که یکی از ویژگی‌های بسیار جالب این خودرو محسوب می‌شود. در بخش عقبی خودرو اما همان نمای آشنای ۶۱۲ ولی با فرم هاچ‌بک دیده می‌شود.

کابین این ۶۱۲ شوتینگ بریک تقریباً دست‌نخورده باقیمانده اما به لطف فرم جدید خودرو، فضای داخلی آن کمی نسبت به نسخهٔ اصلی افزایش پیدا کرده است. در پشت ردیف دوم صندلی‌ها صندوق بار بزرگی دیده می‌شود که با چرم پوشیده شده است. شرکت وندنبرینک مشخص نکرده که حجم این صندوق چقدر است اما بااین‌حال بزرگ‌تر از ۶۱۲ معمولی به نظر می‌رسد. همچنین احتمالاً فضای سر سرنشینان عقب نیز کمی بهتر شده است. وندنبرینک در بخش فنی و پیشرانهٔ ۶۱۲ اما هیچ تغییری ایجاد نکرده و بنابراین در زیر کاپوت این نسخهٔ شوتینگ بریک نیز همچنان همان پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۵۴۰ اسب بخار قدرت قرار دارد که نیروی آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

گفته شده این خودرو بر اساس یک ۶۱۲ اسکاگلیتی مدل ۲۰۰۵ با کارکردی نزدیک به ۲۹ هزار کیلومتر ساخته شده است. سازنده برای این فراری منحصربه‌فرد قیمت ۳۰۰ هزار یورویی را اعلام کرده که مبلغ گزافی است اما باید توجه داشت که این یک فراری سفارشی است که حداقل فعلاً هیچ نمونهٔ دیگری مثل آن وجود ندارد. وندنبرینک فعلاً همین یک دستگاه از ۶۱۲ شوتینگ بریک را ساخته اما گفته است که نمونه‌های دیگری از آن فقط با سفارش علاقه‌مندان ساخته خواهد شد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ایلیا

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    همچین شاهکار هم نبود

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Reza

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3213 ديدگاه)

      یه جورایی حق با شماست

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. OMID-LAMBO

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (367 ديدگاه)

    پشتش شبیه این ماشینای نعش کش اورپاییه
    دراز و بزرگ !!
    اگه این شوتینگ بریک زیباس پس آستون مارتین ونکوییش زاگاتو چیه ؟؟؟ الهه زیبایی ؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. علی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    Wow

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. مرتضی مقدم

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (132 ديدگاه)

    تو ذوق میزنه.ب قول امید شبیه ماشینای نعش کش شده.اولین چیزی ک با دیدن عکس تو ذهنم اومد همین بود.اصلا خوب در نیومده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. The best or nothing

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    نمردیم و معنی زیبایی بی انتها رو هم فهمیدیم !!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. P.K.H

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (110 ديدگاه)

      این فقط یه ۵۹۹ لوکس شاسی بلنده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. امیر دهقان

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (516 ديدگاه)

      این تیتریه که سایت Motor1 برای این مطلب زده!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. P.K.H

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    چه لوکس
    فراری داره از سوپر اسپورت فاصله میگیره {این به این معنی نیست که دیگه نمی سازه}

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. مسعود

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    فکر کردم فقط من شبیه نعش کش دیدمش 🙂

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. مهدی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (981 ديدگاه)

    سر طراحی این ماشین رابطه فراری با پنین فارینا کم شد و میشه گفت زشت ترین محصول تاریخ فراری هست نمیدونم چطور بهش گفت زیبای فلان

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. Khosrow

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1989 ديدگاه)

    ۱۰ سال از عمرتونو دادید رفت / نه اون برمیگرده نه این ماشینه زشت میمونه ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Hamed

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (157 ديدگاه)

    با چه رویی گفتن که این نسخه از اسکاگلیتی اصلی زیباتره؟؟
    هرچند خود نسخه اصلی هم که یدونش تو ایرانم اومد خیلی فراری زیبایی نبود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا