فراری

معرفی فراری 12Cilindri شاهکار 12 سیلندر با طرح کلاسیک

جدیدترین محصول فراری، شاید آخرین سوپراسپرت V12 تنفس طبیعی در تاریخ این برند باشد. این مدل با نام ۱۲Cilndri جایگزین ۸۱۲ سوپرفست خواهد شد.

ترکیب طراحی کلاسیک و آیرودینامیک مدرن، به شکلی هنرمندانه در محصولات فراری دیده می‌شود. برند اصیل ایتالیایی، تاکنون بسیاری از مدل‌های جدید خود را با الهام از سوپراسپرت‌های قدیمی ساخته و تحسین علاقه‌مندان را برانگیخته است.

فراری 12 سیلیندری 12cilindri نمای جانبی

موتور ۶/۵ لیتر V12 فراری با کد F140 سال ۲۰۰۲ برای انزو استفاده شد و حالا با بهبود فنی، روی ۱۲سیلیندری (۱۲Cilndri) نصب می‌شود. پیشرانه‌ی تنفس طبیعی حالا ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۶۷۸ نیوتن متر گشتاور دارد. دور موتور مجاز به ۹۵۰۰ دور بردقیقه (rpm) می‌رسد و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۹ ثانیه فراهم می‌کند.

فراری 12 سیلیندری 12cilindri نمای پشت

پیشرانه، مشابه فراری ۸۱۲ کامپتزیونه است که البته برای استاندارد جاده‌ای، تنظیم شده. فناوری ATS فراری (Aspirated Torque Shaping) برای کنترل گشتاور ۱۲سیلیندری استفاده می‌شود تا با تجهیزات الکترونیکی، روی هر دنده‌ی گیربکس، بهترین عملکرد فراهم شود. سیستم‌های کنترل شاسی، کشش و لغزش نیز برای این خودروی جدید، بازطراحی شده‌اند.

فراری 12 سیلیندری 12cilindri نمای داخلی

دیگر شاهکار فراری، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ، نصب شده در عقب است که نسبت به ۸۱۲ سوپرفست، ۳۰ درصد سریعتر عمل می‌کند. حالا ۱۲سیلیندری می‌تواند در زمان ۷/۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت برسد. نهایت سرعت این مدل، محدود شده به ۳۴۰ کیلومتر برساعت خواهد بود.

ابعاد ۱۲سیلیندری، کمی بزرگ‌تر از ۸۱۲ سوپرفست است؛ اما فاصله محوری حدود ۲/۵ سانتی‌متر کوتاه‌تر خواهد بود. سبک طراحی این خودرو به دیتونا ۳۶۵ ساخت ۱۹۶۸ و فراری روما شباهت دارد. پنل سیاه برای جداسازی چراغ‌های جلو، ابتکار جالب برای ۱۲سیلیندری است و هماهنگی جالب با دیگر اجزا، مثل ادوات داخل سپر و ستون‌ اصلی ایجاد می‌کند.

چرخ‌های جلو و عقب، ۲۰ و ۲۱ اینچ با تایرهای ۲۷۵ و ۳۱۵ میلی‌متر هستند. خریدار می‌تواند تایرهای متفاوت از برندهای میشلن و گودیر را برای ۱۲سیلیندری انتخاب کند. این خودرو از سال ۲۰۲۵ با دو مدل کوپه (سقف فلزی) و اسپایدر عرضه می‌شود. آستانه قیمت نیز، ۴۲۳ و ۴۶۶ هزار دلار خواهد بود. براساس اعلام رسانه‌ها، تمام ظرفیت تولید ۱۲سیلیندری حداقل برای ۲ سال آینده، پیش‌فروش شده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۵ رای

مطالب مشابه

‫۸۵ دیدگاه‌ها

  1. corvette

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (331 ديدگاه)

    اف۱۲ شاهکار بود
    ۸۱۲ از نظر طراحی به اف۱۲ نمیرسید

    این یکی حتی در اندازه های ۸۱۲ هم نیست
    با احترام به فراری فنا
    ولی ماشین زیبایی نیست

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. Shirko

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      طراحیش چرا این طوریه !!!جلوش خیلی رو مخه ، عقبشم که همون روماست !!!

      موافقم 6
      مخالفم 1
    2. Mr. gt c

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (393 ديدگاه)

      تازه اینا همه به کنار قیمت رو تقریباً دوبرابر کرده

      موافقم 6
      مخالفم 1
    3. Reza-a

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (448 ديدگاه)

      از زمانی که فراری استدیوی طراحی خودش رو جایگزین پینین فارینا کرد دیگه طراحی هاش اون جذابیت سابق رو نداشتن

      موافقم 8
      مخالفم 1
  2. مازیار

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2986 ديدگاه)

    یک کلاسیک مدرن! بسیار زیبا و جذاب

    موافقم 8
    مخالفم 12
  3. مهرداد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    خودرو های فراری واقعا زیبان .آدم نمیتونه چشم از روی اون بردار

    موافقم 8
    مخالفم 9
  4. Taha Ayoobi

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2577 ديدگاه)

    چه جالبه ترکیب کلاسیک با مدرن.
    این جمله درد داشت: (جدیدترین محصول فراری، شاید آخرین سوپراسپرت V12 در تاریخ این برند باشد)

    موافقم 8
    مخالفم 5
  5. Taha Ayoobi

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2577 ديدگاه)

    یه سوالی برام پیش اومده

    اینکه میگن نهایت سرعت فلان ماشین مثلا روی 300 کیلومتر بر ساعت محدود شده یعنی چی؟
    منظورم اینه که نهایت سرعت به چه چیز هایی بستگی داره و وقتی میگن محدود شده یعنی چی
    با تشکر

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. sinasvj

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (350 ديدگاه)

      من فقط میدونم نهایت سرعت رو توسط ecu ماشین تعیین میکنن یعنی اگه ماشین از لحاظ فنی بتونه ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت بره کارخونه به دلایلی که اکثرا دلایل ایمنی هستش این سرعت رو توسط ecu روی ۳۰۰ تا محدود میکنه یعنی وقتی شما به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید ecu یا تعویض دنده بعدی رو انجام نمیده یا دریچه گاز رو کنترل میکنه که ماشین بیشتر نره یا تزریق سوخت رو قطع و وصل میکنه مثل قطع کن باتری گوشیا که اگه روی ۸۰ محدود کنید دیگه شارژر قطع میشه توی اون درصد و اگه یک درصد بیاد پایین دوباره شارژ میکنه و دوباره قطع بشه تا روی ۸۰ بمونه

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. Siyavash

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (708 ديدگاه)

      ساده سادش یعنی این که بنا به دلایل امنیتی و راندمان موتور سرعت رویه مثلا ۲۵۰ کیلومتر محدود شده در حالی که توانایی رسیدن به سرعت هایه بالاتر رو هم داره..
      نمونش مثلا بی ام و که فکر کنم رویه m5 نسل قبلی نهایت سرعت ۲۵۰ محدود شد ولی نسخه کامپتیشن این محدود کننده برداشته شد و تا ۳۰۵ کیلومتر رسید….
      دلایل دیگه ای هم هست که یکم طولانی هست گفتنش..

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. Mohammad

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (313 ديدگاه)

      بعضی از ماشینا بیشتر از سرعتی که محدود شدن میتونن برن ولی ضرایب گیربکس ماشین رو محدود میکنن تا یه سرعتی
      چون وقتی سرعت بالا نیاز به ترمز های پیشرفته و قوی داره که هر کسی نمیتونه بسازه ، رینگ های مخصوص میخواد ، مسئله تصادف ماشین هست و اینکه ماشین تو اون سرعت قابل کنترل هست و راننده بهش تسلط داره یا نه
      تو سرعت های بالا۳۵۰تا قوانین خیلی عجیب غریب و سخت میشن
      مثلا من تو یه مقاله میخوندم اگه بوگاتی شیرون حدودا ۸دقیقه با سرعت بالای ۴۵۰کیلومتر حرکت کنه تایر هاش تموم میشن
      حالا تو فرض کن چه فشاری به ماشین میاد
      بعضی موارد هم ربطی به اینا نداره و ضرایب گیربکس رو کوتاه میکنن تا دور موتور همیشه بالا باشه ماشین همیشه گشتاور در دسترس داشته باشه و ماشین عین موشک برات شتاب بگیره😄
      ببخشید یکم طولانی شد

      موافقم 7
      مخالفم 1
    4. مازیار

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2986 ديدگاه)

      جریان برق در اون سرعت قطع میشه که دیگه افزایش پیدا نکنه
      اینکه به چه چیزهایی بستگی داره سیاست و تصمیم کمپانی هست

      موافقم 1
      مخالفم 0
    5. OM.01

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (454 ديدگاه)

      (اینکه میگن نهایت سرعت فلان ماشین مثلا روی 300 کیلومتر بر ساعت محدود شده یعنی چی؟)

      محدود کننده سرعت یه برنامه ای هست به کمک سنسورها سرعت خودرو را در هر لحظه اندازه‌گیری می‌کنند و اطلاعات آن را به ای سی یو خودرو می‌فرسته. هنگامی که سرعت از حد مجاز مشخص شده برای سیستم بالاتر می‌رود، کامپیوتر خودرو میزان سوخت و اکسیژن وارد شده به موتور را محدود می‌کند و این سبب کاهش سرعت خودرو می‌شود و از اون سرعت فراتر نمیره

      موافقم 5
      مخالفم 0
    6. H.a.m.i

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      یعنی قدرت ماشین بیشتر از اندازه نیاز هستش . وقتی قدرت بیشتر باشه نیاز به آیرودینامیک بیشتر برای پایداری ماشین تو‌سرعتهای بالا مخصوصا بالای سیصد کیلومتر هست . لاستیک ها باید بتونن مدت بیشتری تو اون سرعت دوام داشته باشند ویه سری موارد دیگه از جمله ایمنی. قوانین جاده ای و …

      موافقم 2
      مخالفم 1
    7. Mahdi

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (29 ديدگاه)

      یعنی اینکه ماشین می تواند سریعتر از رقم اعلامی هم برود ولی بخاطر موضوعات مختلف مثل دوام بیشتر موتور و گیربکس رو یک سرعت خاص محدود میشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
    8. ( سلام داداش چطوری سابق )

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (96 ديدگاه)

      تو مپ ماشین حداکثر روی یه سرعت لیمیت میشه

      میشه با تغییر مپ ، اون محدودیت رو برداشت

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Taha Ayoobi

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2577 ديدگاه)

        کامل فهمیدم، ممنون از همه.

        موافقم 3
        مخالفم 0
  6. محسن

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    به به چه زیباست.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  7. imanenzo

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    زیباست ولی به شخصه انتظار بیشتری از آخرین ۱۲ سیلندر فراری داشتم.راستی این چه اسمیه که براش انتخاب کردن.۱۲ سیلیندری.

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2814 ديدگاه)

      با لهجه مشهدی بوده🤣🤣

      موافقم 4
      مخالفم 0
  8. مهران

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    ۰تا ۲۰۰ ۷/۹ثانیه😕

    موافقم 5
    مخالفم 0
  9. دانیال_Surrey،England

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2825 ديدگاه)

    شاهکار طراحی؟!
    همون چیزی که میترسیدم شد.
    ترکیب روما و sf و…
    کلا همون روند جدید طراحی فراری.
    همون زمان که بندیتو وینیا شد مدیر عامل فراری و اولویت هاش الکتریکی سازی و….بود یه حدس هایی از این روند بی روح سازی محصولات فراری میزدم.
    احتمالا همین روند تو جانشین لافراری هم پیاده بشه چون اون قراره ظاهرا شاهکار تر باشه با یه 6 سیلندر!!

    موافقم 9
    مخالفم 8
    1. Reza.M

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (310 ديدگاه)

      اول الفارومئو با میلانو گند زد بعد مازراتی با تک تک مدل هاش الانم فراری با این…واقعا خسته کننده شده این روند خودرو سازی کار ب بقیه خودروساز ها ندارم که خیلی وقته گند زدن تو طراحی هاشون از بنز و بی ام و بگیر تا تویوتا و بقیه…از فراری جدا بعید بود این طراحی مزحک…برگردین عقب ب شاهکار هایی مث f12 یا ۴۵۸ نگاه کنین

      موافقم 15
      مخالفم 9
    2. MPH

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (426 ديدگاه)

      بعنوان یک فراری بسیار زشت و بی هویته
      حالا هرچی بگن از دیتونا الهام گرفتیم ، واقعا خوب در نیومده

      موافقم 9
      مخالفم 9
    3. Amin

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2180 ديدگاه)

      وقتی فقط ماشین رو توی طراحی خلاصه میکنی اونم با سلیقه ی خودت …..

      موافقم 5
      مخالفم 5
  10. FY

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    تقلید کلی از بی ام و z3…‌. فراری هم خودشو خراب کرد😔

    موافقم 1
    مخالفم 11
  11. R@min

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1861 ديدگاه)

    دقیقا باز طراحی مدل ۳۶۵ هست با زبان طراحی جدید فراری طراحی کاملا معمولی و بی روح. اسم فوق العاده مزخرفی داره همیشه اسم گذاری محصولات دوازده سیلندر ترکیبی از مشخصات موتور بود ولی این به طرز احمقانه‌ای همون موتور گذاشته !

    +ماشینت چیه ؟
    -فراری دوازده سیلندر
    +می دونم دوازده سیلندر اسمش چیه ؟
    -دوازده سینلدر

    تیم احمق مارکتینگشون چی فکر کردن واقعا ! آخرین فراری دوازده سیلندر اسمش دوازده سیلندر باشه !!

    موافقم 14
    مخالفم 6
  12. heshmat021

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (349 ديدگاه)

    جلوش یکمی شبیه دیتونا است
    کاش لامبو هم یدونه با الهام از میورا بزنه

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. amir

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2814 ديدگاه)

      ولی به نظرم اونی که با الهام از کونتاش زد خوشگل بود واقعا

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. heshmat021

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (349 ديدگاه)

        اره اونم خوب بود، کلا الهام گیری شرکت ها از کذشته خیلی خفنه

        موافقم 1
        مخالفم 0
  13. Soroush

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (194 ديدگاه)

    قطعا از نظر فنی شاهکاره
    کابین زیبایی هم داره
    ولی تو طراحی خارجی ترکیبی از فراری ۳۶۵ و فراری روماست که حس عجیبی داره نمیشه گفت نسبت به قبل زشت تر یا زیباتر شده!بیشتر عجیب غریبه
    به نظرم طراحی f12 هم از این ماشین و هم از ۸۱۲ دوست داشتنی تر بود

    موافقم 12
    مخالفم 1
  14. Arya

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    حداقل از فراری انتظار همچین چیزی رو نداشتیم…
    اصلا و ابدا طراحی این ماشین در حد 812 نیست و بیشتر شبیه روما هست تا 812
    موتور عالی
    گیربکس عالی
    طراحی داخلی فوق العاده
    ولی ولی ولی کاش فراری طراحی بیرونی رو بهتر میساخت چیزی که در حد نام 812 باشه
    باید ببینیم نویتک با تیونینگ خودش آیا میتونه طراحی این ماشین رو به 812نزدیک کنه با نه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  15. پیام

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1974 ديدگاه)

    واقعا جذاب نیست مخصوصا جلوش! جلوش انگار تویوتا پریوس هست. بیماری مشکل تو طراحی به چنین برندهایی هم رسیده.

    موافقم 7
    مخالفم 5
  16. زیزیگولو

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5959 ديدگاه)

    فراری داره ثابت میکنه و نشون میده که پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی هنوز به پایان راه خودش نرسیده✌️

    موافقم 8
    مخالفم 0
  17. آرش

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    حال نکردم برای برندی مثل فراری طراحی عجولانه ای داره .

    موافقم 6
    مخالفم 3
  18. علی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    تا به اینجا نظرات منفی درباره طراحی این ماشین زیاده
    ولی به نظر من که واقعا زیباست
    چونکه هویت خودش یعنی فراری بودنه خودشو حفظ کرده

    موافقم 7
    مخالفم 8
  19. سعید

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    به خوبی کلاسیک و مدرنیته با هم ترکیب شده
    و جدا شاهکاره از نظرم

    موافقم 3
    مخالفم 6
  20. MC20

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    به ایتالیایی سیلیندری نوشته اما چیلیندری خونده میشه …

    من در نگاه اول ، یکم ، خیلی زیاد توی ذوقم خوردددددددددد …

    به نظرم در قیاس با 812 ، طراحی ” دودیچی چیلیندری ” افت کرده …

    به نظرم این طرح ، پویایی 812 رو نداره و زمان می بره تا بهش عادت کنیم …

    چراغ های عقب و چراغ ای جلو و کابین در 812 ، روح و هویت مستقل داشتند که اینجا به نظرم اون روح و هویت ، به اغما رفته …

    از باب فنی هم مثل همیشه بی نظیر و بی همتاست و چیزی جز تحسین ، باقی نمی مونه …

    فراری مثل همیشه سردمدار تکنولوژی و نبوغه و بسیار پیچیده و دست نیافتنی …

    فراری پرچم ایتالیا رو به تنهایی در اوج بالاترین قله ، بالا نگه داشته …

    اسم بسیار با مسما و صد البته غم انگیزی هم داره …

    اشاره ای به حسن ختام 12 سیلندرسازی …

    موافقم 9
    مخالفم 5
  21. DEU & USA & ITA

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (127 ديدگاه)

    یکی دیگه از اسطوره ها هم از جهان رفت
    این چرا اینقدر جلوش تویوتا سوپراعه؟!
    اون مانیتور چیه اون وسط ؟ مگه طراحی قبلی چیش بود؟

    شاید مخالف باشین ولی وقتی به نسل قبلی این ماشین نگاه میکنم افول طراحی رو میبینم

    معلوم نیس قبلا دیزاینر های فراری برای تویوتا کار میکردن یا تویوتا برای اونا

    اون از پورسانگوئه که شبیه کراون شده ، اینم از این…

    موافقم 9
    مخالفم 5
  22. Ferrari

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    طراحی بسیار خوبی داره. بخصوص نمای عقب، بغل و کابین‌.
    تنها نکته ای که کمی ناامید کننده بود برای من، توان پیشرانه بود. انتظار ۸۵۰ اسب قدرت رو داشتم.

    موافقم 3
    مخالفم 10
  23. جرمی کلارکسون

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (560 ديدگاه)

    عجب طراحی داره عالی شده ترکیبی از روما و دیتونا

    موافقم 4
    مخالفم 5
  24. OM.01

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (454 ديدگاه)

    هعی روزگار…میخوام این لعنتی رو!

    (بر اساس اعلام رسانه‌ها، تمام ظرفیت تولید ۱۲سیلیندری حداقل برای ۲ سال آینده، پیش‌فروش شده است)
    🥺😩

    فقط 500k قیمتش هست! این قیمت برای برخی درآمد 20 سالشون هست و برای برخی درآمد 20 ماهشون و برخی درآمد 6 ماهشون!

    چه زیبا هست😕

    موافقم 5
    مخالفم 6
  25. Mohammad

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (313 ديدگاه)

    بچه های سایت یه جوری دارن درمورد خودرو های سوپراسپرت بد میگن انگار که ….
    میلیاردر ها و راننده ها دارن میخرن و حال میکنن
    ما داریم از پشت گوشی ایراد میگیریم

    موافقم 7
    مخالفم 10
  26. Mosi

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    چقدر خوشگله لعنتی

    موافقم 4
    مخالفم 7
  27. javad-bmw

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (158 ديدگاه)

    وقتی فراری میبینی باید فَکِت بیوفته و کف بالا بیاری ، فراری همینه.
    اما این اینجوری نیست، برای مثال، فراری انزو یا f40 یا حتی ۶۱۲ رو با این مقایسه کنید.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  28. sinasvj

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (350 ديدگاه)

    مگه قرار نشد آخرین وی ۱۲ جانشین ۸۱۲ باشه؟ منظورم اینه که این ماشین با این طراحی به هیچ وجه نمیتونه جانشینی برای ۸۱۲ که یک تابلو نقاشی داوینچی بود باشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  29. Saman

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این میخواد با ریووءلتو رقابت کنه 😬

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. Amir

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (62 ديدگاه)

      به هیچ وجه حریف روئلتو نمیشه
      Sf90 رقیب روئلتو هست

      موافقم 2
      مخالفم 0
  30. ساسان

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    شبیه به مدلهای تک ساخته تا جانشین 812….
    تا اینجا مشخصاً 599 ,f12 و 812 از این مدل زیباتر بودن.
    در زمینه فنی هم اتفاق خاصی رقم نزدن…
    کمی عجیبه این حرکت از فراری…

    موافقم 9
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا