میرا S، عجیبترین فراری تاریخ به حراج گذاشته میشود
فراریهای زیادی وجود ندارند که بتوان آنها را زشت توصیف کرد اما این میرا S ممکن است شایستهٔ این توصیف باشد. این فراری منحصربهفرد و عجیب در 2 فوریه توسط RM ساتبیز در پاریس به حراج گذاشته خواهد شد. ظاهر عجیب میرا S توسط طراح افسانهای «جیووانی میچلوتی» طراحی شده است. وی در طول حضور خود در فراری خودروهای زیادی را برای این شرکت طراحی کرد که میرا S آخرین آنها بوده است. میچلوتی در آلفارومئو، لانچیا، مازراتی و تریومف هم کار میکرد.
در دههٔ 80 میلادی یکی از پادشاهان عربستان سعودی به میچلوتی سفارش طراحی این فراری منحصربهفرد را داد. این خودرو بر اساس فراری 400i ساخته شده اما در ظاهر میرا S نمیتوان اثر چندانی از آن فراری را مشاهده کرد. میرا S در نمای جانبی خود فرمی گوهای شکل دارد و گلگیرهای جعبهای شکل آن به شکلی بیرون زده طراحی شدهاند. عقب خودرو اما طراحی عجیبتری دارد زیرا انتهای بدنه به سمت بالا متمایل شده است.
میرا S بسیار به میتسوبیشی استاریون شبیه به نظر میرسد که آنهم در دههٔ 80 ساخته میشد. سقف و پنجرههای عقب این دو خودرو شباهت زیادی باهم دارند و هردو از چراغهای جلوی مخفی استفاده میکنند. یکی دیگر از ویژگیهای جالب و شاید عجیب میرا S هم برخورداری از برفپاککن در پنجرههای جانبی است. البته این برفپاککنها در تصاویر ساتبیز دیده نمیشوند ولی در تصویر زیر میتوانید آنها را مشاهده کنید. وجود سیستم تهویهٔ دوقلو در این فراری نیز آن را جذابتر کرده است.
به گفتهٔ ساتبیز، میرا S در سال 2020 توسط بخش فراری کلاسیک بازسازی شده است. طبق گزارشها، این کار که 252 هزار یورو هزینه داشته است، شامل بازسازی پیشرانه، تجهیز به اگزوز جدید، کارهای برقی و موارد دیگر بوده است. فراری 400i به یک پیشرانهٔ 4.8 لیتری V12 با انژکتورهای ساخت بوش مجهز بود که همین موتور در سینهٔ میرا S هم قرار دارد. خریداران میتوانستند برای 400i از بین گیربکسهای پنج سرعتهٔ دستی یا سه سرعتهٔ اتوماتیک یکی را انتخاب کنند که میرا S به نمونهٔ اتوماتیک مجهز است. فراری این گیربکس را از جنرال موتورز گرفته بود.