فراریهفته نامه

گزارش مالی خودروسازان در سه سال اخیر، فراری پرسودترین خودروساز سال 2021 شد

چالش پیش روی صنعت خودرو در سال ۲۰۲۱ باعث شد که بسیاری از تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان در اروپا، آمریک، ژاپن و کره‌جنوبی با مشکلات مالی متعددی روبه‌رو شوند. نتایج بررسی‌های اخیر نکات جالبی را روشن کرده‌اند. در طی وارسی گزارش‌های مالی ۱۹ خودروساز متفاوت در سراسر جهان، مشخص شد که فروش خودروسازان نسبت‌به دوران پیش از همه‌گیری کرونا کمتر بوده؛ این مورد درحالی رخ داده است که سود این شرکت‌ها نسبت‌به گذشته بیشتر شده است.

بازگشت صنعت خودرو به شرایط عادی با افزایش قیمت‌ها

براساس بیانیه‌ها و گزارش‌های رسمی مالی، مجموع درآمد خودروسازی‌های آستون‌مارتین، گروه ب‌ام‌و، دامیلر، فراری، فورد، گروه جیلی، جنرال‌موتورز، هوندا، گروه خودرویی هیوندای، ایسوزو، مزدا، اتحاد رنو-نیسان، استلانتیس، سوبارو، سوزوکی، گروه تاتا، تسلا، تویوتا و گروه فولکس‌واگن برابر ۱.۸۹ ترلیون دلار بوده است. این رقم در مقایسه با درآمد این خودروسازان در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به‌ترتیب ۶ و ۱۳ درصد رشد را به خود دیده است.

این شرکت‌ها در سال ۲۰۲۱ ۶۹.۵۴ میلیون وسیله‌نقلیه فروخته‌اند؛ رقمی که نسبت‌به سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به‌ترتیب تا ۱۴ و ۲ درصد رشد داشته است. نتیجه مقایسه این داده‌ها بیان می‌کند که خودروسازان یا قیمت‌هایشان را افزایش داده‌اند یا از تخفیف‌های سالانه‌شان کاسته‌اند. بخشی از نتیجه عجیب مقایسه واحدهای فروخته‌شده در برابر سود، به‌خاطر کمبود جهانی تراشه در سال‌های اخیر قابل توجیه است. این شرکت‌ها درنتیجه افزایش تقاضای ناشی از ممنوعیت‌های حاصل از همه‌‌گیری ویروس کرونا و امکان ساخت خودروهای کمتر، قیمت‌های خود را افزایش داده‌اند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که سود متوسط برای هر واحد فروخته شده در سال ۲۰۲۱ برابر ۲۷,۲۷۰ دلار بوده؛ این رقم در مقایسه با سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به‌ترتیب ۱۰ و ۱۱ درصد افزایش داشته است.

تمرکز شرکت‌ها بر پربازده‌ترین بخش‌ها

سود عملیاتی که در ادامه بیانه‌های مالی از آن یاد شده بود، نتیجه جالب‌توجه دیگری را روشن کرد؛ براخلاف تاثیر منفی همه‌گیری ویروس کرونا بر اقتصاد جهان و درنتیجه آن ایجاد مشکل در رنجیره تامین قطعات صنعت خودرو، این ۱۹ شرکت تامین‌کننده در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ سرمایه بیشتری کسب کرده‌اند.

سود حاصل از عملیات این شرکت‌ها (یعنی مجموع سود منهای هزینه‌های تولید و دیگر خرج‌های فروش و مدیریت) در سال ۲۰۲۱ برابر ۱۴۳.۹۷ میلیارد دلار بوده است. به زبان دیگر، این شرکت‌ها موفق شدند تا به‌ازای فروش هر ۱۰۰ دلار از محصولات خود، ۷.۶ دلار آن را بازگردانند. برای مقایسه، می‌توان به سود حاصل از عملیات سال ۲۰۲۰ نگاهی انداخت که برابر ۳.۶ دلار به‌ازای هر ۱۰۰ دلار بوده است. همه این نتایج تاثیر همه‌گیری کرونا در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را بیش‌ازپیش روشن می‌کند؛ چراکه همان‌گونه که انتظار می‌رود، سود عملیاتی در سال ۲۰۱۹ نیز مقداری کمتر از ۲۰۲۱ و برابر ۵.۱ دلار به‌ازای هر ۱۰۰ دلار فروش محصول بوده است. اگر به آمار مجموع خودروهای فروخته شده در مقایسه با افزایش سوددهی عملیاتی نگاهی بیاندازیم، قطعا به تحسین‌برانگیز بودن این ارقام پی خواهیم برد.

۲۰۲۰ بدترین سال مالی، سود بیشتر در ۲۰۲۱

بگذارید از دیدی دیگر به داده‌ها نگاه کنیم. اگر میزان درآمد شرکت‌ها را از فروش هر دستگاه بررسی کنیم، می‌بینیم که این رقم در میان سال‌های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ کاهش و سپس افزایش داشته است. این رقم برای سال‌های یادشده به‌ترتیب برابر ۱,۲۷۰، ۸۹۲ و ۲,۰۶۹ دلار بوده است.

خودروسازان و تامین‌کنندگان با فروش خودروهای برقی و مدل‌های شاسی‌بلند موفق شدند تا کاهش سود ناشی از فروش مدل‌های برقی کم‌درآمد نظیر سدان‌های احتراق داخلی را جبران کنند. با مشکل تامین نیمه‌هادی‌ها در صنعت، خودروسازان هر آنچه را که داشتند در پرسودترین بخش‌های ممکن استفاده کردند تا خطوط تولید مدل‌های پرسود را در حرکت نگه داشته و خودروهای کم‌سود را از خط تولید خارج کنند.

فراری، تاجر درجه یک صنعت خودرو در سال ۲۰۲۱

در میان تمام برندهای نام‌برده، فراری توانست با اختلاف زیاد به پرسودترین خودروساز جهان تبدیل شود. سود عملیاتی این شرکت در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به‌ترتیب ۲۱.۴ و ۲۵.۵ درصد افزایش داشته است. براساس داده‌های موجود، این کمپانی ایتالیایی در سال ۲۰۲۱ به‌ازای فروش هر واحد، ۱۰۶,۰۷۸ دلار سود کرده است که رقمی شگفت‌آور محسوب می‌شود. برای مقایسه می‌توان به دومین خودروسازی پرسود در این سال، تسلا، اشاره کرد با اختلاف زیادی از فراری عقب بوده و به‌ازای فروش هر واحد تنها ۶,۶۹۳ دلار سود کرده است.

نگارنده مطلب به نقل از motor1، متخصص صنعت خودرو، فلیپ مونُز، از مجموعه «یوتا داینامیکس» بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
Motor1

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    البته قیاس فراری تیراژ محدود و سوپر اسپرت با چیزایی مثل تسلا و فورد و تویوتا و.. اشتباه ست

    معلومه فراری باید کلی سود کنه نه رقیب خاصی داره نه قوانین حاشیه سود شامل حال ش میشه بر خلاف تویوتا و فورد و..

    کم تیراژ= همیشه پر سود . سوپر اسپرت کم تیراژ= خیلی خیلی پر سود

    با این استدلال رولزرویس هم خیلی پرسوده . حالا شما فراری رو از این لیست خارج کن . میگفتن تسلا عجب گرون فروشه 6.693 دلار در هر واحد سود میگیره:)

    موافقم 30
    مخالفم 14
    1. کیانوش

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (788 ديدگاه)

      البته همه کم تیراژ ها سود ده نیستن مثلا پروژه پورشه 918 یا مرسدس پروجکت وان یا حتی شنیدم بوگاتی ویرون هم سود ده نبوده شیرون چرا چون قیمتش نسبت به ویرون دو سه برابر شده
      فراری هم اکثر سودش رو از مدل های پایین رده اش میگیره تو رنج قیمت دویست تا چهارصد هزار دلار
      هایپر کار ها سوده ده نیستا معمولا خودشون ولی در واقع ی جور تبلیغ محسوب میشن واسه خودرو های دیگه برند و به غیر از تبلیغ بهترین بستر اسه واحد تحیقیق و توسعه همین هایپر کار های تولید محدود هستن مثلا خیلی از تکنولوژی ها و سیستم هایی که الان رو مک لارن ها و فراری ها و پورشه های تولید انبوه میبینیم اول روی پی وان و لافراری و 918 استفاده شدن و بعد کم کم وارد خودروهای ارزون تر برند هاشون شد

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. Porsche 911

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        ساخت هر 918 فقط برای پورشه ضرر بوده ولی به عنوان یک هایپرکار نوین و هیلو کار برای اثبات خودش نیاز به ساخت چنین ماشینی داشت

        موافقم 5
        مخالفم 1
  2. بهنام

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (823 ديدگاه)

    اونیکه بهترین و زیباترین میسازه ،باید هم بیشتر از همه سود کنه .

    موافقم 39
    مخالفم 16
    1. کافر مقدس

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      دو خط متن رو بخون آخه باید از کجا میاری . باید سود کنه مگه الکیه . دلایل ش رو گرفته خوبه حالا

      درنتیجه افزایش تقاضای ناشی از ممنوعیت‌های حاصل از همه‌‌گیری ویروس کرونا و امکان ساخت خودروهای کمتر، قیمت‌های خود را افزایش داده‌اند.

      آمار فراری در سالهای قبل رو ببین بعد از واژه *باید* استفاده کن

      استاد باید و نباید ها آمار فراری در سال های قبل خدمت شما . هیچکی اندازه فراری ضرر مالی نداده تا حالا

      شرکت فراری نتایج بررسی های مالی خود برای سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ را اعلام کرده است. بر اساس این نتایج فراری ضرر خالص ۴۱۳ میلیون یورویی را متحمل شده است و درآمد شرکت از مبلغ ۹۸۴ میلیون یورو به ۵۷۱ میلیون یورو کاهش یافته است.

      از سوی دیگر تیم فرمول یک فراری نیز با کاهش درآمد شدیدی مواجه شده است چرا که درآمد تیم فرمول یک رابطه مستقیمی دارد با تعداد مسابقات به همین علت با کاهش تعداد مسابقات رقم پرداختی حامیان مالی نیز کاهش داشته است و از مبلغ ۱۳۱ میلیون یورو در سال ۲۰۱۹ با نزدیک ۳۷٪ کاهش به مبلغ ۸۳ میلیون دلار رسیده است.

      موافقم 11
      مخالفم 32
      1. بهزاد

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2412 ديدگاه)

        ببین دوست گرامی ده ها بار از این صحبت های آماری که بیشترشون اشتباه هست ارائه کردید ، فراری در سال ۲۰۲۰ حدود ۷۰۰ میلیون دلار سودآوری داشته و این گفته ی شما که هیچکی اندازه ی فراری زیان دهی نداشته از بیخ و بن غلطه و وقتی اطلاعات مثل نقل و نبات در اینترنت موجوده چرا به دنبال توهمات و آمارسازی میروید!
        در حال حاضر رقیبان فراری با تیراژ تولید مشابه یا حتی بیشتر قادر نیستند حتی چند فصل مالی متوالی با سوددهی داشته باشند.

        موافقم 28
        مخالفم 7
        1. بهنام

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (823 ديدگاه)

          دوست عزیز. بیخودی آمپر نچسبون .نظر من اینه که فراری همواره زیباترین و بهترین خودروها رو ساخته و واسه همین عاشق و دلباخته زیاد داره تو دنیا .از نظر من هر چی سود کنه نوش جونش . ضمنأ اون آمارها رو هم از نو بنویس شاید بیشتر تسکین بیابی .

          موافقم 11
          مخالفم 3
      2. کیانوش

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (788 ديدگاه)

        تیم های فرمول یک اصلا سود ده نیستن سال های قبل فراری و مرسدس واسه هر فصل نزیدیک چهارصد میلیون دلار هزینه میکرد یعنی علاوه بر دریافتیشون از اسپانسر ها از کمپانی مادر هم بودجه میگرفتن اصلا فراری دلیل اینکه شروع کرد به خودرو سازی تامین تیم های موتوراسپورتش بود
        این فصل وضعشون بهتر شده چون محدودیت بودجه و اینکه خودرو ها ساده تر شدن و انجین واسه چند سال اینده تغییری نمیکه
        باعث میشه هزینه تیم ها کمتر بشه
        شاید این فصل سود کنن چون تعدا مسابقات بیشتر شده و بیشتر هم میشه میگن تا سی گرند پری برنامه دارن تو فصل های اینده
        ولی خیلی خیلی هم سود کنن به سه درصد هم فکر نکنم برسه
        چون هزینه های فرمول وان وحشتناک بالاست
        فراری و مرسدس هرکدوم نزدیک چهارصد تا پرسنل متخصص دارن تیم هاشون
        همیلتون خودش هر فصل نزدیک شصت میلیون میگیره
        دو تا راننده فراری هم با هم بیست و خورده ای میگیرن اگه چارلز این فصل قهرمان بشه که میشه به احتمال زیاد حداقل دوبرابر میشه حقوقش
        و البته فراری هم درامد خیلی زیادی کسب میکنه در صورت قهرمانی
        این فصل فراری به احتمال خیلی زیاد قهرمان سازندگان میشه چون بهترین ترکین راننده هارو داره و ماشین سریع و قابل اعتمادی و لکلرک هم قهرمان راننده ها چون عالی رانندگی کرده تو این سه گرند پری
        دیروز حتی دور اخر با اینکه فست لپ مال خودش بود باز یک ثانیه بهبود بخشید تایم فست لپش رو عالی بود دیروز
        اگه دوستان قبول کنن البه همه میگن مکس بوش شانس بود مکس بد شانس بود بد شانسی چیه یعنی انجین خودشون رو نمیشناسن مگه میشه ردبول دوتا تیم داره چهارتا ماشین با این انجین وقتی تو سه گرند پری سه چهار بار به خاطر ی مشکل ریس رو از دست میده یعنی خودشون میدونن مشکل چیه ولی بازم ریسک میکنن و مود موتور رو بالا نگه میدارن
        همه میگن فراری قوی ترین انجین رو داره ولی تو مسابقه جده تو مستقیمی ها ردبول ده کیلیومتر بر ساعت تاپ اسپید بیشتری داشت از فرار و لکلرک حتی با دی ار اس و خلع پشت خودروی مکس بازم نمیتونست به سرعت ردبول برسه
        پس ربطی به شانس نداره انتخابی بوده که خودشون کرد و انجین رو خیلی تحت فشار گذاشتن یکی دو دور اخر مکس قبل از اینکه انجین بیاد پایین خیلی سریع بود
        خیلی فشار اورد
        همه تیم ها بدون استسنا میتونن از انجین قدرت بیشتری بگیرن تا مثل ردبول تو مستقیمی ها ده پونزده کیلومتر تاپ اسپید بیشتری نسبت به حالت مود عادی انجین بگیرن ولی باید ریسک خراب شدن انجین هم قبول کنن چند فصل قبل مکس تو بعضی از لپ ها مود انجین رو بالا میبرد و بهش کمک میکرد که برسه به لیدر و حتی سبقت بگیر مثل اتریش 2019 که با کمک همین قدرت بیشتر هوندا از لکلرک سبقت گرفت اول شد ولی تو چند ریس اخیر واسه اینکه پا به پای فراری بیان مجبورن بالا ترین مود انجین انتخاب کنن که نتیجه اش هم دیدیم همون ریس اول ردبول قهرماتی سازندگان رو از دست داد
        و باز برنامه شون قهرمانی مکس هستش که بعید میدونم دیگه امکانش باشه پنجاه امتیاز عقب افتاده تو اول فصل

        موافقم 5
        مخالفم 0
  3. Scuderia Ferrari

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    همه ارزش لوگوی اسب سرکش رو درک میکنن
    هرچی میخوره نوش جونش چون نتیجه رو داریم می بینیم

    کافر مقدس
    این آمار و اطلاعات غلط رو باید جای دیگه می نوشتی نه در پدال که تیفوسی های زیادی داره و همه آمارها دستشونه
    به جای تخریب بزرگ ترین اسپرت ساز دنیا سعی کنید حقایق رو ببینید و تحسین کنید

    موافقم 27
    مخالفم 15
  4. ممد ژانگولر

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3523 ديدگاه)

    فراری یعنی تولید کم ولی سود زیاد
    غیر از این بخواد باشه باید شک کرد 🚬

    موافقم 4
    مخالفم 1
  5. پیام

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (283 ديدگاه)

    منم نظر کارشناسیما راجب فراری بعدا میدم الان سوار سایپا 131 نقره ایم در حال رانندگی به سمت خونه هستم رسیدم یه نقدی علیه این برند میکنم

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. Ferrari

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1886 ديدگاه)

      ما منتظریم داداچ 😂😂😂

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. mohamadreza83

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (465 ديدگاه)

      حالا کاش همه مثل شما بودند
      یه عده از کل آمریکا نهایت چیزی که دیدن قارقارک های متعلق به عهد دقیانوس هس ( اونم اجاره ای بوده ) ؛ چنان جوگیر میشن و به ماشین های آلمانی توهین میکنن که انگار همین الان ۱۰ تا هلکت زیر پاشونه .
      چقد خوبه ک آدم بدونه با گذاشتن اسم ماشینی که رکورد ۱۳ تا پیست رو شکست ؛ آدم نباید خودش رو سوژه خنده عام و خاص کنه .
      خداوکیلی اگ بعضی از اعضای پدال ماشین مورد علاقشون رو داشتن اینجا به کسی اجازه نفس کشیدن نمیدادن .
      ادعا هم ک ماشالا لایه اوزون رو سوراخ میکنه !
      استااد روباتیک 😂😂😂😂
      بازم دم شما گرم که حقیقت رو میبنی !

      موافقم 8
      مخالفم 2
  6. شاعر

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (235 ديدگاه)

    فورد 0.51 میلیارد یورو سود ساخته یعنی یه چیزی در حدود ۶۰۰میلیون دلار؟
    چرا فورد قعر جدوله؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. ارین صاحب جمعی

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    فورد ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بهنام

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (823 ديدگاه)

    دوست عزیز. بیخودی آمپر نچسبون .نظر من اینه که فراری همواره زیباترین و بهترین خودروها رو ساخته و واسه همین عاشق و دلباخته زیاد داره تو دنیا .از نظر من هر چی سود کنه نوش جونش . ضمنأ اون آمارها رو هم از نو بنویس شاید بیشتر تسکین بیابی .

    موافقم 3
    مخالفم 3
  9. رام

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    شایان ذکر است که شرکت های لامبورگینی و رولز رویس هیچ وقت صورتهای مالی خودشون رو منتشر نمیکنن
    قطعا سود لامبورگینی فراتر از این حرفاست

    موافقم 2
    مخالفم 9
  10. کیانوش

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    واقع بی ام و و مرسدس بی نظیرن با وجود اینکه هر کدوم نزدیک دو میلیون خودرو تولید کردن یعنی یک پنجم یا یک شیشم تویوتا و ولکس واگن ولی هر کدوم نصف سودی که تویوتا کرده رو سود کردن و تقریبا هفتاد درصد سود ولکس واگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. کیانوش

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    فراری با تیراژ ده هزار خودرو یک پنجم تسلا با تیراژ نزدیک یک میلیون خودرو و دو برابر فورد سود داشه یاد فیلم فورد فراری افتادم یکی از مدیرای فورد گفتن فقط هزینه دستم مال کاغذی های مصرفی شرکت ما از ارزش فراری بیشتره
    الان بیا ببین

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. Muty

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1845 ديدگاه)

      کیانوش جان
      اولا که اوم فیلم بود !
      سوما اوم یه شکری خورده اگه واقعا هم گفته باشع
      از لج اینکه انزو مچل شون کرد :-)

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. کیانوش

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (788 ديدگاه)

        الان فراری خاصه ولی اون موقع شرایط مالی و ارزش کمپانیش خیلی فرقی با وضعیت الان استون مارتین و مک لارن نمیکرد واقعا و اصلا قابل قیاس با ابر کمپانی مثل فورد نبوده و درسته اغراق بوده مقایسه ارزش فراری با هزینه دست مال کاغذی
        ولی الان مثلا استرول با صد و پنجاه میلیون پوند فکر کنم شد بزرگترین سهام دار استون مارتین و کلا مک لارن یا استون مارتین ارزش سهامشون شاید به پونصد میلیون پوند نرسه فقط هزینه تحقیق و توسعه کمپانی های مثل فورد یا تویوتا یا جنرال موتور خیلی خیلی بیشتر از این میشه
        بین اسپورت ساز های تولید محدود فقط فراریه که قدرت مستقل موند و بقا رو داره
        لامبورگینی که مال ولکسه استون و مک لارن هم در به در دنبال سرمایه ان

        موافقم 2
        مخالفم 3
      2. melffarion

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مرسی 🤟🏻

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. کیانوش

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    رولزرویس رو جداگونه نذاشته و و همرا مینی امارش رو تو گرو بی ام و میاره
    فکر کنم حاشیه سود رولزرویس هم خیلی بالا باش نزدیک ده یازده هزار خودرو فروش داشته به اندازه فراری و با توجه به اینکه تقریبا تمام خودرو های فروخته شده اش شدیدا شخصی سازی میشن توسط مشتری و اپشن های خیلی خیلی گرونی سفارش میدن واسه هر خودرو تا چهل پنجاه درصد قیمت نسخه پایه فقط اپشن سفارش میدن
    فکر کنم حاشیه سود رولزرویس هم نزدیک باشه به فراری مطمئنا بیشتر از تسلا هست به شیش هزار دلار روی هر خودرو
    کاش رولزرویس و بنتلی و لامبورگینی رو هم جداگونه میذاشت یا لکسوس و آئودی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1593 ديدگاه)

    فراری پدرخوانده دنیای موتوراسپرت هست و این چیزا عادیه

    موافقم 13
    مخالفم 8
  14. GMA

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    👑فراری همیشه در اوج👑 واقعا باید اینو قبول کرد👌

    موافقم 9
    مخالفم 2
  15. imamenzo

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    فراری به دلایل زیاد باید سود آورترین خودروساز دنیا باشه،محبوبیت کم‌نظیر و احتمالا بینظیر این برند فاخر که حاصل چند دهه کار و ایده های بکر و اتومبیل‌های کم‌نظیر و ماندگار و حضور پر قدرت در عرصه موتور اسپورت است باعث محبوبیت این برند افسانه ای شده.همه میدونیم که فراری با ارزشترین برند دنیاست و کافیه لوگوی اسب سرکش حتی روی یه جا سویچی ساده قرار بگیر ه تا متضمن فروش بالای اون شی باشه.یاد انزو فراری بزرگ ماندگار که بانی این همه شکوه و عشق شد.توصیه میکنم مسابقه هفته آینده فرمول یک در ایمولا رو تماشا کنید تا میزان عشق و علاقه به این نام پر افتخار رو به عینه مشاهده کنید

    موافقم 9
    مخالفم 2
  16. Jdm باز

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    کلا خودرو های تولید محدود سود بالایی دارند چون هیچکس نمیتونه براش قیمت تعیین کنه بخاطر این که کمیابن
    نمایندگی های فراری چه سودی میکنند…

    موافقم 3
    مخالفم 0
  17. ADAK

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1845 ديدگاه)

    دوستان
    من دوتا سوال دارم ، با احترام فقط از دوستانی که اطلاعات صحیح و مستند دارن میخوام جوابم را بدهن

    1- فراری از موقعی که ماها یادمون میاد (چند سال اخیر لااقل) همیشه فروش عالی داشته و علاوه بر پیش فروش نسخه های تولید محدود و پرفورمنس بالا در چندین ماه قبل از تولید، حتی ارزونترین مدلهاش براحتی فروش میره و مشکلی از نظر فروش نداره.
    یکی از فرمولهای انزو فراری در تولید این بوده : “” همیشه تعداد تولید باید یکی کمتر از تعداد تقاضا بشه “”
    خب
    وقتی مشکل فروش نداره چرا میخواد شاسی بلند بزنه که فروشش بیشتر بشه ؟ مگه نه اینکه هر چی تولید کنه سریع فروش میره
    در ثانی فروش ساشی بلندهای زیاد آمار فروش و تعداد فروش را زیاد میکنه که یونیک بودن کار از بین میره

    2- سود سهام فراری به نسبت شرکت هایی مثل bmw , بنز خیلی کمتره !!!
    بزارید اینطوری بگم مثلا اگه شخصی 1 میلیون یورو بده سهام فراری بخره و شخص دیگه همین مبلغ رو سهام bmw در پایان سال مالی
    سود سهامی که به سهامداره فراری میرسه خیلی کنر از مثلا کمپانی های آلمانیه
    سوالم اینِ چرا این اتفاق می افته ؟!
    و چطور سهمادارا پولشون رو از شرکتی مثل فراری نمی کشن بیرون برن مثلا سهام bmw بخرن ( یا سایر شرکت های غیر خودرویی) پر سود بازده ؟

    البته اینم اضافه کنم در مورد قیمت هر سهم و میزان سود سالیانه در چند سال اخیر فراری ، bmw و چندشرکت دیگه تحقیق و مطالعه کردم

    بازم ممنون میشم دوستان اطالاعات و نظراتشون را بگن

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. کیانوش

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (788 ديدگاه)

      اول اینکه رولزرویس و لامبورگینی هم سیاستش تولید محدود و کمتر از تقاضا بوده از اول اما به خاطر فشار مالک ها یا کمپانی مادر که ولکس و بی ام و میش مجبور شدن کراس اور بزنن
      نه واسه مشتری های قدیمی خودشون واسه اینکه مشتری جدید پیدا کنن الان بیشتر از نصف فروش این دو برند رو مدل کراس اورشون به عهده گرفته که بالای هفتاد هشتاد درصد فروش کراس اورهاشون هم کسایی خریدن که اولین بارشون بوده رولزرویس یا لامبورگینی خریدن
      به هر حال فراری هم باید سرمایه گذار هاش رو راضی نگه داره
      و از ی طرف بازار هم کلا داره تغییر میکنه و مجبوره که کراس اور بزنه چون حتی خیلی از مشتری های قدیمیشم مشتاق خریدن ی شاسی بلند با ارم فراری هستن
      در مورد سود سهام هم
      اصلا قابل قیاس نیستن بی ام و و فراری .بازارهایی که حضور دارن و برنامه های اینده اشون .تیراژ محصولاتشون تعداد واحد های تولیدیشون نیروی انسانی و دسترسی شون به زنجیره تامین همه این ها تاثیر داره تو ارزش گذتری سهام
      و تا جایی که من میدونم اکثر سرمایه گذار ها سهام رو به خاطر دریافت سود سالانه نمیخرن به خاطر خوشبینی به افزایش ارزش خود سهام هستش که سهام میخرن نه به خاطر سود دریافتی از هر سهام به صورت سالانه

      موافقم 0
      مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا