فراری آمالفی جانشین روما است که هرچند همچنان از همان پیشرانه ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی قبلی استفاده میکند ولی حالا ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارد.
فراری جدیدترین محصول خود را رونمایی کرده است. این خودرو که آمالفی نام دارد، یک کوپه چهارنفره موتور جلو است که جایگزین روما شده و از بسیاری از عناصر طراحی آن بهره میبرد. نمای جلویی جدید، هماهنگ با زبان طراحی مدرن فراری و کابین بهروزشده از ویژگیهای برجسته آن هستند. از نظر ابعاد و تناسبات، آمالفی شباهت زیادی به روما دارد و بیشتر شبیه یک فیسلیفت به نظر میرسد. طراحی پوزهٔ کوسه که در مدلهایی مانند SF90 و دودیچی چیلیندری دیده شده، در آمالفی نیز بهکار رفته و یک نوار مشکی، دو چراغ جلوی باریک را به هم متصل میکند. در بخش عقب، چهار چراغ مجزا حفظ شدهاند، اما یک قطعه تزئینی مشکی، دو چراغ داخلی را به هم پیوند داده است.
تغییرات بزرگ در کابین آمالفی رخ داده است. فراری دکمههای لمسی خازنی فرمان که انتقادات زیادی به دنبال داشت را حذف کرده و به سراغ دکمههای فیزیکی واقعی رفته است. حتی دکمه استارت لمسی نیز جای خود را به یک دکمه فیزیکی تیتانیومی در سمت چپ داده است. زیر کاپوت، پیشرانه آشنای ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که حالا ۲۰ اسب بخار نسبت به روما قویتر شده و ۶۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند درحالیکه گشتاور ۷۶۰ نیوتن متری بدون تغییر باقیمانده است. نیروی موتور هم از طریق گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود.
فراری ادعا میکند که آمالفی در ۳.۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت است. افزایش قدرت از طریق میل بادامکهای سبکتر، بلوک موتور با ماشینکاری دقیقتر، روغن با ویسکوزیته کمتر و تنظیمات جدید توربوشارژر حاصل شده است. به گفتهٔ فراری، افزایش عملکرد از طریق سیستم مدیریت پیشرفته توربوشارژر حاصل شده که امکان کنترل مستقل سرعت چرخش دو توربوشارژر را با کالیبراسیون اختصاصی و افزایش حداکثر سرعت توربو تا ۱۷۱ هزار rpm فراهم کرده است. این رویکرد، پاسخگویی دریچه گاز و دقت کنترل فشار را بهبود میبخشد. واحد کنترل موتور جدید که پیشتر در مدلهایی مانند ۲۹۶ GTB و پوروسانگوئه استفاده شده بود نیز پتانسیل کامل پیشرانه را آزاد کرده است.
آمالفی مجهز به فناوریهای پیشرفتهای است. سیستم ترمز با سیم که از مدلهای ۲۹۶ و دودیچی چیلیندری به عاریت گرفته شده، حس بهتری به پدال ترمز میدهد. اسپویلر فعال عقب در سرعتهای بالا باز میشود تا پایداری را بهبود بخشد. فراری ادعا میکند که این بال در بالاترین حالت خود، در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، ۱۱۰ کیلوگرم داونفورس تولید و تنها ۴ درصد به مقاومت هوا اضافه میکند. نرمافزار Side Slip Control 6.1 فراری بهعنوان سیستم کنترل مرکزی، ورودیهای خودرو ازجمله زاویه فرمان، حرکات تعلیق و انحراف را مدیریت میکند تا حداکثر چسبندگی و عملکرد را در هر شرایط فراهم کند.
هنوز تاریخ دقیق عرضهٔ آمالفی اعلام نشده اما انتظار میرود تولید جانشین روما تا پایان سال آغاز شود درحالیکه مدت کوتاهی بعد نسخهٔ روباز هم ارائه خواهد شد. از قیمت این مدل جدید هم خبر نداریم ولی با توجه به قیمت ۲۴۷ هزار دلاری روما، پیشبینی میشود قیمت پایه آمالفی به حدود ۳۰۰ هزار دلار برسد.
javad-bmw
۱۱ تیر ۱۴۰۴جلوش شبیه تویوتا های جدید شده.
هنری فورد
۱۱ تیر ۱۴۰۴حقیقتا چراغ های جلوش تو ذوق میزنه
ارمیا
۱۱ تیر ۱۴۰۴یجور KMC eagle تو جلوش میبینم
هنری فورد
۱۱ تیر ۱۴۰۴اصلا نمیدونستم چیه رفتم سرچ کردم 😆 درست میگی .
Mr. gt c
۱۱ تیر ۱۴۰۴از حق نگذریم جلوش کمی حال و هوای تویوتا کمری و طراحی های ۲۰۲۵ تویوتا رو داره
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/toyota-camry-hybrid-1.jpg
O
۱۱ تیر ۱۴۰۴خیلی قشنگ و زیباست 💯🔥
حجتاله براهنی
۱۱ تیر ۱۴۰۴خطوط بدنه بسیار چشمنواز و زیباست. نمای جانبی عالیه و عقب هم همینطور ولی جلوش یه مانعی داره انگار.
Cadillac-V
۱۱ تیر ۱۴۰۴جالبه فراری هیچ وقت ماشین زشت نساخته همیشه ماشیناش طراحی عالی و فوقالعاده با ظرافتی دارن👌🏻
از شرکتی با قدمتی بیش از ۹۰ سال و اون همه افتخارات تو لمان قطعا چنین خودروهایی انتظار میره
فرشید
۱۱ تیر ۱۴۰۴آخرین ماشین زیبایی که ساخت 360 مودنا بود
amirmohammadja79
۱۱ تیر ۱۴۰۴لافراری؟
mojavad
۱۱ تیر ۱۴۰۴با این خیلی از برند ها به سمت زشت شدن میرن فراری جزو شرکتایی هست که همچنان طراحیش خوبه
آلمانی و دیگر هیچ.......
۱۱ تیر ۱۴۰۴سلام دوستان
اگه عقب اینو با جلو ی فراری چیلندری v12 ترکیب کنیم یه شاهکار به وجود میاد
net
۱۱ تیر ۱۴۰۴اگزوز دایره ای که میگم زیر سپر ماشینها باشه باید ابعادش مثل اگزوز دایره ای این ماشین فراری باشه و ابعاد و بیرون زدگی اگزوز از سپر و دهانه اگزوز این ماشین خوبه . اگزوز کمی بالای سپر قرار گرفته اگر اگزوز مثل ماشین ائودی s8 زیر سپر قرار گرفته بود قشنگتر میشد . این ماشین اسپرت کوپه هست و نیاز به ۴ اگزوز نداره و ۴ اگزوز دایره ای برای ماشین سوپر اسپرت و هایپرکار قشنگه. فراری باید از این رینگ های سفید ۵ پره دست بردارد
GMA
۱۱ تیر ۱۴۰۴«افزایش قدرت از طریق میللنگهای سبکتر…»
فکر میکنم اینجا یه اشتباهی شده…
امیر دهقان
۱۱ تیر ۱۴۰۴ممنون اصلاح شد
AMBarzegar
۱۱ تیر ۱۴۰۴اون ماشینی که عکسشو گذاشتی تو حسابت پدال چیه نمیتونم تشخیصش بدم ؟
bi Turbo
۱۱ تیر ۱۴۰۴حقیقتا تناسبات طراحی زیبایی داره. اما جلوش کمی من رو یاد BZ4X میندازه.
خوشبختانه فراری موتور V8 تویین توربو بدون سیستم هایبرید رو حفظ کرده که واقعا به این ماشین ارزش بالایی داده.
R
۱۱ تیر ۱۴۰۴این فقط یه فیس لفته نیاز به تغییر اسم نداشت فراری میخواد باز با اسم جدید با قیمت بالا غالب کنه
ЯΞZΛ
۱۱ تیر ۱۴۰۴اول فراری پوروسانگوئه با این سبک طراحی جلو معرفی کرد بعد تویوتا شروع کرد به اسکی رفتن کراون اسپرت که یه دقیقا کپی فراری هستش مخصوصا با کیت Aero Cover
Mr.negative
۱۱ تیر ۱۴۰۴دقیقا بالاخره یکی اشاره کرد که این محصولات تویوتا هستن که طراحیشون شبیه فراریه
پوروسانگوئه شروع این زبان طراحی بود
911
۱۱ تیر ۱۴۰۴آقا کی گفته ماشینای جدید چه فراری و …. بنزینی و برقی باید طراحی فضایی داشته باشن ؟
روما شاهکار بود ولی این شبیه برقی ها شده.
بازم جای شکرش باقی که وی ۸.
Siyavash
۱۱ تیر ۱۴۰۴فراری دخترونه..البته این مدلش رو میگم وگرنه فراری مردونه مردونه هست…😀
SepehrV10
۱۱ تیر ۱۴۰۴یکم شبیه تویوتا جدیدا شده روما قشنگ تر بود
رهگذر
۱۱ تیر ۱۴۰۴الان آقای اشتری میگه خط کاپوت تو ذوق میزنه و باید تا لبه میومد
Dinosaur V12
۱۱ تیر ۱۴۰۴دوستان ببخشید بی ربط کامنت میذارم
پدال جان ۳ماه گذشته هنوز این ویدئو درگ تایمز که روئلتو تایم ۹.۳۹ ثبت میکنه چرا نذاشتیش(برعکس،هروقت کوروت میاد ۹.۵میزنه درجا پوشش میدی):https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3D42so-BRF8b4%26pp%3D0gcJCfwAo7VqN5tD&ved=2ahUKEwjSpcW-552OAxUlR_EDHeqoKUkQwqsBegQIFhAG&usg=AOvVaw26dNG-62z_mn5LSOIY5EOQ
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ تیر ۱۴۰۴نمی تونیم تمام ویدیوهای درگ جهان پوشش بدیم
Dinosaur V12
۱۱ تیر ۱۴۰۴ممنون از پاسختون جناب اشتری.ولی مشکل اینجا بود توی همین شرایط آب و هوایی یه با۲۹۶ جی تی بی مسابقه داد و با اختلاف ۱ثانیه ی کامل شکستش داد!(قابل توجه اونایی که میگن ۲۹۶ از روئلتو سریعتره) و یه درگ هم با ال تی ۷۶۵ تیون شده گذاشت و پا به پاش اومد.ولی اونا هم نذاشتین.به هرحال ممنون از پاسختون.
Dinosaur V12
۱۱ تیر ۱۴۰۴تازه sf90 تو همون پیست بهترین تایمش ۹.۵۲ثانیه بود!توربو s هم ۱۰.۱.یعنی میشه گفت روئلتو رسما الان سریعترین خودروی غیر الکتریکی درگ تایمزه.تنها ماشین هایی که میتونن روئلتو رو الان تهدید کنن F80و W1هستن که اصلا کلاس شون یکی نیست!
Dinosaur V12
۱۱ تیر ۱۴۰۴تازه sf90 تو همون پیست بهترین تایمش ۹.۵۲ثانیه بود!توربو s هم ۱۰.۱.یعنی میشه گفت روئلتو رسما الان سریعترین خودروی غیر الکتریکی درگ تایمزه.
hosen
۱۱ تیر ۱۴۰۴طرح رینگ هاش چه دلبری میکنه
Dinosaur V12
۱۱ تیر ۱۴۰۴ببخشید بی ربط کامنت میزارم.
پدال جان ۲ماه گذشته،چرا اون ویدئو درگ تایمز که توش تایم ۹.۳۹ ثبت کرده بود رو نذاشتی؟(مثلا وقتی کوروت میاد تایم ۹.۵ میزنه درجا پوشش میدی.وقتی SF90 تایم ۹.۵ میزنه درجا پوشش میدی.ولی روئلتو نه!):https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3D42so-BRF8b4%26pp%3D0gcJCfwAo7VqN5tD&ved=2ahUKEwiR_uevnp6OAxXHDxAIHYiTJRQQwqsBegQIFxAG&usg=AOvVaw26dNG-62z_mn5LSOIY5EOQ
amirmohammadja79
۱۱ تیر ۱۴۰۴روما خیلی خوشگل تر بود
علی Shelby
۱۱ تیر ۱۴۰۴خوشگله چقد
Wraith
۱۱ تیر ۱۴۰۴جلوش شبیه تویوتا های جدید شده !
واقعا یه دورانی بود که کلمه شاهکار با فراری تعریف پیشد
البته که این فقط در مورد طراحی بود پرفورمنس که جایی برای حرف دیگه ای نمیزاره