فراری

معرفی فراری آمالفی، جایگزین روما با طراحی جدید و پیشرانه V8

فراری آمالفی جانشین روما است که هرچند همچنان از همان پیشرانه ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی قبلی استفاده می‌کند ولی حالا ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارد.

فراری جدیدترین محصول خود را رونمایی کرده است. این خودرو که آمالفی نام دارد، یک کوپه چهارنفره موتور جلو است که جایگزین روما شده و از بسیاری از عناصر طراحی آن بهره می‌برد. نمای جلویی جدید، هماهنگ با زبان طراحی مدرن فراری و کابین به‌روزشده از ویژگی‌های برجسته آن هستند. از نظر ابعاد و تناسبات، آمالفی شباهت زیادی به روما دارد و بیشتر شبیه یک فیس‌لیفت به نظر می‌رسد. طراحی پوزهٔ کوسه که در مدل‌هایی مانند SF90 و دودیچی چیلیندری دیده شده، در آمالفی نیز به‌کار رفته و یک نوار مشکی، دو چراغ جلوی باریک را به هم متصل می‌کند. در بخش عقب، چهار چراغ مجزا حفظ شده‌اند، اما یک قطعه تزئینی مشکی، دو چراغ داخلی را به هم پیوند داده است.

تغییرات بزرگ در کابین آمالفی رخ داده است. فراری دکمه‌های لمسی خازنی فرمان که انتقادات زیادی به دنبال داشت را حذف کرده و به سراغ دکمه‌های فیزیکی واقعی رفته است. حتی دکمه استارت لمسی نیز جای خود را به یک دکمه فیزیکی تیتانیومی در سمت چپ داده است. زیر کاپوت، پیشرانه آشنای ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که حالا ۲۰ اسب بخار نسبت به روما قوی‌تر شده و ۶۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که گشتاور ۷۶۰ نیوتن متری بدون تغییر باقی‌مانده است. نیروی موتور هم از طریق گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

فراری ادعا می‌کند که آمالفی در ۳.۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت است. افزایش قدرت از طریق میل‌ بادامک‌های سبک‌تر، بلوک موتور با ماشین‌کاری دقیق‌تر، روغن با ویسکوزیته کمتر و تنظیمات جدید توربوشارژر حاصل شده است. به گفتهٔ فراری، افزایش عملکرد از طریق سیستم مدیریت پیشرفته توربوشارژر حاصل شده که امکان کنترل مستقل سرعت چرخش دو توربوشارژر را با کالیبراسیون اختصاصی و افزایش حداکثر سرعت توربو تا ۱۷۱ هزار rpm فراهم کرده است. این رویکرد، پاسخگویی دریچه گاز و دقت کنترل فشار را بهبود می‌بخشد. واحد کنترل موتور جدید که پیش‌تر در مدل‌هایی مانند ۲۹۶ GTB و پوروسانگوئه استفاده شده بود نیز پتانسیل کامل پیشرانه را آزاد کرده است.

آمالفی مجهز به فناوری‌های پیشرفته‌ای است. سیستم ترمز با سیم که از مدل‌های ۲۹۶ و دودیچی چیلیندری به عاریت گرفته شده، حس بهتری به پدال ترمز می‌دهد. اسپویلر فعال عقب در سرعت‌های بالا باز می‌شود تا پایداری را بهبود بخشد. فراری ادعا می‌کند که این بال در بالاترین حالت خود، در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، ۱۱۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید و تنها ۴ درصد به مقاومت هوا اضافه می‌کند. نرم‌افزار Side Slip Control 6.1 فراری به‌عنوان سیستم کنترل مرکزی، ورودی‌های خودرو ازجمله زاویه فرمان، حرکات تعلیق و انحراف را مدیریت می‌کند تا حداکثر چسبندگی و عملکرد را در هر شرایط فراهم کند.

هنوز تاریخ دقیق عرضهٔ آمالفی اعلام نشده اما انتظار می‌رود تولید جانشین روما تا پایان سال آغاز شود درحالی‌که مدت کوتاهی بعد نسخهٔ روباز هم ارائه خواهد شد. از قیمت این مدل جدید هم خبر نداریم ولی با توجه به قیمت ۲۴۷ هزار دلاری روما، پیش‌بینی می‌شود قیمت پایه آمالفی به حدود ۳۰۰ هزار دلار برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. javad-bmw

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (326 ديدگاه)

    جلوش شبیه تویوتا های جدید شده.

    موافقم 55
    مخالفم 9
    1. هنری فورد

      ۱۱ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (119 ديدگاه)

      حقیقتا چراغ های جلوش تو ذوق میزنه

      موافقم 23
      مخالفم 11
      1. ارمیا

        ۱۱ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (8 ديدگاه)

        یجور KMC eagle تو جلوش میبینم

        موافقم 6
        مخالفم 2
      2. هنری فورد

        ۱۱ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (119 ديدگاه)

        اصلا نمیدونستم چیه رفتم سرچ کردم 😆 درست میگی .

  2. Mr. gt c

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (506 ديدگاه)

    از حق نگذریم جلوش کمی حال و هوای تویوتا کمری و طراحی های ۲۰۲۵ تویوتا رو داره
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/toyota-camry-hybrid-1.jpg

    موافقم 34
    مخالفم 4
  3. O

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (112 ديدگاه)

    خیلی قشنگ و زیباست 💯🔥

    موافقم 25
    مخالفم 14
  4. حجت‌اله براهنی

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (188 ديدگاه)

    خطوط بدنه بسیار چشم‌نواز و زیباست. نمای جانبی عالیه و عقب هم همین‌طور ولی جلوش یه مانعی داره انگار.

    موافقم 26
  5. Cadillac-V

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (555 ديدگاه)

    جالبه فراری هیچ وقت ماشین زشت نساخته همیشه ماشیناش طراحی عالی و فوق‌العاده با ظرافتی دارن👌🏻

    از شرکتی با قدمتی بیش از ۹۰ سال و اون همه افتخارات تو لمان قطعا چنین خودروهایی انتظار می‌ره

    موافقم 32
    مخالفم 15
    1. فرشید

      ۱۱ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (391 ديدگاه)

      آخرین ماشین زیبایی که ساخت 360 مودنا بود

      موافقم 5
      مخالفم 33
      1. amirmohammadja79

        ۱۱ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (264 ديدگاه)

        لافراری؟

  6. mojavad

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    با این خیلی از برند ها به سمت زشت شدن میرن فراری جزو شرکتایی هست که همچنان طراحیش خوبه

    موافقم 28
    مخالفم 4
  7. آلمانی و دیگر هیچ.......

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام دوستان

    اگه عقب اینو با جلو ی فراری چیلندری v12 ترکیب کنیم یه شاهکار به وجود میاد

    موافقم 10
    مخالفم 8
  8. net

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (4000 ديدگاه)

    اگزوز دایره ای که میگم زیر سپر ماشینها باشه باید ابعادش مثل اگزوز دایره ای این ماشین فراری باشه و ابعاد و بیرون زدگی اگزوز از سپر و دهانه اگزوز این ماشین خوبه . اگزوز کمی بالای سپر قرار گرفته اگر اگزوز مثل ماشین ائودی s8 زیر سپر قرار گرفته بود قشنگتر میشد . این ماشین اسپرت کوپه هست و نیاز به ۴ اگزوز نداره و ۴ اگزوز دایره ای برای ماشین سوپر اسپرت و هایپرکار قشنگه. فراری باید از این رینگ های سفید ۵ پره دست بردارد

    موافقم 5
    مخالفم 7
  9. GMA

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (864 ديدگاه)

    «افزایش قدرت از طریق میل‌لنگ‌های سبک‌تر…»
    فکر می‌کنم اینجا یه اشتباهی شده…

    1. امیر دهقان

      ۱۱ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (803 ديدگاه)

      ممنون اصلاح شد

    2. AMBarzegar

      ۱۱ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      اون ماشینی که عکسشو گذاشتی تو حسابت پدال چیه نمیتونم تشخیصش بدم ؟

  10. bi Turbo

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (245 ديدگاه)

    حقیقتا تناسبات طراحی زیبایی داره. اما جلوش کمی من رو یاد BZ4X میندازه.
    خوشبختانه فراری موتور V8 تویین توربو بدون سیستم هایبرید رو حفظ کرده که واقعا به این ماشین ارزش بالایی داده.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. R

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1426 ديدگاه)

    این فقط یه فیس لفته نیاز به تغییر اسم نداشت فراری میخواد باز با اسم جدید با قیمت بالا غالب کنه

    موافقم 2
    مخالفم 9
  12. ЯΞZΛ

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اول فراری پوروسانگوئه با این سبک طراحی جلو معرفی کرد بعد تویوتا شروع کرد به اسکی رفتن کراون اسپرت که یه دقیقا کپی فراری هستش مخصوصا با کیت Aero Cover

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. Mr.negative

      ۱۱ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (36 ديدگاه)

      دقیقا بالاخره یکی اشاره کرد که این محصولات تویوتا هستن که طراحیشون شبیه فراریه
      پوروسانگوئه شروع این زبان طراحی بود

  13. 911

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (605 ديدگاه)

    آقا کی گفته ماشینای جدید چه فراری و …. بنزینی و برقی باید طراحی فضایی داشته باشن ؟
    روما شاهکار بود ولی این شبیه برقی ها شده.
    بازم جای شکرش باقی که وی ۸.

    موافقم 3
    مخالفم 2
  14. Siyavash

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    فراری دخترونه..البته این مدلش رو میگم وگرنه فراری مردونه مردونه هست…😀

    موافقم 5
    مخالفم 5
  15. SepehrV10

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (195 ديدگاه)

    یکم شبیه تویوتا جدیدا شده روما قشنگ تر بود

    موافقم 3
    مخالفم 2
  16. رهگذر

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    الان آقای اشتری میگه خط کاپوت تو ذوق میزنه و باید تا لبه میومد

  17. Dinosaur V12

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    دوستان ببخشید بی ربط کامنت میذارم

    پدال جان ۳ماه گذشته هنوز این ویدئو درگ تایمز که روئلتو تایم ۹.۳۹ ثبت میکنه چرا نذاشتیش(برعکس،هروقت کوروت میاد ۹.۵میزنه درجا پوشش میدی):https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3D42so-BRF8b4%26pp%3D0gcJCfwAo7VqN5tD&ved=2ahUKEwjSpcW-552OAxUlR_EDHeqoKUkQwqsBegQIFhAG&usg=AOvVaw26dNG-62z_mn5LSOIY5EOQ

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۱ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (3531 ديدگاه)

      نمی تونیم تمام ویدیوهای درگ جهان پوشش بدیم

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. Dinosaur V12

        ۱۱ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (14 ديدگاه)

        ممنون از پاسختون جناب اشتری.ولی مشکل اینجا بود توی همین شرایط آب و هوایی یه با۲۹۶ جی تی بی مسابقه داد و با اختلاف ۱ثانیه ی کامل شکستش داد!(قابل توجه اونایی که میگن ۲۹۶ از روئلتو سریعتره) و یه درگ هم با ال تی ۷۶۵ تیون شده گذاشت و پا به پاش اومد.ولی اونا هم نذاشتین.به هرحال ممنون از پاسختون.

        1. Dinosaur V12

          ۱۱ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (14 ديدگاه)

          تازه sf90 تو همون پیست بهترین تایمش ۹.۵۲ثانیه بود!توربو s هم ۱۰.۱.یعنی میشه گفت روئلتو رسما الان سریعترین خودروی غیر الکتریکی درگ تایمزه.تنها ماشین هایی که میتونن روئلتو رو الان تهدید کنن F80و W1هستن که اصلا کلاس شون یکی نیست!

      2. Dinosaur V12

        ۱۱ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (14 ديدگاه)

        تازه sf90 تو همون پیست بهترین تایمش ۹.۵۲ثانیه بود!توربو s هم ۱۰.۱.یعنی میشه گفت روئلتو رسما الان سریعترین خودروی غیر الکتریکی درگ تایمزه.

  18. hosen

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    طرح رینگ هاش چه دلبری میکنه

  19. Dinosaur V12

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ببخشید بی ربط‌ کامنت میزارم.
    پدال جان ۲ماه گذشته،چرا اون ویدئو درگ تایمز که توش تایم ۹.۳۹ ثبت کرده بود رو نذاشتی؟(مثلا وقتی کوروت میاد تایم ۹.۵ میزنه درجا پوشش میدی.وقتی SF90 تایم ۹.۵ میزنه درجا پوشش میدی.ولی روئلتو نه!):https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3D42so-BRF8b4%26pp%3D0gcJCfwAo7VqN5tD&ved=2ahUKEwiR_uevnp6OAxXHDxAIHYiTJRQQwqsBegQIFxAG&usg=AOvVaw26dNG-62z_mn5LSOIY5EOQ

  20. amirmohammadja79

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (264 ديدگاه)

    روما خیلی خوشگل تر بود

  21. علی Shelby

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (859 ديدگاه)

    خوشگله چقد

  22. Wraith

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    جلوش شبیه تویوتا های جدید شده !
    واقعا یه دورانی بود که کلمه شاهکار با فراری تعریف پیشد
    البته که این فقط در مورد طراحی بود پرفورمنس که جایی برای حرف دیگه ای نمیزاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا