دوئل فراری 488 GTB و مک‌لارن 720S

دوشنبه 13 شهریور 1396 - 09:00
مطالعه 6 دقیقه
McLaren-720S-VS-Ferrari-488
امروز در یکی دیگر از قسمت‌های دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال نوبت به یکی از جذاب‌ترین گروه‌ها یعنی گروه سوپراسپرت‌ها رسیده...
تبلیغات

امروز در یکی دیگر از قسمت‌های دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال نوبت به یکی از جذاب‌ترین گروه‌ها یعنی گروه سوپراسپرت‌ها رسیده است. در دوئل قبلی این گروه شاهد رقابت جذاب و حساسی میان مرسدس-آام‌گ GT و پورشه 911 بودیم که طی این جدال مجموعاً تعداد 2521 رأی به ثبت رسیده است. از این آراء، مرسدس بنز توانست با کسب 1323 رأی، با اختلافی اندک بر هم‌وطنش پیروز شده و با 52 درصد از کل آراء راهی مرحلهٔ بعدی شود درحالی‌که پورشه با کسب 1198 رأی علیرغم تمامی شایستگی‌هایش باید شکست و حذف از رقابت‌ها را پذیرا باشد. حال امروز هم شاهد برگزاری یکی دیگر از رقابت‌های بسیار جذاب و پرحرارت گروه سوپراسپرت‌ها یعنی نبرد میان فراری 488 GTB و مک‌لارن 720S خواهیم بود.

ب‌ام‌و i8

هوندا NSX

شورلت کوروت

دوج وایپر

؟

؟

آئودی R8

لامبورگینی اوراکان

فراری 812

لامبورگینی اونتادور S

؟

لامبورگینی اونتادور S

مک‌لارن 720S

فراری 488

فراری کالیفرنیا

مک‌لارن 570

؟

فراری کالیفرنیا

نیسان GT-R

فورد GT

مرسدس-آام‌گ GT

پورشه 911

؟

مرسدس-آام‌گ GT

آستون‌مارتین ونتیج

جگوار F تایپ

؟

فراری 488 GTB

فراری برای اولین بار رسماً در نمایشگاه فرانکفورت 2009 سوپراسپرت جدید 458 را به‌عنوان جایگزین مدل F430 رونمایی کرد. این خودرو که از یک پیشرانهٔ 4.5 لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کرد، در دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر تا سال 2015 به تولید رسید. سپس نمایشگاه ژنو 2015 جایی بود که فراری آن‌را برای رونمایی از جانشین 458 انتخاب کرده بود؛ اما این سوپراسپرت جدید که 488 GTB نام دارد، خودروی کاملاً جدیدی نیست بلکه نسخهٔ ارتقاءیافته‌ای از همان 458 است و در طراحی بدنه نیز شباهت زیادی به سلف خود دارد. بااین‌حال یکی از تغییرات مهم 488، تجهیز آن به پیشرانهٔ کوچک‌تر توربو است. فراری برای چندین سال به استفاده از پیشرانه‌های تنفس طبیعی پایبند مانده بود اما سرانجام این شرکت نیز نتوانست در برابر وسوسهٔ استفاده از توربوشارژر طاقت بیاورد؛ بنابراین برای اولین بار در دوران جدیدش، در مدل کالیفرنیا T از موتور توربو استفاده کرد و سپس 488 دومین محصولی بود که در آن چنین موتوری بکار رفت. این پیشرانه از نوع 3.9 لیتری V8 توئین توربو با 670 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور است که این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. نسخهٔ اسپایدر 488 GTB نیز چند ماه پس از معرفی نسخهٔ کوپه، در نمایشگاه فرانکفورت 2015 رونمایی شد. این ماشین همچنان در حال تولید است و تنها سوپراسپرت موتور وسط حال حاضر فراری محسوب می‌شود.

مک‌لارن 720S

مک‌لارن که پس از مدل افسانه‌ای F1 سوپراسپرت دیگری تولید نکرده بود، سرانجام در سپتامبر سال 2009 نخستین سوپراسپرت تولیدی خود پس از F1 را با نام MP4-12C رونمایی نمود. این خودرو تا سال 2014 به تولید رسید تا اینکه در نمایشگاه ژنو این سال سازندۀ بریتانیایی نسخهٔ جدید و ارتقاءیافتهٔ آن‌را با نام 650S رونمایی کرد. البته این سوپراسپرت هم مانند فراری 488 خودروی کاملاً جدیدی نبوده و بر اساس MP4-12C شکل گرفته بود. درهرحال چندی بعد نسخه‌های اسپایدر و 675LT این سوپراسپرت نیز به بازار آمدند. سپس نهایتاً نسل اول سوپراسپرت‌های مک‌لارن امسال به پایان عمر خود رسیده و نسل دوم و کاملاً جدید سوپراسپرت‌های این شرکت برای اولین بار با نام 720S در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شد؛ بنابراین این سوپراسپرت بریتانیایی برخلاف رقیب ایتالیایی‌اش در این دوئل، خودروی کاملاً جدیدی است. در همین راستا مک‌لارن برای اولین بار در 720S از یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی جدید استفاده کرده که 720 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های عقب نیز مانند 488 یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه در نظر گرفته شده است. 720S فعلاً فقط بصورت کوپه تولید می‌شود اما در آینده‌ای نزدیک نسخهٔ اسپایدر آن‌هم معرفی خواهد شد. این سوپراسپرت بریتانیایی که هم‌اکنون پرچم‌دار محصولات تولید انبوه مک‌لارن محسوب می‌شود، از طراحی کاملاً جدیدی هم سود می‌برد که به‌طور کامل از 620S و همین‌طور 570S متفاوت است.

مشخصات فنی

 

فراری 488 GTB

مک‌لارن 720S

ترکیب

موتور وسط

موتور وسط

پیشرانه

3.9 لیتری V8

4 لیتری V8

تنفس

توئین توربو

توئین توربو

قدرت

670 اسب بخار

720 اسب بخار

گشتاور

760 نیوتن متر

770 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته دوکلاچه

7 سرعته دوکلاچه

محور محرک

عقب

عقب

شتاب صفرتاصد

3 ثانیه

2.8 ثانیه

مسافت 400 متر

10.5 ثانیه

10.4 ثانیه

حداکثر سرعت

330 کیلومتر/ساعت

340 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

13.4 لیتر (ترکیبی)

12.8 لیتر (ترکیبی)

وزن

1474 کیلوگرم

1429

نسبت وزن به قدرت

2.2 کیلو به اسب بخار

2 کیلو به اسب بخار

طول

4.56 متر

4.54 متر

فاصلهٔ محوری

2.65 متر

2.67 متر

قیمت پایه

249,150 دلار

288,845 دلار

ما می‌خواهیم بدانیم که شما کدام خودروها را بیشتر دوست دارید و انتخاب می‌کنید نه اینکه کدام خودروها بر یکدیگر برتری دارند. یافتن علایق کاربران فارغ از اعداد و ارقام چه به واسطه دلبستگی‌هایی به برند، پیشینه یا طراحی باشد یا منطقی و حسابگرانه، همواره فراتر از یک نظرسنجی ساده بوده و آمار آن بسیار ارزشمند است. اگر دلایلی برای انتخاب خود دارید، خوشحال می‌شویم که آن را با ما درمیان بگذارید.

[polldaddy poll=9822585]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.