5 نکته جالب درباره فراری لافراری
فراری لافراری یکی از پیشرفتهترین هایپرکارهای چند سال اخیر است که به همراه دو رقیب دیگر یعنی مک لارن P1 و پورشه 918 اسپایدر استانداردهای جدیدی را در این بخش از بازار ایجاد کردند. تاکنون اخبار فراوانی دربارهی محصول خارقالعادهی فراری منتشر شده اما در ادامه شما را با 5 نکتهای آشنا خواهیم کرد که به احتمال فراوان با آنها آشنایی نداشتهاید!
- قدرت پیشرانهی الکتریکی بیشتر از قدرت تویوتا پریوس
فراری لافراری اولین خودروی تولیدی تاریخ فراری با قوای محرکهی هیبریدی است. این خودرو از پیشرانهی 12 سیلندر 6.3 لیتری با قدرت 788 اسب بخار سود میبرد درحالیکه واحد الکتریکی نیز با اضافه کردن 161 اسب بخار دیگر قدرت کل مجموعه را به 949 اسب میرساند. همچنین گشتاور زیاد در دورهای پایین باعث میشود شتابگیری لافراری در سرعتهای پایین وحشتناک باشد.
- 20 درصد سبکتر از فراری انزو
اگرچه لافراری از نظر بصری بزرگتر از انزو به نظر میرسد اما تقریباً ابعاد مشابهی با انزوی افسانهای داشته و البته سبکتر از آن است! بزرگترین تغییر لافراری فاصلهی بین محوری است زیرا فراری اقدام به بالانس بهتر اورهنگ های جلو و عقب کرده است. دماغهی شیبدار لافراری تأکید زیادی روی گلگیرهای عضلانی داشته و شاید هم ادای احترامی به پروتوتایپ های مسابقهای فراری در اوایل دهه 60 و 70 میلادی میباشد. وزن لافراری برابر با 1255 کیلوگرم میباشد درحالیکه انزو بیش از 1361 کیلوگرم وزن دارد.
- از نظر فنی میتوان آن را وارونه راند!
لافراری در تونل باد و برای دستیابی به توازن عالی آئرودینامیکی و داون فورس طراحی شده است. این خودرو از سیستمهای آئرودینامیک فعال شامل اسپویلرها و دیفیوزرهایی استفاده میکند که بسته به سرعت خودرو میتوانند بهصورت خودکار باز و بسته شوند. از نظر فنی اگر همهی بالها و دیفیوزرها باز باقی بمانند و سرعت خودرو بیش از 320 کیلومتر در ساعت باشد لافراری به حدی داون فورس تولید خواهد کرد که آن را میتوان بهصورت وارونه (مثلاً روی سقف تونل) راند!
- یک دست لاستیک جدید حدود 3 هزار دلار!
لاستیکهای جلوی لافراری ارزانتر هستند اما احتمالاً این ارزانی به دلیل تقاضای بیشتر برای لاستیکهای عقب است. از نظر ما انتقال 1000 اسب بخار به لاستیکهای عقب به سادگی میتواند آنها را فرسوده کند. با توجه به اینکه لاستیکهای این خودرو بهصورت ویژهای طراحی شدهاند بنابراین جای تعجبی ندارد که لاستیک جلو 500 دلار قیمت داشته درحالیکه لاستیک عقب هریک 800 دلار آب میخورد.
- کمتر از 500 دستگاه ساخته شده است.
لافراری بسیار کمیابتر از F40 بوده و با رنگهای بدنهی متنوعی تولید شده است. ارزش لافراری تقریباً به اندازهی خودروهای مفهومی، نسخههای تک و خاص و... میباشد. به همین دلیل است که ارزش آن از زمان معرفی افزایش 500 درصدی داشتی است. شما احتمالاً نخواهید توانست یک لافراری بخرید، اکثر افراد نخواهند توانست آن را برانند، خیل عظیم مردم هرگز آن را نخواهند دید اما بااینوجود لافراری هنوز هم یکی از جذابترین خودروهای تاریخ است...