معرفی رسمی سوپراسپرت جدید فراری F8 Tributo، جانشین 488

پنج‌شنبه 9 اسفند 1397 - 17:03
مطالعه 4 دقیقه
Ferrari-F8_Tributo-2020-1024-01
همان‌طور که وعده داده شده بود، فراری رسماً سوپراسپرت جدید خود را با نام F8 تریبوتو معرفی کرده است. این اسب سرکش جدید خودروی بسیار مهمی است چراکه...
تبلیغات

همان‌طور که وعده داده شده بود، فراری رسماً سوپراسپرت جدید خود را با نام F8 تریبوتو معرفی کرده است. این اسب سرکش جدید خودروی بسیار مهمی است چراکه جانشین مدل 488 GTB خواهد بود. در جدیدترین سوپراسپرت موتور وسط دونفرهٔ فراری از همان دستورالعملی استفاده شده که سال‌ها موفق بوده است. F8 تریبوتو از همان پیشرانهٔ 3.9 لیتری V8 توئین توربوی سلفش استفاده می‌کند اما این پیشرانه بهبودها و ارتقاءهای زیادی را تجربه کرده است. به لطف انجام این تغییرات، حالا این موتور 720 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که افزایش 50 اسب بخاری و 10 نیوتن متری را نسبت به 488 نشان می‌دهد. فراری فعلاً در مورد گیربکس F8 تریبوتو اطلاعاتی منتشر نکرده اما به‌احتمال‌زیاد این سوپراسپرت جدید از همان گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ پیستا استفاده می‌کند.

هرچند فراری حرفی در این رابطه نزده است اما به نظر می‌رسد پیشرانهٔ F8 همان نمونهٔ مورداستفاده در 488 پیستا باشد چراکه قدرت و گشتاور آن‌ها دقیقاً باهم یکسان است. تنها تفاوتی که در اینجا دیده می‌شود این است که حداکثر گشتاور موتور در F8 در دور 3,250 rpm تولید می‌شود درحالی‌که در پیستا این گشتاور در دور کمی پایین‌تر 3,000 rpm در اختیار راننده قرار می‌گیرد. درهرحال سوپراسپرت جدید فراری عملکرد فوق‌العاده دارد به‌گونه‌ای که ظرف تنها 2.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ظرف 7.8 ثانیه از صفر به سرعت دویست کیلومتر بر ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 340 کیلومتر بر ساعت را هم دارد. البته این اعداد کمی از شتاب صفرتاصد 2.8 ثانیه‌ای و صفر تا دویست 7.6 ثانیه‌ای پیستا بیشتر است.

این موضوع به خاطر وزن سنگین‌تر 1330 کیلوگرمی F8 است که 50 کیلوگرم از پیستا بیشتر است. البته این سوپراسپرت جدید از سلف خود یعنی 488 GTB هم 40 کیلوگرم سبک‌تر بوده و هم عملکرد بهتری دارد. علاوه بر این، وعده داده شده که این ماشین کنترل بهتر و راحتی بیشتری هم خواهد داشت. این موضوع تا حدی به خاطر بهبود 10 درصدی کارایی آئرودینامیکی خودرو به همراه برخورداری از نسخهٔ جدیدی از سیستم تقویت‌کنندهٔ پویای فراری است. علاوه بر این، F8 به جدیدترین نسخه از سیستم کنترل زاویهٔ لغزش جانبی هم مجهز شده است درحالی‌که قطر غربیلک فرمان آن نیز به‌منظور بهبود کنترل کوچک‌تر شده است.

همانند پیستا، پکیج آئرودینامیکی F8 تریبوتو نیز از پیست آماده و چندین ویژگی از سوپراسپرت‌های مخصوص پیست فراری را قرض کرده است. از سوی دیگر، هرچند فراری این را نگفته است اما طراحی کلی F8 نشان می‌دهد که این خودروی کاملاً جدیدی نیست و بیشتر فیس‌لیفتی کامل از 488 GTB محسوب می‌شود تا یک مدلی کاملاً جدید. البته مطمئناً ویژگی‌های جدیدی مثل کیت آئرودینامیک و چراغ‌های عقب و جلوی جدید در F8 دیده می‌شود اما در آن از همان پلت‌فرم 488 استفاده شده است. این در حالی است که فراری می‌گوید F8 تریبوتو اساساً یک پل به زبان طراحی جدید است که این یعنی به‌طور غیرمستقیم تصدیق کرده که این طراحی کاملاً جدیدی نیست.

همانند 488 پیستا، این سوپراسپرت جدید هم در بخش جلویی خود از ویژگی آئرودینامیکی موسوم به S-Duct برخوردار است. این قسمت که از خودروهای فرمول یک الهام گرفته است، برای F8 تریبوتو از نو طراحی شده و داون‌فورس را 15 درصد نسبت به 488 GTB افزایش داده است. چراغ‌های افقی و جمع‌وجورتر جلو نیز امکان تعبیهٔ ورودی‌های هوای جدید ترمزها در بالای آن‌ها را فراهم کرده که درنتیجه جریان هوای درون گلگیرهای جلو بهبود یافته است. در بخش عقبی خودرو نیز شیشهٔ روی پیشرانه از بادگیرهایی سود می‌برد که به‌منظور ادای احترام به مدل افسانه‌ای F40 طراحی شده‌اند.

این ویژگی علاوه بر اینکه به یکی از نمادهای فراری اشاره دارد، به خروج هوای گرم از محفظهٔ موتور بدون تأثیر بر کارایی اسپویلری که اطراف چراغ‌های عقب قرار گرفته هم کمک می‌کند. چراغ‌های عقب F8 نیز به فرم کلاسیک دوقلوی فراری بازگشته‌اند. در کابین این سوپراسپرت جدید نیز تکاملی از 488 GTB دیده می‌شود. در اینجا همچنان همان ترکیب راننده محور حفظ شده اما فراری گفته است که تمامی عناصر داشبورد، رو دری‌ها و کنسول مرکزی به‌طور کامل از نو طراحی شده‌اند. ازجملهٔ ویژگی‌های قابل‌توجه کابین F8 هم می‌توان به غربیلک فرمان چندمنظورهٔ جدید، دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای و یک نمایشگر لمسی هفت اینچی برای سرنشین اشاره کرد. فراری F8 تریبوتو رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد.

 

 

 

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.